Kan een modje de titel nog even aanpassen aub? Had HTPC en Backup server moeten zijn... Thanks
[disclaimer]
Niets staat vast, maar zo heb ik het in gedachten
[/disclaimer]
Een server die enkel en alleen dient om backups te maken. Draait een Linux variant.
's Nachts schakelt dit systeem mijn pc's aan via WOL om dan een backup te maken en terug af te sluiten. de schijven van de pc's worden geshared met deze server.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een €300 in gedachten, maar daar zit ik dus al falikant boven
Bedrag is minder belangrijk, ik spaar wel wat langer indien nodig.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen, het zal een volledig nieuw systeem zijn.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb momenteel een externe schijf van 1TB aan mijn workstation hangen waar ik alle backups op opsla, maar deze begint aardig vol te geraken. Daarom de 3TB schijven
RAID1, zodat ik zeker ben dat er ten allen tijde een backup kan genomen worden.
Geen scherm/muis/toetsenbord. Die switch ik wel via een KVM.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb altijd al positieve ervaringen gehad met Seagate, terwijl WD me al wel eens in de steek heeft gelaten.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vermits het de bedoeling is om hem 'snachts te laten werken en na het werk terug uit te schakelen, zijn energie en geluid van minder belang. Behuizing zo compact mogelijk zodat ik hem in een hoekje kan wegsteken.
Multimediacenter en ~NAS. Deze zal films, series, muziek hosten. Draait een Linux variant.
Wederom €300 in gedachten, wederom zit ik er al over.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Eventueel mijn oude backup schijf (zie boven), Seagate Barracude 7200.11 1TB 3,5", maar daar kom ik later nog op terug
Systeem wordt aangesloten op een erfenis van een CRT met 2 SCARTs. De vraag is enkel nog hoe lang die het nog gaat uithouden, dan zal ik mij daarna wel een nieuwe kopen.
Wi-Fi. De TV en modem/router staan redelijk ver van elkaar verwijderd en deze afstand is niet te overbruggen met een kabel zonder een duur te passeren of de kabel dwars door de huiskamer te laten lopen.
Goed geluid is (voor de muziek) voor mij wel belangrijk. In mijn workstation steekt een Creative X-Fi omdat het onboard geluid van mijn vorig moederbord echt niet aangenaam was om naar te luisteren. Maar daar kom ik hieronder nog op terug.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem zal veel aanstaan, dus energiezuinig en stil.
Deze zal onder/op/naast de Wii komen staan, dus qua grootte niet teveel verschillen.
En hier zit ik dus met de tweestrijd: compact vs HDD overnemen en extra geluidskaart...
[disclaimer]
Niets staat vast, maar zo heb ik het in gedachten
[/disclaimer]
Backup server
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?Een server die enkel en alleen dient om backups te maken. Draait een Linux variant.
's Nachts schakelt dit systeem mijn pc's aan via WOL om dan een backup te maken en terug af te sluiten. de schijven van de pc's worden geshared met deze server.
Ik had een €300 in gedachten, maar daar zit ik dus al falikant boven
Neen, het zal een volledig nieuw systeem zijn.
Ik heb momenteel een externe schijf van 1TB aan mijn workstation hangen waar ik alle backups op opsla, maar deze begint aardig vol te geraken. Daarom de 3TB schijven
RAID1, zodat ik zeker ben dat er ten allen tijde een backup kan genomen worden.
Geen scherm/muis/toetsenbord. Die switch ik wel via een KVM.
Ik heb altijd al positieve ervaringen gehad met Seagate, terwijl WD me al wel eens in de steek heeft gelaten.
Vermits het de bedoeling is om hem 'snachts te laten werken en na het werk terug uit te schakelen, zijn energie en geluid van minder belang. Behuizing zo compact mogelijk zodat ik hem in een hoekje kan wegsteken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus E45M1-I DELUXE | € 154,95 | € 154,95 |
| 2 | Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB | € 138,- | € 276,- |
| 1 | Fractal Design Array R2 Mini ITX | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Crucial CT2KIT12864BA1339A | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | be quiet! System Power S6 300W | € 27,45 | € 27,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 588,30 | |
HTPC
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?Multimediacenter en ~NAS. Deze zal films, series, muziek hosten. Draait een Linux variant.
Wederom €300 in gedachten, wederom zit ik er al over.
Eventueel mijn oude backup schijf (zie boven), Seagate Barracude 7200.11 1TB 3,5", maar daar kom ik later nog op terug
Systeem wordt aangesloten op een erfenis van een CRT met 2 SCARTs. De vraag is enkel nog hoe lang die het nog gaat uithouden, dan zal ik mij daarna wel een nieuwe kopen.
Wi-Fi. De TV en modem/router staan redelijk ver van elkaar verwijderd en deze afstand is niet te overbruggen met een kabel zonder een duur te passeren of de kabel dwars door de huiskamer te laten lopen.
Goed geluid is (voor de muziek) voor mij wel belangrijk. In mijn workstation steekt een Creative X-Fi omdat het onboard geluid van mijn vorig moederbord echt niet aangenaam was om naar te luisteren. Maar daar kom ik hieronder nog op terug.
Het systeem zal veel aanstaan, dus energiezuinig en stil.
Deze zal onder/op/naast de Wii komen staan, dus qua grootte niet teveel verschillen.
En hier zit ik dus met de tweestrijd: compact vs HDD overnemen en extra geluidskaart...
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus E45M1-I DELUXE | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Seagate ST750LM022, 750GB | € 70,45 | € 70,45 |
| 1 | MS-Tech MS-Tech CI-57 60W (mini-ITX) | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial CT2KIT12864BA1339A | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Sony BD-5850H Zwart | € 82,40 | € 82,40 |
| 1 | Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit | € 49,99 | € 49,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 455,14 | |
[ Voor 3% gewijzigd door Big Womly op 06-07-2012 15:16 ]
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia