Logitech Harmony 600 & Acer Aspire 7520

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb recentelijk een Logitech Harmony 600 gekocht,
prachtig apparaat, maar nu zag ik dat mijn laptop ook een IR ontvanger heeft ingebouwd,
nu leek het mij handig om met mijn logitech mijn laptop te bedienen.

Dus ik ging naar de webinterface van logitech om mijn laptop te zoeken, hij staat er in, dus ik dacht mooi dat is zo geregeld,
alleen er staan geen commands in, dus geen Play/Pauze etc.
Heeft iemand enig idee hoe ik die commands erin kan programmeren, als ik geen afstandsbediening heb van mijn laptop.
Of heeft iemand een idee welk ander device ik kan opzoeken om mijn laptop werkend te krijgen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Rens

Informatie:
Afstandsbediening: Logitech Harmony 600
Laptop: Acer Aspire 7520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is een hele tijd geleden sinds ik een computer (of iig de geïnstalleerde mediaplayers) bediende met een afstandsbediening. Maar wat ik mij er nog van kan herinneren moet je een programma hebben draaien dat de signalen verwerkt en een plugin voor de mediaplayer naar keuze. WinLIRC heb ik daar voor gebruikt, icm een oude afstandsbediening van een JVC hifisetje dat ik nog had liggen en een home-made IR ontvanger voor de compoort. Dit schema heb ik aangehouden:
Afbeeldingslocatie: http://www.lirc.org/images/schematics.gif
Nu weet ik niet in hoeverre WinLIRC overweg kan met ingebouwde IR ontvangers.

Note: dit was lang voordat ik kennismaakte met Logitech Harmony's. Ik heb geen flauw idee hoe je dit met een universele afstandsbediening moet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 07-07-2012 09:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

ik zal eens kijken naar WinLIRC,
het schema wat je hebt getoont, wil ik eigenlijk niet gebruiken omdat ik dus gebruik wil maken van de ingebouwde IR ontvanger van de laptop.

Edit:

Ik heb inmiddels Girder en WinLIRC geprobeerd,
maar beide programmas lijken mijn IR poort niet te kunnen vinden,
of ze maken er geen gebruik van.

Iemand anders nog tips...
of weet misschien iemand hoe ik de fabrikant/modelnummer van mijn IR-reciever kan achterhalen?

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 24-03-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Het is me gelukt door in de Logitech software Windows Media Center als profiel te kiezen, daarna werkte kon ik mijn laptop en XBMC perfect besturen!