Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15.6" laptop voor studie en casual gaming

Pagina: 1
Acties:

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Geachte Tweakers,

Al ruim drie jaar tokkel ik tijdens mijn studies op een Dell Vostro 1520. Dit is wel best een degelijke notebook (7200rpm HDD, 1440x900 resolutie etc.), maar hij begint stilaan de geest te geven (lees: wordt 110 graden bij het afspelen van een YouTube filmpje). Na het vervangen van de koelpasta en het stof weghalen van het beestje ging het een tijdje beter, maar de laatste rechte lijn richting schroothoop lijkt nu stillaan toch ingezet. Intussen heb ik wel een desktopsysteem (8GB RAM, SSD, i5 2500K, HD6950 2GB) aangeschaft waar ik al mijn bezigheden vlot op kan uitvoeren.

Omdat ik echter duchtig pendel tussen kot, universiteit en vriendin, is een degelijke laptop ook zeer wenselijk, maar aangezien ik nog altijd student ben, is mijn budget natuurlijk ook niet oneindig. Daarom ben ik naar hier gekomen voor nog wat advies bij elkaar te sprokkelen. Ik zal beginnen met het standaard lijstje;

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
    Liefst niet hoger dan €1100, alles samengeteld
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
    Ik ben dus wel redelijk veel onderweg, maar heb een uitstekende draagtas. Dit was geen probleem tot op heden en ik blijf dus liefst bij 15". Het is fijn dat de laptop ook even meekan op de batterij, maar meestal is er wel een stopcontact in de buurt voor netstroom.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    1. Geen échte merkvoorkeuren. Ik zie een hoop merken passeren met wisselende commentaren erover. Ik wil vooral een kwalitatief goede laptop, al besef ik natuurlijk ook dat dit nooit 100% te garanderen is.
    2. Over de opslag: er zijn, zoals ik het zie, drie grote mogelijkheden. Ofwel een SSD all-the-way (vb. Samsung 830 Series 256GB), ofwel een cache-SSD met HDD (vb. 4GB cache met 500GB 7200rpm HDD), ofwel een klassieke HDD op 7200rpm. Meer opslag dan 256GB heb ik echter niet nodig, gezien ik de grote bestanden op mijn desktop bewaar, backupped op een externe HDD. De hoofdvraag is dus wat een 256GB SSD me nog aan extra snelheid oplevert t.o.v. de cache-oplossing, m.a.w. is dit genoeg om de hogere prijs te rechtvaardigen?
    3. Over de processor: ik denk dat ik met een i3 3de generatie wel toekom. Voor echt rekenintensieve taken kan ik teruggrijpen naar mijn desktop en voor games is de GPU belangrijker. Of gaat de i3 toch tekort komen?
    4. Over de GPU: de games die ik op mijn laptop zou draaien zijn vooral Runescape (waarschijnlijk niet lang meer though) en mogelijk Guild Wars. Verder kan het zijn dat er Portal ofzo op komt te staan, maar de zware games gaan toch naar de desktop. Ik heb enkele configuraties bekeken met een 630M en een 640M. Is dit voldoende? Te weinig? Of zijn de HD4000 graphics van Intel zelf al voldoende?
    5. De resolutie moet minstens 1440x900 bedragen, met een grote voorkeur voor Full HD
    6. De bouwkwaliteit is, zoals eerder vermeld, zeer belangrijk. Het is de bedoeling dat ik mijn Masteropleiding met deze laptop kan doen (MSc Chemie, voor de geïnteresseerden ;) ) en liefst ook nog een (deel) van mijn doctoraat.

Enkele laptops die ik had bekeken:
  1. BTO 15CL44 - configuratie komt uit op €987 en voor de 256GB SSD €100 extra.
    P•BOOK 15CL44-GT640 i3 / i5 NVIDIA GT640 2GB - 15.6'' HD+/FULL HD

**Beeldscherm (15CL44): 15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)

Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT640m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)

Videokaart: Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.

Batterij 15CL/17CL: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)

Chipset: Mobile Intel® HM77 Express Chipset

Processor (IB3): Intel® Core™ i3-3110M Dual Core Processor (3MB Cache, 2.40 GHz) - 3e Generatie

Processor koeling: Standaard processor koeling

RAM DDR3 1333/1600 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)

RAM DDR3 1333/1600 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)

Harddisk: 4GB SSD + 500GB HDD 7200 rpm. SSD snelheid in combinatie met grote harddisk capaciteit.

