Toon posts:

Advies bij speakers,mengpaneel en versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een paar goede speakers een mengpaneel en versterker. Ik ben uitgekomen bij de site baxshop .nl en heb me hier wat georienteerd wat mogelijk is op het gebied van een audio.

Wat wil ik graag:

Ik wil graag een mooie proffesionele set waar ik een goed stuk audio op kan laten klinken via TV/PS3 en computer. Ook wil ik graag een mengpaneel waarmee ik kan mengen tussen TV/PS3,speakers en computer of nog meer dingen. De versterker moet ook van goede kwaliteit zijn want dat is tenslotte het hart van de muziek. Ik wil graag ook 1 merk het liefst behringer omdat ik hier veel positieve berichten over hoor. Op baxshop heb ik wat rondgekeken en toen ben ik uitgekomen bij de het volgende:

Passieve fullrange speakers:Behringer Eurolive VP1220 2-weg passieve luidspreker Link:http://www.bax-shop.nl/passieve-fullrange/behringer-eurolive-vp1220-2-weg-passieve-luidspreker/product-details.html

Versterker: Behringer iNUKE NU1000 versterker Link:http://www.bax-shop.nl/versterker/behringer-inuke-nu1000-versterker/product-details.html

Mengpaneel:Behringer XENYX 802 PA en studio mixer of Behringer XENYX 1204USB PA en studio mixer tussen deze 2 mengpaneels zit nog al een groot verschil qua prijs 51 euro en 118. Ik zit te twijfelen of de XENYX 802 PA niet te ligt is voor de eisen die ik er aan stel. Graag ook jullie reactie hierop.

Ik vraag me nog het volgende af:
Is de kwaliteit goed? speakers/mengpaneel/versterker
Zijn de producten niet verouderd?
Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met deze producten?
Zijn de producten goed op elkaar afgestemd?
Zijn er nog verbeterpunten?
In de toekomst wil ik mogelijk nog 2 speakers erbij kopen hier heb ik mogelijk ook een 2de versterker bij nodig heb ik verder dan voldoende aan de producten die ik hierboven heb genoteerd.

Mijn budget:

Mijn budget wat ik hier aan wil besteden zal liggen rond de 460 euro (max) incl bekabeling en waarschijnlijk excl mengpaneel.

Conclusie:

Hebben jullie opmerkingen over de spullen die ik heb uitgekozen of zijn er verbeterpunten reageer dan even op mijn bericht

Bedankt,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 15:49 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Hierbij mijn twee centen:
  • Ik ken Behringer alleen op het gebied van basversterking en mijn mening is: niet doen. Echter, het is wel goedkoop!
  • Probeer eens op de tweedehands markt, een willekeurige Crown (eind)versterker wordt veel aangeboden op de tweedehands sites en daar kan je je niet echt een buil aan vallen.
  • Speakers bepalen voor zeer sterke mate het geluid, zorg dat je daar voldoende budget in stopt
  • Kijk ook eens bij Thomann.de of Musicstore.com, zij versturen volgens mij gratis
  • Laatste en misschien meest belangrijke: zorg dat je iets luistert voordat je het koopt!
Helaas kan ik niets zinnigs over jouw gekozen spullen zeggen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Behringer is een PA merk. Dat spul is allemaal veel te luid voor je huiskamer. En dat ten koste van de kwaliteit.

Met 450 euro budget kan je beter een setje boekenplank luidsprekers zoeken (rond de 150 euro) en een goede stereo versterker.Dan heb je minder 'Watt' maar veel meer kwaliteit.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dat is idd allemaal PA spul, heb je voor thuis niet zo veel aan.
Voor 460 euro heb je nog niet eens een fatsoenlijk mengpaneel, die goedkopere hebben allemaal slechte schuifjes en verslechteren het geluid nogal.

Alle proemn in n drek

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 15:36
Inderdaad, dit is PA spul, klinkt echt minder dan een setje KRK's, eventueel met een KRK subje erbij.
en dan zeg ik even niks over Behringer.....

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 22:19
Ook al heb ik je startpost gelezen, dan nog kan ik niet begrijpen waarom je in hemelsnaam een mengpaneel zou willen :?
Pagina: 1