[iMac] Tackpad/keyboard verliezen continu verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste Tweakers.

Ik heb een raar probleem met onze nieuwe iMac, bij die iMac hebben we een wireless Apple keyboard, een Apple Trackpad en een Apple MagicMouse.

Al deze apparaten verliezen continu hun verbinding als ze even niet gebruikt worden. Iets wat ik eigenlijk helemaal niet gewend ben want bij mijn mediaserver MacMini doet deze combinatie het direct ook als ik ze een dag niet heb gebruikt.

Zodra ik de machine een minuutje niet gebruik zijn ze hun verbinding kwijt (net zoals na een reboot), er komt dan geen Popup in beeld van Keyboard connection lost oid maar ze zijn gewoon hun verbinding kwijt. Erg vervelend als je even een filmpje kijkt of een artikel leest. De connectie krijg ik dan pas weer terug door 1x op de aan knop te drukken en na het drukken reageren de apparaten na ongeveer 1 a 2 seconden weer (Per apparaat dien ik te drukken).

Ik kan niets vinden onder bluetooth, niets onder keyboard/muis/trackpad en ook niets onder energie instellingen.

Iemand hier enig idee?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Wat voor batterijen zitten er in ?. ( 1e waar ik aan denk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De orginele die er af fabriek bij zitten,

Keyboard 100%.
Trackpad 68%
Magic mouse 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
Misschien toch even andere proberen dan.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik haal zo bij het boodschappen doen wel even een nieuw setje.

Zou wel raar zijn mocht het daar aan liggen maar oké ik sta wel open voor suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
Ik heb dat probleem (helaas) ook... Ik heb het vermoeden dat dat bij mij gewoon aan Mountain Lion ligt maargoed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 16:11
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Bij mij verloor het wireless keyboard de hele tijd de verbinding.
Wat bij mij hielp was de batterijen er een nachtje uit te laten en dan opnieuw te pairen met de iMac.

[ Voor 6% gewijzigd door Joshua op 07-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
superbig91 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:19:
Ik heb dat probleem (helaas) ook... Ik heb het vermoeden dat dat bij mij gewoon aan Mountain Lion ligt maargoed :-)
Ik draai op deze machine nog Lion.
Joshua schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:24:
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Bij mij verloor het wireless keyboard de hele tijd de verbinding.
Wat bij mij hielp was de batterijen er een nachtje uit te laten en dan opnieuw te pairen met de iMac.
Thnx.

Dat ga ik vannacht ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 14:23
Ik denk dat je Bluetooth niet goed is. Ik verwacht niet dat je dit oplost door andere batterijen erin te doen, of even opnieuw pairen. Dit zou wel kunnen als 1 van de 3 apparaten niet werkt, maar hierbij werkt er geen 1. Het is misschien handig om wel even je mouse te connecten op een andere mac (misschien een vriend/kennis ofzoiets?) om te controleren of het probleem daar optreed. Zo niet; is er iets mis met de BT. Of het hardware of software is moet dan even worden uitgezocht :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 12-10 22:43
Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Ik draai op deze machine nog Lion.
Ah oke, ja onder Windows heb ik dat probleem namelijk niet ;-) Misschien dat het opnieuw pairen helpt... Ga dat ook eens proberen vannacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Muis op een andere mac kan ik idd wel even proberen. We hebben er thuis te veel dus dat moet wel lukken.

Het lijkt mij ook iets van een Hardware defect, machine doet het namelijk ook onder Windows (bootcamp) en ook in de installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:39:
Muis op een andere mac kan ik idd wel even proberen. We hebben er thuis te veel dus dat moet wel lukken.

Het lijkt mij ook iets van een Hardware defect, machine doet het namelijk ook onder Windows (bootcamp) en ook in de installer.
Dan denk ik inderdaad dat de BT Hardware in je iMac kapot is. Even mee teruggaan :). Mocht het toch een driver fout oid zijn kunnen ze dat daar wel onderzoeken.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien ook nog een tip namelijk heb je al eens geprobeerd de Mac op een andere plaats te zetten want het kan ook nog wel eens zijn dat er iets stoort in de buurt. Vergeet niet dat Bluetooth net zo goed draadloos is en gevoelig kan zijn voor storingen van andere apparaten dus zeker de moeite waard even te proberen.

Zelf had ik in het begin eigenlijk geen problemen met mijn toetsenboard, muis en trackpad maar nadat ik andere batterijen ( goedkope batterijen van de Blokker ) erin had gedaan ging het mis. Batterijniveau was goed echter om de haverklap dat wel een van de 3 de verbinding verloor en weer na een tijdje verbinding had.

Andere batterijen erin en tot nu toe is het probleem zo goed als opgelost op nog maar heel af en toe dat het toetsenboard even wat langer nodig heeft te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oke ik heb een combinatie van jullie tips uitgevoerd.

