Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 23:25
Lang geleden dat ik een topic heb geopend, maar het werd weer is tijd :P

Afgelopen week (29-5) heb ik op marktplaats een echte zwarte Ray Ban zonnebril (maat: M) gekocht.
Hij kwam op 3-6 aan.

Alleen wat nou blijkt, de bril is een total fake en ook nog eens veel te groot (maat: L) :'(
Nou ben ik veel te laks geweest (ja sla me), om zijn volledige NAW gegevens te vragen al vorens ik het geld naar hem ging overmaken :F . Nu reageert de verkoper niet meer, ook niet na herhaaldelijk mails gestuurd te hebben.

Het enige wat ik heb is zijn voornaam, achternaam, rekening nummer en een soort vaag e-mail adres wat eindigde op @mail.marktplaats.nl. Ik weet dat je vroeger bij een mail correspondentie van marktplaats zijn echte e-mail adres kreeg. Helaas verwijst het ip-adres in de header daar ook naar...

Ik heb al geprobeerd via het contact formulier van marktplaats wat duidelijkheid te krijgen, maar daar krijg ik helaas geen gehoor op :(

Aangifte doen gaat mij eigenlijk wat te ver, en daar zal waarschijnlijk ook niks meer gedaan worden.
Ook heeft een verzoek aan de bank tot terug betaling weinig zin, want dat doen ze niet...

Hebben jullie misschien tips suggesties of ideeen? Of zal ik mn verdriet maar gewoon weg moeten drinken?! haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verdriet wegdrinken en leren van je fout is de enige optie. Dat geld ga je niet meer terug zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Wat voor prijs ging het om? En verder kan je er niet zoveel aan doen denk ik, behalve ervan leren.

En dit is niet semi-opgelicht hoor, maar gewoon volledig opgelicht ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 06-07-2012 16:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56
Je kan aangifte doen, als de politie genoeg meldingen krijgt gaan ze er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Misschien eens een mailtje met de fabrikant eraan wijden? Die zullen er niet zo dol op zijn dat er namaakartikelen op commerciële schaal (??) verkocht worden...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Het ging om een bedrag van 65,- niet heel dramatisch maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:21
Het zou natuurlijk kunnen dat de verkoper niet wist dat het een fake was? En het uitblijven van een antwoord: het is vakantie periode dus wie weet.....

Anyway als het om like <€50 gaat zou ik geen moeite gaan doen van een aangifte e.d. evt wel aan marktplaats melden.

Googelen op het rekeningnummer kan ook iets opleveren :)

edit: hier kan dat
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Mattie112 op 06-07-2012 16:38 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Rekening nummer levert helaas niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 07:41

Grannd

da Granndest

Niks aan te doen, 65 euro leergeld uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Dubbel Fristie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:37:
En hoe duur is een Ray Ban normaal gesproken? Ik zie hier een site waarbij de goedkoopste €93 is en de rest allemaal dik boven de €100 zit. Nu is €65 nog niet zo'n prijs waarvan je gelijk vermoed dat het een namaak is, maar waarom zou iemand op Marktplaats 'm voor €65 kunnen aanbieden als 'ie op internet overal minimaal €100 kost?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

waarom in de huiskamer en niet in sf?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dubbel Fristie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:37:
Vergeet niet dat je met die bril eigenlijk naar de politie moet omdat het een namaakproduct is. Handel in namaak-merkproducten is in grote delen van de wereld (waaronder Nederland) illegaal onder de noemer heling. Je kan de bril dus niet eens mee de grens over nemen, tenminste, niet buiten de EU.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:21
Ja, handel maar als je hem zelf gebruikt dan mag het wel imo? Tenslotte mag je ook (ik dacht 3) namaak shirts meenemen uit Turkije

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

geen merkitems op marktplaats kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:23
Bril doorverkopen en verlies nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ook even een melding bij Marktplaats doen. Die hebben een team die dat soort dingen tegen probeert te gaan.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ga even bij je emailclient de bron bekijken van zijn emails. Dan heb je het IP-adres van waar hij gestuurd heeft. Als je deze googlet kom je vaker en sneller op fora uit waar mensen ook te maken gehad hebben met deze gast.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sloeber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:55:
Ga even bij je emailclient de bron bekijken van zijn emails. Dan heb je het IP-adres van waar hij gestuurd heeft.
Dat werkte in 2000 nog, maar tegenwoordig sturen de webmails het client-IP helemaal niet meer mee, en Marktplaats anonimiseert het adres achter de mail die je van hen (@mail.marktplaats.nl) krijgt ook.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Daarom altijd alles ophalen, doe ik wel tenminste. Enige reden om het niet te doen is als het heeel ver weg heeel goedkoop is. en als het heel goedkoop is is het fake. :)

Maar 65 euro vind ik een redelijk normaal bedrag voor een echte 2dehand Ray Ban, dus wat eerder gezegd is je bent niet semi opgelicht maar serieus opgelicht. een fake ray ban is 25 euro max.

