Toon posts:

MPEG kaart nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag betreffende de tv-out en het afspelen van dvd's.

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en vraag me nu af of het nodig is om een hardware matige MPEG kaart (Hollywood+) er in te zetten als je er een goede grafische kaart in heb zitten met tv-out. Ik zit dan te denk en aan de GeForce2 Ultra of GeForce3 :o als hij op tijd te krijgen is.
Als ik film aan het kijken ben zal verder niet met de computer doen.

Dus kort samengevat: Heeft een MPEG kaart nut als ik hele snelle grafische kaart heb.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het gaat er niet om of je een snelle grafische kaart hebt, maar je moet jezelf afvragen wat voor kwaliteit DVD je wilt zien op TV. een tv-out is veel brakker voor DVD dan een mpeg-kaartje. Ben je alleen van plan DVD's te kijken, zou ik zeker gaan voor het mpeg-kaartje.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zowel van plan om dvd's te kijken al andere dingen te doen, maar als het kwalitatief nut heeft om er een te nemen zal ik dat ook zeker doen, maar als het zou blijken dat de kwaliteit niet beter werd zou het natuurlijk zonde van mijn geld zijn.

Dus als het beter is met MPEG zal ik daar dus ook zeker voor gaan. Heeft een MPEG kaart ook betere kwalitiet als je gewoon op je monitor kijk of is alleen de tv-out beter?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mpeg-kaart is helaas uitsluitend voor het kijken van DVD's. Wil je er iets anders bij gaan doen (gamen, divx) dan zul je toch een tv-out moeten kopen..

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niets anders dan dvd's op de tv kijken (en gewoon op mijn monitor), maar zal toch wel een grafische kaart met tv-out nemen.

Als ik het zo lees denk ik dat ik dan toch ook maar de MPEG kaart er bij neem voor de betere kwaliteit van het afspelen van dvd's.

Weet iemand misschien of de hollywood+ de beste prijs/kwalitiet leverd, maar ik zal ook weg gaan zoeken in de search.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Een Radeon SDR heeft hardwarematige MPEG2, scherp 2D-beeld, behoorlijk snelle 3D acceleratie en TV-out. Misschien is dat iets?

edit:
verduidelijkt

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Ik heb zelf een Creative DXR3 (=Hollywood+ met andere software) en een Asus V6800DLX.

Met die DXR3 ziet DVD er veel beter uit, zowel op het scherm als op TV; beeld loopt vloeiender, minder/geen strepen bij snelle bewegingen, beter geluid. Minder CPU belasting, zodat je }:O nog nuttig werk doet tijdens het DVD kijken.
Pagina: 1