Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3LoXy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 14:38
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe cooler geinstalleerd en daarbij heb ik de processor uit de mobo socket genomen. Na proberen opstarten ging het rode ledje aan op het moederbord (CPU LED). Ik testte alle kabels en kon maar niet vinden wat het was, uiteindelijk nam ik een kijkje naar de socket pins, tot mijn verbazing waren er een aantal gebogen/afgebroken. Na het proberen rechtzetten doet hij helemaal niets meer, aan/uit knop doet niets, zelfs fans draaien niet.

Dus:
- Nieuwe cooler geinstalleerd
- Opgestart, alles lijkt te draaien werken maar ik krijg geen post.
- Led van moederbord gaat onmiddelijk na het aanzetten aan en niet meer uit (geen post)
- Socket pins zijn gebogen/afgebroken
- Geprobeerd deze recht te zetten, nu doet hij niets meer.

Ik heb me er bij neer gelegd dat dit mobo dood is, mijn vraag is nu:

Zou er andere hardware beschadigd kunnen zijn of zou een nieuw mobo genoeg zijn om mijn pc te repareren?

Welk mobo raden jullie mij aan als vervanger van mijn Asus P8P67?

Specs:
Processor: Intel Core i7 -2600k
Moederbord: Asus P8P67
Harde schijven: 5 SATA HHD's waarvan 1 SSD
Grafische kaart: EVGA GTX 580
Geheugen: CMZ19GX3M4A1600C9
+ geluidskaart

Aantal foto's:
http://cl.ly/3a1v180o2H1g2s2Y2Z37
http://cl.ly/2q1z1Y1Q143z0I1n3k26

Het is erger dan het lijkt, ik kreeg mijn iPad niet in de juiste hoek om een foto te nemen van het meest beschadigde deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

balen van die pins. ging het mis bij het verwijderen of terugplaatsen van de CPU?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3LoXy
MrJayMan schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:08:
balen van die pins. ging het mis bij het verwijderen of terugplaatsen van de CPU?
Geen idee, heb er niet aan gedacht deze te controleren bij het verwijderen/terugplaatsen van de CPU. Dit is de eerste keer dat dit voorvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

is je proc nog heel na de 'kortsluiting' (voordat je een volgende mobo doorschroeit)?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3LoXy
MrJayMan schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:18:
is je proc nog heel na de 'kortsluiting' (voordat je een volgende mobo doorschroeit)?
De processor zit er nog uit als nieuw, niet verbrand etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal zit er een beveiliging in het moederbord ingebouwd, dat er met eventuele kortsluiting geen stroom naar andere componenten word doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik vrees dat je socket niet meer werkt, omdat er zullen een aantal pins zijn die geen verbinding meer hebben. Andere hardware is niet kapot omdat je pc nieteens aangaat.
Nog voor dat je pc beeld gaat uitzenden test hij eerst of de cpu werkt en er geheugen aanwezig is. Je videokaart wordt eigenlijk pas ingeschakeld als je Windows logo in beeld komt, dus die wordt tot die tijd puur als doorgeefluik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellzYa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 12:47
Als ik jou was, zou ik een moederbord kopen met een Z77 chipset. Zo kun je later namelijk (eventueel) upgraden. Tevens, ondersteunen deze moederborden PCI-e 3.0 voor ook een, eventueel latere, upgrade.
Kijk eens een keer naar deze review: http://nl.hardware.info/r...voor-ivy-bridge-conclusie .

Groeten, en veel succes! ;)
Pagina: 1