Stereo vs surround headset?

Pagina: 1
Acties:

• kasszz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 16:21
Hey mensen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe headset. Ik heb me nu 2 dagen ingelezen en ik heb misschien wel te veel informatie gekregen. Ik heb nu de Logitech G35. Het is een prima headset, maar ik zit met een probleem, want het maakt rare kraak geluiden. Deze headset heb ik nu 3 jaar dus het is ook wel beetje tijd voor een nieuwe headset. Ik had als laatste keuze de Razer Megladons, maar het blijkt dat die ook de "kraak sound" krijgt, in de zelfde topic kwam ik met verbazing tot de conclusie dat veel USB 7.1 surround sound headsets het probleem hebben. Ik heb ook gelezen dat True 5.1 surround sound niet echt een aanrader is als een headset, want daardoor worden je speakers te klein. Ook heb ik gelezen dat sommige mensen helemaal niet van het surround sound zijn met headsets, want je hoort het bij stereo ook.

Ik ben zelf een gamer en kijk op zijn tijd ook een filmpje, maar ik gebruik mijn headset het meest voor gamen. Mijn budget is max €150 en ik zou graag een goede microfoon willen hebben, maar het probleem is dat de microfoon van logitech G35, erg goed is naar mijn mening.

Mijn vraag is dus eigenlijk (zoals de naam van dit topic al zegt) Is de surround sound nou echt zo belangrijk? En klopt het dat USB headsets nou echt niet deugen of is dat per merk verschillend?

En als jullie een aanrader hebben, graag.

PS:
Ik heb wel grote oren! xD

Verwijderd

Sommige geluidskaarten bootsen 5.1 surround sound na, zoals de Asus Xonar Essence STX.
Dan kun je ook een gewone hoofdtelefoon nemen en die zijn vele malen beter dan gaming headsets. En dan heb je geen USB maar een met stereo jack aansluiting.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12 19:43
ik heb zelf de razer megalodon al een tijdje. maar ik hbe nooit geen last van kraak geluiden o.i.d. wat ik wel had met mijn Tritton AX720 na 1 maand tijd (geen aanrader)

En zeker voor grote oren vind ikzelf de Megalodon erg prettig

edit: was het belangrijkste vergeten

Het geluid is ook erg goed en heel makkelijk on the game(fly) aan te passen.
de bouwkwaliteit is ook gewoon goed

[ Voor 25% gewijzigd door zoepersooi op 07-07-2012 17:44 . Reden: was het belangrijkste vergeten ]

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-12 14:40
Ik zit nu aan mijn 2de (eerst speedlink medusa, nu roccat kave) surround headset, en vind het effect tegen vallen. De volgende keer koop ik weer een goede stereo headset en laat het 3D gevoel aan EAX en de geluidskaart over. En dat is ook mijn advies aan jou.

Daarbij raad ik aan een deel van je budget te besteden aan een goede geluidskaart zodat je geen USB-headset hoeft te nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 07-07-2012 17:47 ]

• kasszz
En wat zou dan een goede geluidskaart zijn, als ik het met een stereo headset zou doen ?
En welke headset zou ik er dan bij nemen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-12 14:40
Het kan zijn dat er een goede geluidschip op je moederbord zit, of je zou eens kunnen kijken naar de Best Buy Guides. Die noemen bijv. een pricewatch: Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E

Voor een headset kun je de productreviews eens doorkijken voor ervaringen en meningen van anderen. De pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset is al lange tijd erg populair.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is er voor hardwarevragen die nergens anders op GoT besproken worden. Headsets zijn audiodevices, soms zelfs met HiFi-pretenties. Deze horen dus thuis in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• kasszz
Oke, sorry, Dion_b, Ik had geen idee.

Ik heb nu de P360 op het oog, dat is een stereo headset, maar ik zou wel heel graag een 7.1 surround stimuleren. Welke geluidskaart is daar goed in? Want zo ver ik weet maakt de geluidskaart het 7.1 surround sound aan. (en nu heb ik het niet over "true" surround sound).
Pagina: 1