Harddisk (2e): 2e harde schijf optioneel

Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)

Optische disk USB: Externe optische disk optioneel

DVD-Software: DVD Software optioneel

**Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Centrino® Advanced-N 6235, Dual Band AGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth 4.0 (Wireless Display)

Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel

USB 3.0 - 2.0: 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)

VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort

HDMI Poort: HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)

Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon

E-SATA: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven

Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad

Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)

LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)

Cardreader: 9-in-1 card Reader (MMC/RS-MMC/SD/Mini-SD/SDHC/SDXC/MS/MS-Pro/MS-Duo)

Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)

Audio: Ingebouwde Stereo speakers

Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning

Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optioneel

Besturingssysteem: Besturingsysteem Optioneel - Windows optioneel

Afmetingen: 374mm (B) X 250(D) X 25mm~37mm (H)

Gewicht: 2.6 Kg

**Garantie: 3 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)

Externe Harddisk: Externe mini harddisk USB 3.0 / 2.0 optioneel

PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: Pixel garantie optioneel

Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.

AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Draagtas: Draagtas optioneel
    De voordelen die ik hier zie is dat de prijs/prestatie verhouding vrij goed ligt en dat ook de aansluitingen in orde lijken. Ik heb echter nog geen ervaring met BTO producten. Ik heb al gelezen dat de service goed is, maar dat de kwaliteit van de notebooks soms te wensen overlaat. Nadeel is ook dat er nog geen besturingssysteem op zit en ik wel van plan was om W7 te draaien, waar ik geen installatie meer van heb liggen.
  2. Asus N56VZ-S4035V-NL

Zag ik in een ander topic aangeraden worden. Heeft op campusshop een prijs van €928, dan valt daar (evt. later) nog wel een SSD in te draaien. Heeft verder vrij gelijkaardige specs als de BTO laptop, met een USB3.0-poort meer en W7 erop geïnstalleerd.
Verder dan deze twee modellen heb ik niet gekeken. Ik had mijn hoop wat gevestigd op de nieuwe XPS15, maar die ligt ver buiten mijn budget. (Jammer, het blijft een pracht van een laptop!). Ik wil uiteraard nog meer rondneuzen, maar wacht eerst even de reacties op dit topic af. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Aertsvijand op 07-07-2012 01:13 ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:34
Als bouwkwaliteit belangrijk is neig ik toch een Dell te adviseren.
Ik ben nu zelf 1 jaar in het bezit van een Asus N53SV en het is een prima apparaat.
Heb ik het idee dat een Dell voor een kleine meerprijs net wat degelijker is.

De nieuwe XPS modellen zijn inderdaad erg mooi maar de vorige generatie XPS is misschien ook een optie. de prijzen hiervan zijn lager en ze zijn er met goede specs te vinden.

Als je wilt gaan gamen zou ik toch wel voor een i5 gaan ipv een i3. Maar bij de wens van een 1920×1080 scherm zul je niet snel een i3 krijgen.

En waarom nog een desktop pc? tegenwoordig valt de kleine meerprijs van een notebook in het niets bij de voordelen die er van hebt.

Edit:
http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Intel Core i7-2670QM 2,2GHz 15,6" Full HD B+RGLED (1920x1080) met TrueLife 8GB 1TB 2GB nVidia GeForce 540M GT DVD+/-RW
Bluray €759

DVD drive er uit. Caddy met SSD er in (vanaf 100 euro) en je bent ruim binnen je budget klaar.
Je hebt dan een Full HD scherm. een CPU die ruim toereikend is. een een GPU waar je ook nog even mee door kunt. verwacht geen top specs maar de door jou genoemde games zullen geen enkel probleem zijn.

Wanneer je naar de Dell site gaat blijkt dit model ineens geen 1920×1080 scherm te hebben.

Deze heeft het wel. Alleen deze heeft slechts 4 GB geheugen. wat niet echt future proof is.

http://nieuwepc.com/dellxps15z.html no.2 a €899

Bij dell is het gewoon de kunst de website en de threads op GOT in de gaten te houden.