Geef het iig aan bij marktplaats en als je over een paar dagen geen antwoord hebt van de verkoper stuur nog een laatste mail dat je aangifte gaat doen wegens het handelen in imitatietroep en oplichting en dat je zijn gegevens doorgeeft aan de politie. Misschien een mailtje naar Ray Ban, die zijn er misschien ook wel fel op.

En daarna niet meer druk om maken en gewoon een nieuwe halen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mattie112 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:49:
Ja, handel maar als je hem zelf gebruikt dan mag het wel imo? Tenslotte mag je ook (ik dacht 3) namaak shirts meenemen uit Turkije
Als jij aan de grens gecontroleerd wordt en je hebt 3 namaakshirts bij je dan mag je alledrie de shirts inleveren. Of je verder ook een boete krijgt weet ik niet zeker, maar je shirts ben je kwijt. Sowieso: om zoiets in bezit te krijgen moet je aan heling hebben gedaan, en heling is per definitie een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

NMe schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:17:
[...]

Als jij aan de grens gecontroleerd wordt en je hebt 3 namaakshirts bij je dan mag je alledrie de shirts inleveren. Of je verder ook een boete krijgt weet ik niet zeker, maar je shirts ben je kwijt. Sowieso: om zoiets in bezit te krijgen moet je aan heling hebben gedaan, en heling is per definitie een strafbaar feit.
Er is wel degelijk sprake van een vorm van gedoging aan de grens hoor NMe, kan me herinneren daar ooit een nieuwsbericht over gelezen te hebben.

En volgens mij is het niet direct heling, want dan zouden ze er een stuk agressiever op zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

NMe schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:17:
[...]

Eerst even uitzoeken voordat je wat roept :P

Kleine hoeveelheden worden toegestaan. T-shirts vallen onder Overige, dus je mag er gewoon 3 meenemen.

Geen boete, geen inbeslagname.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 06-07-2012 17:22 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heling is het niet, want dat is handel in gestolen artikelen.

En op de site van de douane staat hoe het zit met nepartikelen.

Ah zie hierboven :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:19:
[...]

Er is wel degelijk sprake van een vorm van gedoging aan de grens hoor NMe, kan me herinneren daar ooit een nieuwsbericht over gelezen te hebben.
Absurd. :o "Het is eigenlijk verboden maar omdat je er maar een paar bij je hebt mag het toch." 8)7 Nouja, als dat de regels zijn, vooruit dan. :P
En volgens mij is het niet direct heling, want dan zouden ze er een stuk agressiever op zitten.
Mwah, hoeft niet hoor. Het kopen van illegaal gekopieerde software mag ook niet, en toch zit de politie veel harder achter de verkopers aan dan achter de kopers. Choose your battles.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:22:
Heling is het niet, want dat is handel in gestolen artikelen.
Heling is de handel in door een misdrijf verkregen goederen. Counterfeiting is ook een misdrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is niet iets voor in de Huiskamer, maar voor in het Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:39
Zoals gezegd hierboven. Ga ermee naar de politie want handel in namaak artikelen is gewoon verboden.

Natuurlijk zal je wel je zonnebril kwijt zijn. Als je dit niet wilt zal je het verlies maar moeten slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper durft waarschijnlijk niet te vermelden dat het namaak is en denk dat zijn klanten wel slim genoeg zijn omdat in de prijs te zien?