Draadloze keyboard en trackpad van de MacMini media server geeft dezelfde klachten dus het moet aan de iMac liggen.

Heb de batterijen er een uurtje uit gehad, toen met een bedrade muis die ik toevallig had de 3 apparaten verwijderd en daarna de BlueTooth adapter verwijderd (Had ik nog niet aan gedacht).

Toen de Mac opnieuw gestart en keyboard laten pairen, iMac kwam toen met een code die ik moest intoetsen op het keyboard, dit heeft mijn vriendin tijdens de installatie helemaal niet gezien en mogelijk dat daar het conflict zit want nu lijkt het probleem met het Keyboard verholpen.

Ik laat de iMac nu even een uurtje staan om te kijken of hij straks met het Keyboard te ontwaken is.

Bedankt voor de reacties en tips tot zover _/-\o_ .
Roel1966 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:11:
Misschien ook nog een tip namelijk heb je al eens geprobeerd de Mac op een andere plaats te zetten want het kan ook nog wel eens zijn dat er iets stoort in de buurt. Vergeet niet dat Bluetooth net zo goed draadloos is en gevoelig kan zijn voor storingen van andere apparaten dus zeker de moeite waard even te proberen.

Zelf had ik in het begin eigenlijk geen problemen met mijn toetsenboard, muis en trackpad maar nadat ik andere batterijen ( goedkope batterijen van de Blokker ) erin had gedaan ging het mis. Batterijniveau was goed echter om de haverklap dat wel een van de 3 de verbinding verloor en weer na een tijdje verbinding had.

Andere batterijen erin en tot nu toe is het probleem zo goed als opgelost op nog maar heel af en toe dat het toetsenboard even wat langer nodig heeft te verbinden.
Andere plek is wel een goeie tip maar helaas voor ons niet mogelijk. Woon in een appartement en iMac kan alleen daar staan, als hij daar dus niet werkt door welke straling dan ook heb ik er niets aan. Zal daar dus moeten gaan werken. Misschien dat het BT van de iMac botst met de BT van de MacMini dat zou wel kunnen, er zit hemelsbreed maar iets van 15 meter tussen namelijk.
SanderPS3 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Dan denk ik inderdaad dat de BT Hardware in je iMac kapot is. Even mee teruggaan :). Mocht het toch een driver fout oid zijn kunnen ze dat daar wel onderzoeken.
Hoop ik niet, net 2999,- uitgegeven en na een week al defect.
Moet ik helemaal naar die AppleStore en hem dan daar weer achterlaten met al de gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:02
valt gelukkig wel onder de garantie, alleen wel veel moeite inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sjaakwortel schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:01:
valt gelukkig wel onder de garantie, alleen wel veel moeite inderdaad
Ja precies garantie dat wel, we wonen alleen niet echt in de buurt. Misschien wel een goeie reden voor een leuk dagje in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:59:
Oke ik heb een combinatie van jullie tips uitgevoerd.

Draadloze keyboard en trackpad van de MacMini media server geeft dezelfde klachten dus het moet aan de iMac liggen.

Heb de batterijen er een uurtje uit gehad, toen met een bedrade muis die ik toevallig had de 3 apparaten verwijderd en daarna de BlueTooth adapter verwijderd (Had ik nog niet aan gedacht).

Toen de Mac opnieuw gestart en keyboard laten pairen, iMac kwam toen met een code die ik moest intoetsen op het keyboard, dit heeft mijn vriendin tijdens de installatie helemaal niet gezien en mogelijk dat daar het conflict zit want nu lijkt het probleem met het Keyboard verholpen.

Ik laat de iMac nu even een uurtje staan om te kijken of hij straks met het Keyboard te ontwaken is.

Bedankt voor de reacties en tips tot zover _/-\o_ .

[...]

Andere plek is wel een goeie tip maar helaas voor ons niet mogelijk. Woon in een appartement en iMac kan alleen daar staan, als hij daar dus niet werkt door welke straling dan ook heb ik er niets aan. Zal daar dus moeten gaan werken. Misschien dat het BT van de iMac botst met de BT van de MacMini dat zou wel kunnen, er zit hemelsbreed maar iets van 15 meter tussen namelijk.

[...]

Hoop ik niet, net 2999,- uitgegeven en na een week al defect.
Moet ik helemaal naar die AppleStore en hem dan daar weer achterlaten met al de gevolgen van dien.
Ja dat zou erg zonde zijn inderdaad. Ik weet niet of het precies een week is, maar misschien dat het dan nog onder DOA valt. Zo werkte het in elk geval wel bij de APR waar ik werkte (7 dagen = DOA). Dus wie weet :). Nu eerst maar hopen dat het probleem verholpen is!

gewoon nee.

Pagina: 1