Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 13:28
Hallo Tweakers,

Ik heb net een aantal dagen mijn nieuwe computer, de geluidsproductie vind ik toch wat meer dan verwacht.

Gelid Tranquillo Rev 2.
Sapphire 7850
CM 690 ii (lite) + Cooler Master Silent Fan
XFX Pro 450w v2
Arock 870 extreme3 rev 2.

Tijdens het gamen is dat niet zo erg door het geluid, maar als ik 's nachts wat aan het downloaden ben maakt ie toch wel te veel geluid. Al mijn fans zijn aangesloten op het mobo. Via het asrock tuner programma is er wel de mogelijkheid de fans zachter te zetten (niveau 1) dit vind ik alleen nog steeds te veel lawaai. Is er geen optie om de fans uit te zetten?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als het bios of bepaalde software geen optie biedt de fans nog langzamer te laten draaien of uit te zetten, dan zul je het toch via een andere weg moeten doen. Heb je bijvoorbeeld al eens aan een fancontroller gedacht? Welke eventuele oplossingen heb je überhaupt zelf gevonden? Dat zie ik namelijk niet terug in deze topicstart.

Wegens gebrek aan aantoonbare eigen inzet gaat dit topic dan ook dicht. Voor de eisen met betrekking tot een goede topicstart kun je terecht in Het algemeen beleid.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.