Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Laptop

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (bf3 en toekomstige games)
Full HD films kijken
Virtual Machines draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
1200 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar met de auto en stroom voorzieningen aanwezig. dus niet zo relevant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Momenteel zit ik te twijvelen tussen MSI of Alienware.
het lijkt dat Alienware de voorkeur heeft onder de gamers, Alienware heeft echter 1jr garantie, msi 2jr.
hardware technisch komt het wel redelijk overeen voor wat ik kan inschatten.
Ook zijn er mensen die aangeven dat de Alienware erg warm wordt en veel lawaai maakt. nou moet ik toegeven dat ik niet echt heb kunnen achterhalen of de MSI ook dat doet,

Jullie advies / mening etc. wordt erg gewaardeerd.
Thanks.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 20:54
Ik heb net even bij Dell gekeken, en alleen de 14" Alienware valt binnen je budget, met een GT 650m videokaart. Nou vind ik 14" een beetje klein voor een game laptop, en de laptop heeft een resolutie van 1.366 x 768 (1600 x 900 kost 50 euro meer) dus een Alienware zou ik zelf niet nemen. Ik heb zelf echter geen ervaring met MSI of Alienware dus ik kan niets over de kwaliteit oid vertellen. Heb je al bij BTO of Xnotebooks gekeken? Ik heb daar zowel positieve als negatieve verhalen over gehoord, het is aan jou om reviews te googlen denk ik. Succes iig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 07-07-2012 13:23 ]

Verwijderd

Iedereen gaat voor de M17x omdat.. hij nu eenmaal €300 goedkoper is dan clevo, en msi nog een pak duurder is. Maar dat gaat over het hoogste segment. De goedkoopste M17x checkt in @ € 1,340 met 1080p scherm en GTX 675m. Buiten jouw budget.

Dan heb je nog de M14x, en die mist een goed scherm met hoge resolutie. Exit M14x. Neem dan de N56 rond hetzelfde prijspunt met een iets mindere GPU, al is de naam identiek.

De low-end BTO's (alles zonder GTX of HD 6990m of hoger GPU) moet je zeker niet nemen. Slecht toetsenbord, slecht keyboard, slijtend touchpad, matige bouwkwaliteit, en de CPU komt nooit in turbo met games, dat scheelt dus 30% performance.

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:43:
Iedereen gaat voor de M17x omdat.. hij nu eenmaal €300 goedkoper is dan clevo, en msi nog een pak duurder is. Maar dat gaat over het hoogste segment. De goedkoopste M17x checkt in @ € 1,340 met 1080p scherm en GTX 675m. Buiten jouw budget.

Dan heb je nog de M14x, en die mist een goed scherm met hoge resolutie. Exit M14x. Neem dan de N56 rond hetzelfde prijspunt met een iets mindere GPU, al is de naam identiek.

De low-end BTO's (alles zonder GTX of HD 6990m of hoger GPU) moet je zeker niet nemen. Slecht toetsenbord, slecht keyboard, slijtend touchpad, matige bouwkwaliteit, en de GPU komt nooit in turbo met games, dat scheelt dus 30% performance.
De kaart in de N56 lijkt me iets te matig, als ik notebookcheck moet geloven.
Hoe kom je op de prijs 1340 voor de M17x ?
Als dat echt de beste is wil ik het nog wel overwegen om 200 euro extra te besteden,.

Verwijderd

mellowpimp schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:15:
Hoe kom je op de prijs 1340 voor de M17x ?
Met shopkorting en epp korting dmv een url hack. Maar als ik jou was dan zou ik meteen nog meer uitgeven voor de GTX 680m ( € 1,566) of HD 7970m ( € 1,514). Die zijn nog 40-50% sneller dan de GTX 675m.

Met jouw budget kan je hoogstens pricewatch: MSI GT683DX-852NL of pricewatch: Medion Erazer X6819 aanschaffen. De GTX 570m is identiek aan de GTX 670m en ~30% trager dan de GTX 675m. Ik heb ook geen idee wat voor scherm je dan krijgt.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:33:
[...]
De GTX 570m is identiek aan de GTX 670m en ~30% trager dan de GTX 675m. Ik heb ook geen idee wat voor scherm je dan krijgt.
Geen idee waar die 30% vandaan komt maar het lijkt mij wat hoog.
570 vs 580 was tussen de 10 tot 20%, dat zal met de relabeled 600 serie niet anders zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:43:
De low-end BTO's (alles zonder GTX of HD 6990m of hoger GPU) moet je zeker niet nemen. Slecht toetsenbord, slecht keyboard, slijtend touchpad, matige bouwkwaliteit, en de GPU komt nooit in turbo met games, dat scheelt dus 30% performance.
Het is de CPU die een uitgeschakelde turbo heeft in de W serie van Clevo, althans als ik:

Update: In the meanwhile Clevo told us that they deliberately deactivated the CPU turbo to allow a clock rate as high as possible for the Nvidia graphics. Given the benchmark results we believe that this decision is not optimal. Schenker more or less share our view and want to influence Clevo.

http://www.notebookcheck....one-Notebook.74595.0.html

Mag geloven.