Soms staan er goede deals tussen. (zoals 2 ssd's voor een prikkie >:) )

[ Voor 40% gewijzigd door Jackxl op 07-07-2012 04:46 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De huidige dell nieuwe xps line is behoorlijk crap voor zijn geld. Voornamelijk de xps15z is behoorlijk slecht in bouwkwaliteit.
In dit segment als je hem vaak wil meenemen kun je het beste kijken naar de Vaio S15. Weegt geen drol, goede accuduur, uitstekende ips fullhd scherm en heeft ook een volledige featureset voor een erg scherpe prijs. Ook kun je omdat je student bent gaan shoppen in de sony studentenstore voor extra korting.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik zou sowieso voor een Ivy Bridge processor gaan. Qua design en bouwkwaliteit is de ASUS N56V* superieur aan de BTO 15CL44. De N56VM bij Campusshop is de beste deal IMO. Let wel dat de N56VZ bij Campusshop GEEN verlicht toetsenbord heeft en een matiger scherm heeft dan de N56VM.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
alleen is de campusshop geen shop waar je dingen wilt kopen, heel veel mensen hebben er slechte ervaring mee

ja, daag.

Verwijderd

Jackxl schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 04:32:
Als bouwkwaliteit belangrijk is neig ik toch een Dell te adviseren.
Ik ben nu zelf 1 jaar in het bezit van een Asus N53SV en het is een prima apparaat.
Heb ik het idee dat een Dell voor een kleine meerprijs net wat degelijker is.

De nieuwe XPS modellen zijn inderdaad erg mooi maar de vorige generatie XPS is misschien ook een optie. de prijzen hiervan zijn lager en ze zijn er met goede specs te vinden.

Als je wilt gaan gamen zou ik toch wel voor een i5 gaan ipv een i3. Maar bij de wens van een 1920×1080 scherm zul je niet snel een i3 krijgen.

En waarom nog een desktop pc? tegenwoordig valt de kleine meerprijs van een notebook in het niets bij de voordelen die er van hebt.

Edit:
http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Intel Core i7-2670QM 2,2GHz 15,6" Full HD B+RGLED (1920x1080) met TrueLife 8GB 1TB 2GB nVidia GeForce 540M GT DVD+/-RW
Bluray €759

DVD drive er uit. Caddy met SSD er in (vanaf 100 euro) en je bent ruim binnen je budget klaar.
Je hebt dan een Full HD scherm. een CPU die ruim toereikend is. een een GPU waar je ook nog even mee door kunt. verwacht geen top specs maar de door jou genoemde games zullen geen enkel probleem zijn.

Wanneer je naar de Dell site gaat blijkt dit model ineens geen 1920×1080 scherm te hebben.

Deze heeft het wel. Alleen deze heeft slechts 4 GB geheugen. wat niet echt future proof is.

http://nieuwepc.com/dellxps15z.html no.2 a €899

Bij dell is het gewoon de kunst de website en de threads op GOT in de gaten te houden.

Soms staan er goede deals tussen. (zoals 2 ssd's voor een prikkie >:) )
Een maand of 2 geleden zou ik het met je eens zijn. Maar:

De XPS 15z is echt crap. Niet doen.
Shopkorting is ook crap :P vergeleken met die sheet van mij: klikkerdeklik. ITT tot shopkorting is die ook nog eens opgezet zonder referal links achter elke URL...
De nieuwe XPS 15 is mega duur en een downgrade ten opzichte van de oude in haast elk opzicht behalve gewicht en bouwkwaliteit. Voor de prijsbewuste tweaker: weg ermee.

BTO moet je ook vermijden in dit segment. Slijtend touchpad, brak keyboard, en de bouwkwaliteit is gewoon heel slecht. En ten slotte kwam ik er gisteren nog achter dat de CPU geen turbo boost heeft als de GPU actief is. Ontoereikende koeling? Geen idee, maar gamen kan je er een stuk slechter mee dan met andere laptops met dezelfde GPU.

Behalve de asus N56 en sony S15 heb je ook nog de inspiron 15R SE. Vanwege het gebrek aan reviews kan ik daar niet al te veel over zeggen, ik schat hem zelf iets lager in dan de N56. Maar daar is de prijs ook naar: €75x met i7 en 1080p, 3 tientjes meer met een caching SSD erbij. Dat is behoorlijk goedkoper dan de N56 en S15.

