Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik wil graag in mijn tv meubel een pctje inbouwen zodat ik makkelijk uitzending gemist kan kijken en diverse vreemde formaten video kan afspelen.
Graag zou ik dit met windows (8) doen; dit is vooral omdat ik hier goed bekend mee ben en het nog wel even ondersteund blijft.

tv aansluiting via hdmi;
ik heb al een NAS in mn tv kastje staan; dus een (grote) harde schijf is niet nodig;
wifi is niet nodig; ik sluit hem aan met ethernet kabel
het liefste een kant en klaar systeem;
opnemen van tv kan ik via upc-kastje; daar hoef ik de pc dus niet voor te gebruiken;
tv tuner is ook niet nodig; laat ik gewoon via upc kastje lopen
audio mag ook gewoon via de tv-boxen lopen; geen fancy boxenset aangesloten.

Ik heb geen ervaring met mini-pc's; mediastreamers en htpc's. welke oplossing kunnen jullie me aanraden?

Budget is tot rond de 200euro. maar in principe mag meer ook indien echt nodig

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 22:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als eerste de software: XBMC is ook beschikbaar voor Windows. Dat lijkt mij verreweg de beste optie.
Het enige wat je daar voor nodig hebt is een goedkope CPU (denk aan een cheap AMD'tje van een recent platform) en een grafische kaart die HD kan afspelen. Dat kan tegenwoordig elke kaart dus een stille (of zelfs passief gekoelde) kaart van een paar series terug van AMD voldoet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• teddebraak
zelf samenstellen is natuurlijk een optie; maar ik ben eigenlijk op zoek naar een out-of-the-box solution. Zijn er merken die dit leveren?

Verwijderd

je zou kunnen gaan voor een apple tv met xbmc

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 18:30
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:16:
je zou kunnen gaan voor een apple tv met xbmc
Dit werkt alleen voor oude Apple TV kastjes.

Ik zou voor een goedkope self build gaan. De nieuwe AMD A-serie processoren (FM1 socket) draait zonder problemen 1080p video. Geen videokaart meer voor nodig dus. :)

Toen ik zelf keek naar een soort gelijk optie viel het me vooral op dat zelf bouwen op dezelfde prijs neerkomt als een kant-en-klaar oplossing, met als belangrijkste verschil dat je met het eerste natuurlijk veel vrijer bent en veel meer kan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 22:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je voor een kant-en-klaaroplossing wilt gaan kun je misschien nog wel beter gewoon een media player gaan (iets uit dit lijstje: http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html)
Mmore schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:20:
[...]
Ik zou voor een goedkope self build gaan. De nieuwe AMD A-serie processoren (FM1 socket) draait zonder problemen 1080p video. Geen videokaart meer voor nodig dus. :)
Het mooiste is idd een cheape CPU met IGP die Full HD doet. Als AMD die inderdaad maakt lijkt me dat de beste oplossing. :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 22:38
voldoende keuze lijkt mij:

http://tweakers.net/price...OOKAk2WC_07mOrLW6qloYYowf

(moet je nog licentie voor Windows bij rekenen, wellicht dat XBMC onder Linux een betere optie is)

• teddebraak
met een media player kan ik geen uitzendinggemist kijken of wel?
windows licentie voor op een htpc heb ik nog wel liggen voor een oud systeem die ik niet meer gebruik. alleen lijkt me windows 8 een stuk mooier op het tv scherm, maar die upgrade kan altijd nog.
Ik neig naar de Zotac ZBOX AD02; geheugen heb ik nog wel liggen;
is ssd heel veel beter of werkt het ook prima met een normale schijf; die heb ik nog wel liggen namelijk.
Pagina: 1