Stroomprijs per Liter bij witgoed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
Ik zou graag de verbruikskosten zien per liter inhoud. Prijs per jaar zegt me niks als ik dan zelf moet gaan kijken hoe groot ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat de aanname is dat er eerst gekeken wordt naar een apparaat dat voldoet aan allerlei criteria en randvoorwaarden, zoals een bepaalde minimum grootte en dat vervolgens het verbruik meer een secundair criterium is. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er heel veel mensen kijken naar het verbruik per liter inhoud en dan vervolgens een veel kleinere koelkast gaan kopen of zelfs twee koelkasten gaan kopen, enkel omdat ze per liter inhoud zuiniger waren dan een twee keer zo grote... (de kans dat dat uberhaupt waar is vziw niet heel groot).

En op het moment dat alle koelkasten voldoen aan een bepaalde minimale en maximale grootte, is het dan nog echt belangrijk welke het goedkoopst per liter inhoud is?

Kortom: welk gebruikersscenario heb jij dat je een selectie wilt maken op de verbruikskosten per inhoud, zodanig dat het niet al automatisch naar voren komt door domweg andere criteria al te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
De prijzen die bij de witgoed producten op Tweakers worden getoond, zijn gemiddelde prijzen berekend op basis van het energieverbruik per jaar.

Omdat het gebruik van dergelijke producten per persoon erg verschilt, baseren wij ons op gemiddeldes. De doelstelling van het tonen van deze prijzen is, een goede vergelijking te kunnen maken tussen de verschillende producten.

Om diezelfde reden hebben wij ervoor gekozen zaken als waterverbruik, wasmiddelgebruik en dergelijke niet in deze specificatie mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
@Maite dat vraag ik toch ook niet. De stroomkosten en inhoud zijn al bekend. Alleen het door elkaar delen zou handig zijn.

@ACM Wij hebben hier 3 koelkasten en we hebben nog ruimte tekort. Ik wil het liefst een zo goedkoop mogelijke, maar als ik op stroomkosten sorteer dan zie ik allerlei kleine kastjes die ik liever niet heb.
Stroomverbruik is heel erg gerelateerd aan inhoud dus ik zou dat toch graag zien. Lijkt me ook erg handig voor de eco lieverhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ik vermoed dat je geen, of niet goed, gebruik maakt van de filters aan de rechterkant. Hier kan je onder andere filteren op model, waar je aan kan geven of je een 'kast', 'tafel' of 'bar' model zoekt. Als je dit filter gebruikt met de waarde 'kast' , en je vervolgens sorteert op energieprijs, kom je volgens mij uit op de selectie die jij bedoelt. Zie : http://twk.rs/ce7/kS .

Mocht je dit nog niet genoeg vinden kan je ook nog filteren op de inhoud van de koelkast, waardoor je bijvoorbeeld alleen koelkasten met een inhoud van boven de x liter kan laten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

chielsen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:24:
Ik wil het liefst een zo goedkoop mogelijke, maar als ik op stroomkosten sorteer dan zie ik allerlei kleine kastjes die ik liever niet heb.
Dat klopt, maar zie dan ook mijn eerdere opmerking opnieuw, eventueel gecombineerd met Checker's voorbeeld.

Zoals ik al zei gaan we er van uit dat je naast sorteren ook je randvoorwaarden via de filters configureert, dan is de sortering op laagst-verbruik-eerst veel bruikbaarder. Je wil waarschijnlijk geen tafel of bar-model, maar een kastmodel. Misschien met een bepaalde minimuminhoud, minimale en/of maximale breedte, hoogte en diepte, zonder vriezer, etc.
Pagina: 1