Ha mede-tweakers!
Voor een nieuwsbriefmodule ben ik op zoek naar een manier hoe ik gebruikers alleen bepaalde elementen kan laten wijzigen. Eerst een kort voorbeeldje:
Deze html wordt als normale html in het beheersysteem geplakt. Vervolgens wil ik dat gebruikers een element (met class="bewerkbaar") kunnen wijzigen door erop te klikken. Ik wil dat er vervolgens niets verspringt (er moet dus niet ineens een wit input-veld te voorschijn komen).
Kortom: Ik wil een wysiwyg implementatie alleen dan op een willekeurige plaats in de nieuwsbrief. De prijs in bovenstaand voorbeeld staat bijvoorbeeld absoluut rechts uitgelijnd bovenop de productafbeelding.
De volgende mogelijkheden heb ik al overwogen:
Voor een nieuwsbriefmodule ben ik op zoek naar een manier hoe ik gebruikers alleen bepaalde elementen kan laten wijzigen. Eerst een kort voorbeeldje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="header"> <h1 class="bewerkbaar">Nieuwsbrieftitel</h1> </div> <div class="text"> <h2 class="bewerkbaar">Bedrijfsnieuws</h2> <p class="bewerkbaar">Nieuwsberichttekst</p> </div> <div id="aanbieding"> <div id="productafbeelding"> <p class="bewerkbaar">Productnaam</p> <p>€2,49</p> <!-- Niet te bewerken.. Komt uit database --> </div> <div id="footer"> <p class="bewerkbaar">Footertekst</p> </div> </div> |
Deze html wordt als normale html in het beheersysteem geplakt. Vervolgens wil ik dat gebruikers een element (met class="bewerkbaar") kunnen wijzigen door erop te klikken. Ik wil dat er vervolgens niets verspringt (er moet dus niet ineens een wit input-veld te voorschijn komen).
Kortom: Ik wil een wysiwyg implementatie alleen dan op een willekeurige plaats in de nieuwsbrief. De prijs in bovenstaand voorbeeld staat bijvoorbeeld absoluut rechts uitgelijnd bovenop de productafbeelding.
De volgende mogelijkheden heb ik al overwogen:
- Alles in editor als TinyMCE plakken en desbetreffende stylesheet inladen. Nadeel: basisstructuur van nieuwsbrief wordt aangetast als gebruikers bijvoorbeeld één keer teveel op backspace drukken.
- Plugins als jEditable. Nadeel: zorgen er alleen voor dat er een wit input-veld komt i.p.v. echte inline editing.
- ContentEditable html-tag. Nadeel: ik lees overal op internet dat dit veel problemen geeft bij kopiëren/plakken en cross browser support. Is dit misschien wel een goede oplossing voor non-rich-text-elementen zoals een H1-tag?