Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen midweek in België geweest. Ik had roaming af-en-toe aan (in verband met mailtjes over mijn eindexamen uitslag), maar meestal uit en zat zoveel mogelijk op wifi. Op donderdag kwam ik erachter dat je voor weinig geld 35mb kon verstoken. Leuk en aardig, gedaan dus en me prima vermaakt. Dan krijg ik donderdag avond een SMS'je van Vodafone, dat ze op het punt staan mij te blokkeren en dat ik moet bellen. Doe ik de volgende ochtend dan ook, krijg ik te horen dan ik 450mb gebruikt heb en dus €330 moet betalen. Normaal gebruik ik nooit zoveel in drie dagen, maar het zou kunnen dat de nieuwe Podcast-app van iTunes wel over 3G download en dat er zo iets misgegaan is. Kan ik mee leven, die data zal ik wel verbruikt hebben dus dan zal je er voor moeten betalen. Toch?

Wat ik initieel dacht is dat dit verbruik na het afsluiten van data Alles-In-1 op Reis bundel was, waarin de Europese datalimiet wordt uitgezet. Toen ik op de Vodafone site zag staan dat ze je SMS'jes sturen op het moment dat de 80% en 100% bereikt zijn van die 35mb vond ik dat dan ook raar: ik was er toch ruim overheen gegaan? Weer contact opgenomen met Vodafone, blijkt het op die eerste twee dagen gebeurd te zijn. Dus voor Alles-In-1 afgesloten was.

Daarvoor heb ik nooit een SMS gehad over datalimieten in Europa en neem ik aan dat die automatisch op €50 is gezet, zoals sinds 1 juli moest van de EU (toch?) Dan kan het toch niet zo zijn dat ik een rekening op de deurmat krijg van bijna zeven keer dat bedrag? Het is ook niet zo dat ik niet wil betalen voor de mb's en belminuten die ik gebruikt heb, maar als er regels en datalimieten zijn aangesteld (ook al is dat maar een dag eerder) dat moet Vodafone zich daar toch gewoon aan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 14:28
Als dit is gebeurt voordat de alles in 1 is aangesloten dan hoort het inderdaad op €50 euro gebarred worden, tenzij jij het expliciet op een ander bedrag hebt gezet of onbeperkt...

Ik weet dat er problemen zijn met het datacapping nav de brand in Rotterdam. Wordt bij getroffen klanten ook automatisch aangepast en vergoed. Dus ik zou nogmaals bellen...