Was ie als nieuw aangeboden? Als goedkoopste inderdaad € 93 is en rest boven € 100, dan zou er toch een lampje moeten branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Trucje wat bij mij vaker gewerkt heeft:
Kijken of hij nog andere advertenties op marktplaats heeft en daar op bieden (uiteraard onder een andere naam). Wachten tot hij reageert, zeggen dat je het op wilt halen en voila; je hebt zijn adres.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Bandicoot schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:50:
Trucje wat bij mij vaker gewerkt heeft:
Kijken of hij nog andere advertenties op marktplaats heeft en daar op bieden (uiteraard onder een andere naam). Wachten tot hij reageert, zeggen dat je het op wilt halen en voila; je hebt zijn adres.
Een echte oplichter zal op het moment dat je zijn adres vraagt dat natuurlijk nooit geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoop schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:01:
[...]

Een echte oplichter zal op het moment dat je zijn adres vraagt dat natuurlijk nooit geven ;)
Nee,maar je kan misschien wel ergens afspreken .
Verblind door het geld,en als je het goed speeld,zal de oplichter(m/v) komen.
Vanaf dat uitgangspunt ga je anticiperen.

T.S .
Is een bewuste Foto van het object ter verduidelijking mogelijk ?
Of een link.Van hoe het moet zijn,en wat het is.
Ben n.l wel heel benieuwd hoe die nep bril eruit ziet,en waarmee geadverteerd is

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Dit was de advertentie: http://sieraden-tassen-ui...il-wayfarer-echt-uni.html

Het irritante is dat ik zeker weet dat hij ook andere advertenties had :/ Alleen die kan ik nu natuurlijk niet meer vinden helaas!

Zo kan je de verschillen zien: YouTube: How to Spot Fake Ray Ban Wayfarers (model: RB2140)

[ Voor 20% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-07-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel Fristie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:35:
Dit was de advertentie: http://sieraden-tassen-ui...il-wayfarer-echt-uni.html

Het irritante is dat ik zeker weet dat hij ook andere advertenties had :/ Alleen die kan ik nu natuurlijk niet meer vinden helaas!

Zo kan je de verschillen zien: YouTube: How to Spot Fake Ray Ban Wayfarers (model: RB2140)
http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a

Is het deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:47

DDX

Niet toevallig via paypal betaald ? (zal wel niet aangezien je het over rekeningnummer hebt)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ja dat is 'm! grappig :P
Hij heeft schijnbaar al zijn andere advertenties er ook afgehaald ?!?!
Waren er zeker een stuk of 6/7
DDX schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:47:
Niet toevallig via paypal betaald ? (zal wel niet aangezien je het over rekeningnummer hebt)
Nee helaas geen paypal ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Dubbel Fristie op 07-07-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 13:00
Misschien interessant met Ray Ban NL contact op te nemen en aan te geven dat je zaken gedaan hebt met iemand die een imitatieproduct als originele Ray Ban aan je gesleten heeft. Kun je daarna aangeven dat je volledige medewerking wilt verlenen om andere mensen te behoeden om met imitatie opgezadeld te raken.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel werk van gemaakt ,die immitatie.
Maar de echte is veel mooier.

Lijkt mij nog een moeilijke zaak te bewijzen van opzet.
May the force be with you ,dubbel Fristie, ;) want dat heb je zeker nodig wil je dit tot tevredenheid oplossen.
En geluk ook,en tijd denk ik ook.
Kracht om niet op te geven en door te gaan je recht te halen,geluk dat het jouw kant op gaat,en de tijd om te beheersen,want het kan ook wel eens lang gaan duren.

-Als het OM al zou willen vervolgen wat is je kans op terug gave ?
-Die gast kan zich beroepen dat hij dacht dat het echt was.
-via de legale weg heb je uitspraak/beroep/hoger beroep/cassatie/hoge raad.
Zoiets kan eindeloos lang door gaan.

Toch verdiend zo`n oplichter straf.
Alleen meestal doet het OM zo`n zaak pas ,als de slachtoffers zich samenvoegen tot groep.
Er achter komen wie het echt is,geeft je meer kansen.
Als je dan weet wie het is kan je confronteren .Bij voorbeeld het openbaar te maken .
Uitzoeken of die zelf iets te koop zoekt.
(zal meestal wel niet,anders kon je de oplichter oplichten :P )

Het is erg jammer te constateren,dat je in dit soort situatie`s eigenlijk eerst 3x moet nadenken voordat je aanschaft,
want erna,kan je vaak weinig meer doen.
Vaak is de oplichter annoniem,en ligt de prioriteit bij andere zaken voor politie en Justitie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 21:35 ]

Pagina: 1