Verwijderd

CPU ja. De GPU heeft geen turbo, dus waarom ik dat typte weet ik ook niet.
Double-X-L schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Geen idee waar die 30% vandaan komt maar het lijkt mij wat hoog.
570 vs 580 was tussen de 10 tot 20%, dat zal met de relabeled 600 serie niet anders zijn.
Ik dacht dat het juist 30% was. GTX 570m +15% = HD 6970m + 15% = GTX580m of HD 6990m
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4rwDFRDKatmBvpsUd6MQiLp7/full.png
in 3Dmark 11 tenminste. De 670m scoort wel wat hoger, dus misschien zijn de benchmarks gewoon fout (het zou me niets verbazen).

• mellowpimp
  • Niet online
Ben nog niet helemaal uit of ik binnen mij budget blijf of er over heen ga
stel ik blijf binnen mijn budget, zou de Inspiron 17R SE dan wat zijn?
zit een GT650 kaart in, misschien niet de beste, maar kan nog wel de moderne games aan volgens mij.
of ik dan toch beter voor een msi gaan.

Verwijderd

Nu je het zegt. Zoveel verschil zit er nu ook niet tussen de GT 650m en de GD 570m670m. Probleem op dit moment is wel dat er nog geen reviews van de nieuwe inspiron 15/17R SE lijn zijn.

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:22:
Nu je het zegt. Zoveel verschil zit er nu ook niet tussen de GT 650m en de GD 570m670m. Probleem op dit moment is wel dat er nog geen reviews van de nieuwe inspiron 15/17R SE lijn zijn.
Ik krijg er binnenkort eentje(maandag bestellen) en ga hem reviewen en benchmarken op BF3, TF2, Minecraft, Dirt 3 (en meer games als mensen interesse hebben). Als je dus geen haast heb kan je daar even op wachten. Ik kan je wel vast vertellen dat je BF3 op FULLHD niet op high kan spelen op de 650m, zul je toch eerder een 670 of beter voor moeten hebben denk ik.

Verwijderd

Hoe snel de GPU ongeveer is weet ik wel. Maar de kwaliteit van het algehele apparaat is nog onbekend. En dat is niet iets wat een random gebruiker in mijn ogen goed kan beoordelen.

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:22:
http://translate.google.c....3dnews.ru/mobile/631055/
http://www.trustedreviews...ial-edition_Laptop_review

Verwijderd

Tsja 3Dnews ken ik niet, en trustedreviews is niet bepaald een kwalitatieve reviewsite. Als ik op basis daarvan ga concluderen dat het een prima notebook is dan denk ik dat ik de plank flink missla.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 23:14 ]

• mellowpimp
  • Niet online
Donool schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:46:
[...]

Ik krijg er binnenkort eentje(maandag bestellen) en ga hem reviewen en benchmarken op BF3, TF2, Minecraft, Dirt 3 (en meer games als mensen interesse hebben). Als je dus geen haast heb kan je daar even op wachten. Ik kan je wel vast vertellen dat je BF3 op FULLHD niet op high kan spelen op de 650m, zul je toch eerder een 670 of beter voor moeten hebben denk ik.
Ik zit serieus te overwegen om hem ook te bestellen. heb tot 11 juli te tijd wil ik maximale korting halen.

Geheugen: 8GB
Videokaart: 2 GB nVidia GeForce GT 650M (3D)
HDD: 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optical: Blu-Ray Disc-rom-station
SSD: 32GB mSATA SSD
Processor: Intel® Core™ i7-3610M (6M Cache, up to 3.30 GHz)
Backlit Keyboard
Garantie 3jr
Rugzak

1260 euro. incl verzending. (met epp, zonder cashback)

Ik zou een alienware kunnen nemen voor 1600+ euro (ati kaart), maar goed. maar heb thuis al een nieuwe gamepc staan, dit is voor erbij als ik niet thuis ben en me verveel. ik denk dat ik een GT650 prima uit de voeten kan, graphics hoeven niet op ultra ofzo.

Nog maar even kijken of ik wat kan vinden over de kwaliteit enzo.. en dan maar vandaag of morgen knoop door hakken of het deze wordt of een andere, maar voor deze prijs (all in)is dit wel een goeie laptop denk ik.

Verwijderd

mellowpimp schreef op zondag 08 juli 2012 @ 02:02:
[...]

Ik zit serieus te overwegen om hem ook te bestellen. heb tot 11 juli te tijd wil ik maximale korting halen.
Doe niet zo mal. Dell heeft al minimaal 3 jaar lang elke week aanbiedingen die 9 van de 10 keer de week erop identiek zijn.

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 02:04:
[...]

