Map in Windows online zetten?

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste Tweakers!

Sinds geruimte tijd draait er hier een server in het netwerk (LAN). 1 van de voordelen is dat ik een specifieke map op die server kan delen zodat iedereen in het netwerk die kan zien. Maar kan ik die map ook online via het internet delen? De gebruiker moet via het internet enkel te kunnen downloaden en niet bij op te zetten. (dus enkel read rechten)

Ik weet dat indertijd Opera zoiets had. Maar ik ben opzoek naar een alternatief.

-Server draait Windows 7 Ultimate. (ja, ik weet het. Geen echte server software. Vandaar vermoedelijk mijn probleem)
-Doel is 1 map delen met het internet.
-Ik heb FileZila getest, maar bij het downloaden kreeg ik enkel de mogelijkheid om naar een server verbinding te maken.

Sorry voor de basic vraag. Ik weet gewoon niet waar te beginnen. Andere topics gaan enkel over Windows Server en Linux stuff. Ik heb vroeger een NAS gehad. Dit bleek iets eenduidiger te zijn.

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wij gebruiken hier thuis Filezilla server http://filezilla-project.org/download.php?type=server.In dat programma kan je de rechten toewijzen en de map delen.En als je moet connecten naar je eigen server dan gebruik je naartuurlijk je ip die je hebt van je provider.Vergeet niet eventueel een poort open te zetten in je router als dat nodig is.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als het alleen maar downloadbaar moet zijn, voldoet gewoon HTTP ook wel. Gewoon een webservertje opzetten met Apache :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• edmunt
@Rezta, als ik het programma heb geinstalleerd kan ik alleen maar een host etc. ingeven. Zoals op deze foto. http://filezilla-project....eenshots/fz3_win_main.png Als ik daar de host (mijn ip adres en username van de pc ingeeft weigert hij verbinding te maken. "ECONNREFUSED".

@Compizfox, tijdens de installatie wordt mij gevraagd om een networkdomain en servername op te geven. Is dit mijn LAN IP adres?

Poort 21 heb ik opengezet. voor de server.

[ Voor 5% gewijzigd door edmunt op 07-07-2012 09:59 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet naast poort 21 ook een aantal passive poorten open zetten. Je kan naast FTP ook gebruik maken van HTTP servers zoals HFS, hierdoor heeft de partij die download geen FTP client nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• edmunt
Tsurany schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:09:
Je moet naast poort 21 ook een aantal passive poorten open zetten. Je kan naast FTP ook gebruik maken van HTTP servers zoals HFS, hierdoor heeft de partij die download geen FTP client nodig.
Dit is het eenvoudigste programma dat ik ooit al heb gezien. Volledig operationeel in 3min.

1 ding werkt nog niet. Als ik het naar iemand buiten mijn netwerk wil doorsturen lukt het niet. Ik vraag "external IP adress" aan. Waarop hij een mededeling geeft dat hij me dit niet kan geven.

Poort 8080 staat open en verbonden met de server.

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
edmunt schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:59:
@Rezta, als ik het programma heb geinstalleerd kan ik alleen maar een host etc. ingeven. Zoals op deze foto. http://filezilla-project....eenshots/fz3_win_main.png Als ik daar de host (mijn ip adres en username van de pc ingeeft weigert hij verbinding te maken. "ECONNREFUSED".

@Compizfox, tijdens de installatie wordt mij gevraagd om een networkdomain en servername op te geven. Is dit mijn LAN IP adres?

Poort 21 heb ik opengezet. voor de server.
Bij hostname moet je dus je eigen ip adres invoeren die is te vinden op www.mijnip.nl en niet je LAN ip dus bij de poort 21 als je die hebt open staan in je router.En bij server settings Passive mode probeer eens daar je eigen ip neer te zetten inplaats die van http://ip.filezilla-project.org/ip.php.

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 21:07
Probeer het eens de firewall van je server uit te zetten. Ik heb hier vroeger ook zoveel problemen mee gehad. Je kunt hier http://www.canyouseeme.org/ testen of je poorten daadwerkelijk voor de buitenwereld open staan. Je dient wel je FTP server software aan te hebben staan anders ziet hij het sowieso niet.

Ik ben zelf toen der tijd naar linux overgestapt en dat was een verademing. Je kunt trouwens ook via je browser een ftp connectie opzetten he. Door naar ftp://<exertn ip> te gaan. De gebruiker kan dan alleen de content zien + downloaden en verder geen aanpassingen doorvoeren.

• edmunt
Oke, ik ben hier dus aan het knoeien met die poorten.

Ik heb de router Asus N66U
Ik probeer poort 8080(of 21 voor ftp) open te zetten. Bij de instellingen staat dit:
-"Service Name" Hier mag ik zeker alles ingeven?
-"Port Range" Wat moet ik hier invullen? Ik heb hier wel een gedacht van, maar ik begin alles door elkaar te halen. Moet poort 8080 tussen die range liggen? Dus is 8000:8100 goed?
-"Local IP" Het LAN ip adres van de server.
-"Local Port" Moet ik hier 8080 ingeven?
-"Protocol" TCP veronderstel ik

[ Voor 3% gewijzigd door edmunt op 07-07-2012 13:04 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

edmunt schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:03:
Oke, ik ben hier dus aan het knoeien met die poorten.

Ik heb de router Asus N66U
Ik probeer poort 8080(of 21 voor ftp) open te zetten. Bij de instellingen staat dit:
-"Service Name" Hier mag ik zeker alles ingeven?
Inderdaad.
-"Port Range" Wat moet ik hier invullen? Ik heb hier wel een gedacht van, maar ik begin alles door elkaar te halen. Moet poort 8080 tussen die range liggen? Dus is 8000:8100 goed?
Als je alleen 8080 wilt opengooien, kun je gewoon poort 8080-8080 openzetten. Meer poorten is niet nodig.
-"Local IP" Het LAN ip adres van de server.
-"Local Port" Moet ik hier 8080 ingeven?
Jup.
-"Protocol" TCP veronderstel ik
Doe voor de zekerheid maar beide (UDP/TCP)

Zet dan je HTTP-server aan (HFS gebruikte je toch?) en zorg ervoor dat die luistert op poort 8080 (die je zonet open hebt gezet in je router). Kijk dan op canyouseeme.org of het heeft gewerkt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

UDP lekker uit laten staan trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je kunt ook kiezen voor een stukje software zoals Tonido. Software installeren, accountje aanmaken en gaan. Geen portforwards nodig (kan wel, als je geen zin hebt in een Tonido account), en gelijk ook op allerhande portable devices toegang tot je directory m.b.v apps.

link: http://www.tonido.com/
Pagina: 1