Toon posts:

TV audio via surround.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Leuk forum, hopelijk ook een leuk antwoord

Ik heb een nieuwe tv (Philips 50PFLnogwat) en een oudere dvd surround systeem.

Nu wil ik tv audio via mijn speakers. De dvd heeft geen optische uitgang. Ik heb al geprobeerd de 2 tulpen(rood en wit) in de tv te steken, maar dat werkt niet. Tv heeft vermoedelijk alleen een ingang?

Klop het dat het met een scart adapter wel gaat werken?

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.popelectronics.nl/images/T/t-333-326.jpeg&sa=X&ei=t-r2T92vEoXu8QP-2NHGBw&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNHYt30mZGhOUdOM5Qzs6uGBf8rfnQ

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 12:38

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dan zul je ook wat meer leuke informatie moeten geven.

We willen dan op zijn minst weten wat voor een tv het exáct is en welk surround systeem je hebt. Daarnaast willen we natuurlijk weten of je de gebruiksaanwijzing door hebt gelezen, daar staat vaak al een heleboel in.

Life is not about specs, it is about joy!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Meestal alleen voor de tuner, dus SCART output geen geluid wat binnenkomt via HDMI of iets dergelijks.

Er zijn ook converters voor optisch naar analoog. (google)

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 12:37
Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn welke aansluitingen wel en niet op welk apparaat zitten. Als je dvd-speler alleen analoge ingangen heeft (dus ook een rode en witte tulp) zou je kunnen kijken of je TV deze uitgangen heeft, mocht dit niet zo zijn, dan kun je het proberen met een kabel van de hoofdtelefoon uitgang op je TV naar de Rood/witte tulp ingang op je dvd-speler

Verwijderd

Topicstarter
Tv is Philips 50pfl7956h en de dvd is ook een philips maar heb nu niet het typenummer bij de hand.
Wel weet ik dat hij iig geen optische uit/ingang heeft. Bij de vorige tv werkte ik ook met de rood/witte tulpen.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:43:

Klop het dat het met een scart adapter wel gaat werken?

[afbeelding]
Ja dit gaat zeer waarschijnlijk werken, ligt er alleen aan of de bron die je bekijkt beschermt is. kan nog wel eens zijn dat de tv dan niet een audio signaal doorlaat.

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 21:55

AvV

Heeft je dvd surround systeem een digitale coax (spdif) ingang? Volgens mij heeft de tv iig een spdif uitgang voor surround audio.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guy's.

Ik ga alle opties eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
AvV schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:58:
Heeft je dvd surround systeem een digitale coax (spdif) ingang? Volgens mij heeft de tv iig een spdif uitgang voor surround audio.
Weet niet zeker, ben nu niet thuis, zal vanavond kijken.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Dat zou wel moeten werken. Ik neem aan dat je het TV geluid via analoge kabel bedoelt?

Je zou ook nog de koptelefoon uitgang kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:28:
Dat zou wel moeten werken. Ik neem aan dat je het TV geluid via analoge kabel bedoelt?

Je zou ook nog de koptelefoon uitgang kunnen gebruiken.
klopt. Als het niet werkt probeer ik de de jack-tulp kabel (koptelefoon.)

Verwijderd

Topicstarter
Wel even aangeven nog dat ik wel digitaal tv wil kijken.. dus misschien een kabel van de receiver naar de dvd speler?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:58:
Wel even aangeven nog dat ik wel digitaal tv wil kijken.. dus misschien een kabel van de receiver naar de dvd speler?
Het maakt niet uit of je analoog of digitaal TV kijken. Via de koptelefoonaansluiting zal het sowieso altijd werken. Je moet er alleen rekening mee houden dan via de koptelefoonaansluiting (of stereo RCA) geen echt surroundgeluid zult krijgen.

De enige mogelijkheid is via S/PDIF, maar dit moet wel door de DVD-speler worden ondersteund. Van Optical S/PDIF naar Coaxial S/PDIF is in principe geen probleem. Een coaxiale S/PDIF-aansluiting ziet er net zo uit als die rood/wit/gele en groen/blauw/rode-connectoren (RCA sockets), maar is meestal zwart of oranje (en soms geel, om het lekker verwarrdend te houden).

Wat bedoel je overigens met receiver? Ís je DVD-speler niet je 'receiver'? Of bedoel je met receiver de ontvanger van digitale TV? Zo ja: beste is om je TV als hub te gebruiken, aangezien je DVD-speler waarschijnlijk toch maar 1 ingang heeft voor geluid. Dus alle apparaten op de TV en de TV op de DVD-speler. Voor zover ik weet hoeft er geen geluidskabel meer tussen de TV en de DVD-speler, omdat de DVD-speler het geluid zelf direct naar de speakers kan sturen.

[ Voor 34% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-07-2012 20:46 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:58:
Kan opzich direct, van de decoder met HDMI naar TV en tulp naar de cinemaset. Gaat alleen je beeld en geluid waarschijnlijk scheef lopen.
Surround krijg je toch niet over de DVD-set als daar geen digitale ingang op zit, dus dan kun je het beter gewoon via de TV laten lopen over de hoofdtelefoon-uitgang. of een DAC'je.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Als je digitale TV wilt kijken kun je beter het geluid rechtstreeks van de digitale decoder naar de versterker trekken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

kwalitatief misschien wel, maar TV's hebben vertraging in het beeld die dan niet gecompenseerd wordt waardoor je het geluid eerder hoort dan dat je het bijbehorende beeld ziet.

Bij een DVD-cinemaset zonder digitale ingangen heb je het toch wel over een absoluut instapmodel verwacht ik, waarbij ik me dus afvraag of je überhaupt wel het verschil zou horen.

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 07-07-2012 10:41 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1