Verwijderd

gewoon voor de n56 gaan,zit je altijd goed

• Jackxl
De nieuwe XPS Notebooks zijn inderdaad wat minder voordelig.

Het design begint niet alleen op dat van Apple te lijken. De prijs/prestatie verhouding ook.
Ik hoop dat ze met een goede opvolger voor de ouwde XPS komen. of weer een Studio lijn.. iets tussen inspiron en XPS in zegmaar.

Verder wordt mijn volgende notebook waarschijnlijk een XPS. Ik vind ze prachtig

Verwijderd

Jackxl schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:30:
Ik hoop dat ze met een goede opvolger voor de ouwde XPS komen. of weer een Studio lijn.. iets tussen inspiron en XPS in zegmaar.
Dat is de inspiron 15R SE ;)

• Aertsvijand
De Asus N56VZ/VM lijkt inderdaad heel interessant. Als ik het goed begrepen heb, zit het grootste verschil tussen de twee in betere GPU/mindere CPU voor de VZ. Ook zie ik dat de HDD van de VM op 5400rpm draait, wat toch wel een nadeel is.
Ik zag in de pricewatch ook nog deze laptop staan, die een hoop lager geprijst is. Waarschijnlijk omdat het om een i5 gaat. Dit zou me echter nog wel veel ruimte geven om de HDD (of evt. de DVD) te vervangen door een SSD. Ik weet echter niet hoe gemakkelijk dit is bij ASUS notebooks?

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W

• Jackxl
De CPU bij die notebook lijkt me toereikend.

Als je een ssd inbouwd gaat ook een 7200rpm disk erg langzaam lijken. dus de 5400 rpm disk lijkt me niet echt een drawback.

En je dvd speler met een ssd is niet zo lastig. Als je de juiste caddy hebt is het zo gepiept.

Als je voor een SSD wilt gaan zou ik wel een 128GB of groter kopen.. Ik heb nu zelf slechts 96GB en het is eigenlijk net iets te krap.

• HondaRacer
Aertsvijand schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:08:
De Asus N56VZ/VM lijkt inderdaad heel interessant. Als ik het goed begrepen heb, zit het grootste verschil tussen de twee in betere GPU/mindere CPU voor de VZ. Ook zie ik dat de HDD van de VM op 5400rpm draait, wat toch wel een nadeel is.
Ik zag in de pricewatch ook nog deze laptop staan, die een hoop lager geprijst is. Waarschijnlijk omdat het om een i5 gaat. Dit zou me echter nog wel veel ruimte geven om de HDD (of evt. de DVD) te vervangen door een SSD. Ik weet echter niet hoe gemakkelijk dit is bij ASUS notebooks?
De N56VM-S3088V is voor €750 te krijgen. Deze bevat een i5-3210M processor en waarschijnlijk een 1366x768 scherm. Dit laatste is echter niet zeker, deze vraag heb ik openstaan bij ASUS.

[ Voor 80% gewijzigd door HondaRacer op 07-07-2012 19:40 ]

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-07 18:32
Even een doorvraag vanuit een andere topic (de mijne).

Hier zegt iedereen dat de nieuwe XPS lijn crap is. Terwijl in mijn topic een Dell-fanboy zit (lol). Maar ik zit dus in dezelfde situatie, huis, uni, kamer, vriendin oftewel reizen reizen reizen. Wat raadt met hier mij aan (in een lager budget)?

Dell XPS Euro 699, 2 GB GT 525M, 750 gb 7200rpm, i5 2450, 6 GB
Lenovo E520, 660, 1 GB 6630M, 500gb 7200rpm, i5 2450, 8 GB

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
espex87 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:42:

Hier zegt iedereen dat de nieuwe XPS lijn crap is. Terwijl in mijn topic een Dell-fanboy zit (lol). Maar ik zit dus in dezelfde situatie, huis, uni, kamer, vriendin oftewel reizen reizen reizen. Wat raadt met hier mij aan (in een lager budget)?

Blijf even in je eigen topic wil je...

Jouw situatie lijkt geenszins op degene die hier wordt besproken en de post is dus volledig off-topic..

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-07 18:32
Jell0zz schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:44:
[...]

Blijf even in je eigen topic wil je...

