• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Beste medetweakers,

Ben hier bezig een nieuw systeem te bouwen.
Vandaag was dan eindelijk de grote dag dat ik het systeem in elkaar kon zetten dus toen alles eindelijk zat was het grote moment daar!

Ik drukte op de knop en ....................... er gebeurde niets.
Na van alles geprobeerd te hebben snap ik het niet meer.

Systeem gaat niet aan, cpu led knipperd even en vervolgens hoor ik een tik uit de voeding.

Het gaat hier om het volgende:

Asus Rampage 3 extreme.
Intel Core i7 975
Corsair ddr3 tripple channel GT 2000 MHz
Corsair AX1200w voeding
Sapphire 6990

:? :'(

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maakt het moederbord nergens kortsluiting met de kast? Dat hoor je namelijk best vaak als iemand net een nieuwe pc in elkaar heeft gezet en er helemaal niets gebeurt.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:02

BLACKfm

O_o

Tik uit de voeding klinkt mij als een relais die een beveiliging in slaat ofzo. Kortsluiting zou dus best kunnen.
Pc weer uit elkaar halen en de boel buiten de kast proberen geeft definitief uitsluitsel.

Andere check is geheugen (starten met 1 balkje, wissel ze af en probeer ze in verschillende sloten).
En kijk of de P4 of P8 stekker is aangesloten (stroomstekker rond de CPU).

Verwijderd

weet je zeker dat alle kabels goed zitte?
als die goed zitten is je voeding kapot want tikken eruit kunnen vonkjes zijn enzo en dat is nie goed

• BarryKohne
Alle kabels zitten goed! Nu alles uit de kast geschroefd en op de de doos van het mobo in elkaar gestoken.
Dit geeft hetzelfde resultaat |:(

Als ik de voeding inschakel gaan alle leds branden en is er nog niks mis.
Zodra ik de power knop indruk hoor ik direct een klik uit de voeding en knippert het cpu led naast de voeding stekker.

[ Voor 41% gewijzigd door BarryKohne op 06-07-2012 17:18 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Verwijderd

heb je nie de jumper cmos clear staan want dan doet hij ook niks

• BarryKohne
Nee heb ik gecontroleerd en dat is het niet

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb je geen andere voeding waar je het even mee kan proberen?

• BarryKohne
Heb even uit de hometheatre pc de voeding gerukt.
Dit is een hoepsa floepsa 350 watt voeding en nu blijft ie niet hangen op de cpu.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-02 18:05
En ergens vraag ik me toch af waarom je zo'n zware voeding hebt. Het beste dat je kunt doen is een voeding van een vriend/kennis lenen en daarmee proberen. Zijn vast ook wel tweakers in jouw buurt waar je even langs kan met je systeem.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

ik heb dit ook al 2 keer gehad met een corsair voeding,de 1000 watt versieook jij,naar mijn mening,voeding kapot en vervangen voor een nieuwe.

En hier ging het om splinternieuwe voedingen...

Altijd natuurlijk eerst testen met een vervangende voeding in die hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 18:32 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst hier eens, en post dan terug met wat je allemaal exact gedaan hebt en wat de resultaten waren.
Help, mijn pc start niet op!
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 06-07-2012 18:34 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BarryKohne
Wel troubleshooter helemaal doorgelezen en ben toen eerst maar eens een kop koffie gaan drinken.

Vervolgens een ati 5450 uit de ht gehaald en daar is mee geprobeerd.
Toen had ik ineens beeld. Vervolgens de corsair voeding weer aangesloten.
En die deed het nu ook zoals het hoort.
Nu heb ik het spul aan de praat. Waarom die nu op cpu bleef hangen snap ik nog steeds niet.

Zodra ik de 6990 monteer blijft ie hangen op de vga led, dit doet ie op alle sloten.
De 5450 doet het echter wel gewoon op alle sloten. Heb de voedingskabels vervangen. Maar dit had geen nut.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-02 15:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je de beide(!) powerkabels voor je 6990 wel aangesloten? Anders kan het best zijn dat je GPU dood is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 06-07-2012 20:38 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-02 18:05
Mavamaarten schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:37:
Heb je de beide(!) powerkabels voor je 6990 wel aangesloten? Anders kan het best zijn dat je GPU dood is.
Mijn 6950 gaat piepen als niet alle power is aangesloten. Lijkt me dat de 6990 dat toch ook wel doet.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• BarryKohne
Klopt maar bijde 8 pin kabels zijn aangesloten, heb ook nog een harde bios reset gegeven maar dit maakt allemaal geen verschil. Het lijkt op dat de 6990 dood is, ga vanmiddag nog proberen om de kaart in een ander systeem aan de praat te krijgen.

Pagina: 1