Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP 630 Laptop Bios Corruption oplossen

Pagina: 1
Acties:

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Dan zit je met zo'n HP ding op je schoot, wil je van een USB stick booten (partedmagic, ff een backup clone draaien) dus druk je op F2, werkt niet, opnieuw proberen, DEL, aaah dat is t ook niet, F11 dan, en toen wilde de laptop niet meer starten.

F2 was een of ander HP menu met diagnostics etc, del weet ik niet meer zeker, F11 was systeemherstel van of HP of windows not sure, maar de HP systeemherstelpartitie heb ik niet.

Ik heb alle gebruikelijke dingen gestest:

Voeding en accu eruit, aanzetten, voeding erin, wederom aanzetten, voeding werkt, accu was vol, lijkt geen power probleem.

RAM verwisseld, van plek, en module, en ook 1 module ipv beide, niks helpt.

Wel valt me op dat het caps lock lampje knippert, dus sla ik google erop na, en kom ik erachter dat de knipperende lampes een diagnostics tool zijn van HP, waar in het geval van mijn 2x knipperen dat als betekenis heeft dat het bios corrupt is. En dat dit eventueel op te lossen is door een bios reset via jumper op het moederbord.

Nu doe ik dat normaal wel vaker met een PC, maar hoop dat iemand me kan vertellen hoe en waar dit op de laptop te doen is, of er misschien nog andere oplossingen zijn (anders helaas HP bellen dus... hoop dat dat een beetje vlot gaat aan de telefoon, en de 'reparatie' zelf ook uiteraard).