Jouw situatie lijkt geenszins op degene die hier wordt besproken en de post is dus volledig off-topic..
Het is echter precies dezelfde situatie, ik heb als student alleen een lager budget als de ander student hierboven. Heb notabene zelfde spec desktop pcs. Dus een kortvraagje, omdat hier XPS zo wordt afgeraden mag toch wel? Mijn topic is alleen minder uitgebreid en stelt meer de vraag onderhand tussen de 525M en 6630M maarja. Maar ik snap het ook wel dat ik verkapt topic kaap, mijn excuses daarvoor.

Verwijderd

espex87 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:42:

1. de XPS 15 is €552 met GT 525m en 9-cel accu. Niet €699.
2. ik zeg hierboven ook dat de nieuwe XPS 15 crap is (die jij linkt is de oude) en dat je beter de N56 kunt nemen. En dan ben ik nog steeds een dell fanboy? Goed over nagedacht?

• Aertsvijand
HondaRacer schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:38:
[...]

De N56VM-S3088V is voor €750 te krijgen. Deze bevat een i5-3210M processor en waarschijnlijk een 1366x768 scherm. Dit laatste is echter niet zeker, deze vraag heb ik openstaan bij ASUS.
Ik had deze inderdaad met die specs in de pricewatch zien staan. Je mag me echter zeker op de hoogte houden van het antwoord dat je krijgt op de resolutievraag!

• Aertsvijand
Ik ben er op dit moment vrij zeker van dat het de ASUS N56VM wordt. Ik vroeg me echter nog af hoe het zit met de moeilijkheidsgraad bij deze laptop om de HDD te vervangen door een SSD. Heeft iemand hier een idee van? De DVD-lezer vervangen is ook een optie, maar af en toe kijk ik nog wel eens een DVD van het schijfje (ja, zo'n mensen bestaan nog!) en van de laatste optie ben ik dus niet zo'n grote fan.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:50:
[...]

1. de XPS 15 is €552 met GT 525m en 9-cel accu. Niet €699.
2. ik zeg hierboven ook dat de nieuwe XPS 15 crap is (die jij linkt is de oude) en dat je beter de N56 kunt nemen. En dan ben ik nog steeds een dell fanboy? Goed over nagedacht?
Asus Fanboy!!!

ooh wait... :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• HondaRacer
Aertsvijand schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:34:
Ik ben er op dit moment vrij zeker van dat het de ASUS N56VM wordt. Ik vroeg me echter nog af hoe het zit met de moeilijkheidsgraad bij deze laptop om de HDD te vervangen door een SSD. Heeft iemand hier een idee van? De DVD-lezer vervangen is ook een optie, maar af en toe kijk ik nog wel eens een DVD van het schijfje (ja, zo'n mensen bestaan nog!) en van de laatste optie ben ik dus niet zo'n grote fan.
Haha, de HDD en het geheugen vervangen in de nieuwe N56V* kan haast niet makkelijker. Je hoeft slechts één schroefje los te schroeven! Zo'n HDD caddy die jij bedoeld kost een tientje bij DealExtreme: klikkerdeklik

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde eisen aan een laptop. Wat mij betreft zijn er twee opties voor de set met voorwaarden.
1. Asus N56VZ
2. Dell Inspiron 15r SE
Als ik het goed gelezen heb zou de Asus N56VZ voor ongeveer 1000 euro op de markt komen. En voor de Dell geldt een prijs, inclusief de kortingen (wat mij nog niet gelukt is via de Dell site), ongeveer 870 euro...kan er wat naast zitten.

Persoonlijk vind ik het prijsverschil (als dit klopt), niet genoeg om het mooiere ontwerp van de Asus te rechtvaardigen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:39:
En voor de Dell geldt een prijs, inclusief de kortingen (wat mij nog niet gelukt is via de Dell site), ongeveer 870 euro...kan er wat naast zitten.
€ 679 met i5, € 756 met i7, € 780 met i7 en cache SSD.
Persoonlijk vind ik het prijsverschil (als dit klopt), niet genoeg om het mooiere ontwerp van de Asus te rechtvaardigen.
Je koopt hem ook niet vanwege het ontwerp. Maar omdat de N56 gewoon wat beter schijnt te zijn. Een laptop is meer dan specs alleen. Qua specs levert de inspiron zeker veel voor je geld. Maar wordt dat ook ondersteund met een goede bouwkwaliteit en features? Ik weet het nog niet.
Pagina: 1