Toon posts:

4x5 monitor configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n 20 monitoren van een bedrijf goedkoop over kunnen nemen. Nu wil ik deze in 4 x 5 (hxb) aan elkaar koppelen en vervolgens aansluiten op een pc voor het kijken van films. Nu is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk is, en hoe ik dit het beste kan doen zonder al te veel kosten te maken. Is het ook mogelijk de beeldschermen intern te koppelen (solderen en doe-het-zelven dus) tot één groot scherm? ?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Volgens mij is dat niet mogelijk, je kan het altijd proberen :P.

De minder goedkope oplossing is een moederbord vinden met 4 keer een pcie 16 slot. Daar stop je dan 4 Eyefinity Six kaarten in van AMD. Ik ben niet goed op de hoogte van de nieuwe serie maar een HD5870 Eyefinity six editie kan via 6 mini display ports 6 beeldschermen aansturen.

Dus wat je nodig hebt.
  • Moederbord met 4 pci-e 16x sloten.
  • 4 videokaarten die elke 6 schermen kunnen aansturen.
  • (Actieve) Converters voor je mini display naar de aansluiting die jij nodig hebt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik weet dat Matrox veel hardware heeft om meer schermen aan te sturen dan standaard het geval is. Ik dacht dat er voor consumenten kaartjes zijn waar 6 scherm op aangesloten kunnen worden, maar dat moet je zelf even uitzoeken.
Volgens mij komt dit al meer in je straatje: http://www.matrox.com/gra...lay_wall/mura_mpx_series/

Wat je vraagt om de schermen intern door te verbinden, helaas, die vlieger gaat niet op. Elk scherm heeft een eigen beeldsignaal nodig om te kunnen werken. Achter elkaar koppelen als een bus-systeem zit er helaas niet in.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Inter kopelen is onmogelijk zelfs als het 20 dezelfde zijn.
Wat je wel kan doen is zelf een rackmount maken en ze dan naast elkaar zetten je kan natuurlijk ook nog de randen erafhallen of zelfs de bineste behuizing van de lcd verwijderen (deze twee en vooral die laatste zijn op eigen risico)
Zoals hieronder al werd gezegd eyefinity kaarten zijn de beste oplossing.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verkopen via Tweakers.net/Marktplaats en een beamer kopen. Bezels zijn ruk bij het kijken van films en een goede setup om ze aan te sturen gaat je sowieso al meer kosten dan een goede beamer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Er bestaan "video wall controller" kastjes, met bijvoorbeeld 1 DVI in en 16 DVI uit, maar je zal schrikken van de prijs.
Een andere optie is elke monitor aansluiten op een Raspberry Pi oid en dan video data streamen naar elke monitor.

• maarten12100
Tsurany schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:30:
Verkopen via Tweakers.net/Marktplaats en een beamer kopen. Bezels zijn ruk bij het kijken van films en een goede setup om ze aan te sturen gaat je sowieso al meer kosten dan een goede beamer.
Daarom kan je ze er ook afhallen ik denk dat je dan een mooier beeld krijgt een bezel van een monitor zonder bezel maar iets van 0,5mm als je geluk hebt met de monitor nog minder.
Als je ook het blik weghaalt heb je zowat geen bezels (maar dan sloop je waarschijnlijk je monitor of krijg je backlight bleeding)

Om te zeggen wat ik denk is dat je zo veel scherper beeld krijgt meer dan 20x zo scherp de reso is 20x zo hoog lijkt me als het 1920x1080 monitoren zijn en dan heb je ook nog dat een beamer scherp gesteld moet zijn om zijn resolutie ook echt goed neer te zetten.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk dat de reso 20x zo hoog is maar is je beeldmateriaal dat wel? Bovendien heb je 20 schermen, dat zijn enorm veel randen die je hoe dan ook gaat zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
Ploink schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:23:
Er bestaan "video wall controller" kastjes, met bijvoorbeeld 1 DVI in en 16 DVI uit, maar je zal schrikken van de prijs.
VGA is vrij goedkoop op de kop te tikken..

• maarten12100
Tsurany schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:34:
Leuk dat de reso 20x zo hoog is maar is je beeldmateriaal dat wel? Bovendien heb je 20 schermen, dat zijn enorm veel randen die je hoe dan ook gaat zien.
Je desktop geeft je een hoop extra ruimte natuurlijk dat vind ik zelf erg pretig.
Maar de films zijn nu nog 1920x1080 of 2560x1080 dus daar heb je wel gelijk in.
In de toekomst met quad hd word het wel verlijdelijker.

Als je trouwens ook van plan bent om er iets gpu intensiefs op te zetten dan is het echt een no go aangezien je reso je nekt en aangezien je zo "goedkoop" mogelijk wilt ik verwacht dat je geen quad xfire wilt gaan draaien met high end kaarten.
Pagina: 1