Doe niet zo mal. Dell heeft al minimaal 3 jaar lang elke week aanbiedingen die 9 van de 10 keer de week erop identiek zijn.
haha ok, good 2 know. :)

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 12:05
Ik heb deze uit Duitsland besteld. Ik typ blind dus het maakt me niet uit qua toetsenbord, deze is namenlijk QWERTZ uit Duitsland.

http://www.cyberport.de/n...b-full-hd-gt660m-2gb.html

Verwijderd

Toevallig heeft notebookcheck een review van dat ding vandaag:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html

Het is niet zo dramatisch al ik had gedacht (de voorganger was dramatisch, echt). Maar dezelfde vraag blijft: wat heeft de MSI in hemelsnaam wat de asus N56 niet heeft, die ook nog eens €170 goedkoper is? GDDR5, ja. Maar kwalitatief gezien is de asus simpelweg beter.

• mellowpimp
  • Niet online
Als ik de cyberport site moet geloven zit er een 660 in, asus heeft de 630. dat maakt nog al wat verschil uit.
maar dat is dan ook wel het enige volgens mij.

Verwijderd

De asus is te krijgen met GT650m GDDR3 bij campusshop. Dat de cyberport versie een GT 660m had heb ik gemist (ik ging uit van GT 650m). Ik weet niet of dat een significant verschil oplevert. Maximaal 12% als ik domweg het verschil in kloksnelheid bereken.

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:52:
De asus is te krijgen met GT650m GDDR3 bij campusshop.
Hmm, interessant, maar campusshop heeft niet echt een goede reputatie als ik dat zo even snel bekijk..
kijken of iemand anders hem met de GT650 heeft..
Verschil tussen 650 en 660 is idd nihil.

Verwijderd

Dat klopt. Maar ik betwijfel of je bij cyberport beter af bent wbt garantieafhandeling...

• mellowpimp
  • Niet online
klopt, zit nu te twijfelen tussen asus en dell, had nog niet uitgebreid gekeken naar de asus omdat ik niet wist dat die met een 650 geleverd kon worden. nu maar even wat vergelijken enzo.

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 12:05
Ik heb hem bij cyberport besteld omdat ik niet zo super ver van Dortmund afwoon, ongeveer 1,5 uur. Je hebt 2 jaar garantie bij de laptop als je die daar besteld. Maar je zit dus wel met een duits toetsenbord!

Ik vind het een erg goede laptop qua specs voor 1100 euro. En als ik de review lees word ik er alleen nog maar vrolijker van!:)

Succes met je keuze

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:35:
Toevallig heeft notebookcheck een review van dat ding vandaag:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html

Het is niet zo dramatisch al ik had gedacht (de voorganger was dramatisch, echt). Maar dezelfde vraag blijft: wat heeft de MSI in hemelsnaam wat de asus N56 niet heeft, die ook nog eens €170 goedkoper is? GDDR5, ja. Maar kwalitatief gezien is de asus simpelweg beter.
Darkstone ik had juist niet de Asus besteld bij Campusshop omdat je de hele tijd zegt dat het scherm daarvan minder is, in de review van Notebookcheck komt het scherm van de MSI toch wel erg goed naar voren.

Je kan ook nog een goedkopere versie van deze laptop bestellen met de 650M voor 1000 euro: http://www.cyberport.de/n...m-full-hd-gt650m-2gb.html

en ook nog een met een i5 voor 799: http://www.cyberport.de/n...m-full-hd-gt650m-2gb.html

Edit 2:

Als de GT650M geleverd word met GDDR3 is deze een behoorlijk stuk minder in de performance dan eentje met GDDR5 volgens mij, al weet ik dit niet zeker

[ Voor 65% gewijzigd door Marcjeno1 op 08-07-2012 22:48 ]

• mellowpimp
  • Niet online
Heb toch maar de Dell 17r SE besteld :), als ik hem binnen krijg post ik wel een review of ik comment op die van Donool met mijn bevindingen, Thanks all.

Verwijderd

Marcjeno1 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:17:
Darkstone ik had juist niet de Asus besteld bij Campusshop omdat je de hele tijd zegt dat het scherm daarvan minder is, in de review van Notebookcheck komt het scherm van de MSI toch wel erg goed naar voren.
Het scherm is eigenlijk net zo 'slecht' als de N56 campusshop.

• Donool
mellowpimp schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:13:
Heb toch maar de Dell 17r SE besteld :), als ik hem binnen krijg post ik wel een review of ik comment op die van Donool met mijn bevindingen, Thanks all.
Wie hem het eerst heeft reviewt'um? :P Mijn betaling word nog verwerkt atm, geschatte leverdatum 26-7-2012. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb! Hoe heb jij betaald? en wat is je verwachte leverdatum?

• mellowpimp
  • Niet online
Donool schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:
[...]

Wie hem het eerst heeft reviewt'um? :P Mijn betaling word nog verwerkt atm, geschatte leverdatum 26-7-2012. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb! Hoe heb jij betaald? en wat is je verwachte leverdatum?
is goed :)

Besteld op: 9-7-2012
Status: Werk in Uitvoering
Verwachte Leverdatum: 27-7-2012

Maandag middag/avond besteld. betaalt via overmaken (ing naar ing)

• Donool
Ik ook via ING naaar ING, leverdatum is 26-7-2012, ben zeer benieuwd.
Pagina: 1