TeamGroup 128GB SSD "Write Protected"

Pagina: 1
Acties:

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag het probleem dat mijn laptop SSD zichzelf heeft write protected.
De SSD is nu een jaar in gebruik. Ik had gelezen dat je een commando via PartedMagic moest sturen maar zonder geluk. De SSD werdt niet herkent. Windows boot niet meer. De BIOS geeft aan dat de schijf aanwezig is. Maar dat het errors bevat. Formatteren en Partitioneren is ook niet meer mogelijk.
Ik hoop dat jullie nog een oplossing weten. Er staat geen belangrijke data op.

Mvg, Paul

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga er maar veilig van uit dat ie is overleden. Gevalletje RMA denk ik.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Het is vrijwel niet op te zoeken en er zijn geen gegevens over TeamGroup SSDs, maar het lijkt om Sandforce SSDs te gaan. Dit zijn SSDs met een hoog uitvalpercentage van rond de 10%. Deze gaan ongeveer 10 tot 20 keer sneller stuk dan betrouwbaardere SSDs zoals de Intel 320.

Waarschijnlijk betreft dit corruptie in de mapping tables. Je kunt wel proberen de SSD te resetten met een Secure Erase. Dit zal opnieuw alle mapping tables resetten en dus de corruptie verwijderen. Secure Erase kun je doen onder Linux of met een DOS-livecd.

Aan de hand van de SMART info kun je ook nog kijken of de write endurance nog op orde is. En verder raad ik aan geen/nooit belangrijke data op deze SSD op te slaan. Beschouw het als een gevoelig en onbetrouwbaar apparaat.