Dat kan harder???????

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17
tsjaa,

Omdat ik mijn Athlon 550 @ 715 leuk kon verkopen heb ik eens wat anders gekocht. Mijn gezond verstand vertelde me dat in een Athlon 700 altijd het snelste cache moet zitten dus ik er een gekocht. In mijn MSI K7pro gepropt, GFD erop en gelijk maar op 750 geprobeerd. Ging goed op 1,6V. vervolgens de bus op 107 gezet, voltage naar 1,65V en warempel 807mhz OK. (Alles op 1/2 speed cache)
Na een nachtje inbranden mbv van RC5 bleek de koeler nog steeds niet echt warm te worden dus ik dacht: "dat kan harder" (mijn lijfspreuk vanaf mijn 1e bromfiets)

De GFD maar weer eens veranderd en nu draait ie op 1,75V stabiel op 8x106 = 846mhz Reting!!!
Met 1/2 cache nog steeds. Dit geeft een cache speed van 423mhz (slightly out of spec.)
Nu durf ik ei'k niet meer hoger te gaan alhoewel hij nog steeds 100% stabiel is en de Voltage aanpassingen op de bonnefooi gedaan zijn. Zijn er misschien mensen die gelijksoortige ervaring hebben en 'm nog hoger hebben staan met 1/2 cache??

Ik vermoed dat hij met 2/5 cache de 900 moet kunnen halen maar wie weet nog meer
SVP uw reacties/aanbevelingen/ervaringen

/ND is blij

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Tuurlijk kan het harder. Mijn Athlon krijgt 1.9v en doet het al een maand ofsow erop. zorg wel voor goede koeling!

• Andy
hoeveel dan, wat voor athlon, wat voor cache inst.

voor de rest, bedaank voor rejaaxie

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, volgens mij moet je echt heel goed gaan koelen, en ook letten hoe heet die cache chips worden. Heb wel eens gehoord van mensen met een stabiel overgeklokte athlon dat hij na een tijdje nogal onstabiel werd. Weet waar je mee bezig bent en let goed op!

en als hij het doet, dan is het goed natuurlijk :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Het kan een lulverhaal zijn hoor maar:

Dat onstabiel worden van die Athlons zou kunnen komen door de continue afkoeling en opwarming van de chips. De temperatuurverschillen met opgevoerde athlons zijn waarschijnlijk veel hoger. Dus koelt hij ook sterker af als je hem uit doet. Door je computer nooit uit de toen heb je er misschien ook geen last van (kun je meteen DPC steunen ;))

Misschien lul ik wel uit mijn nek (alterego: dat doe je toch altijd :)), maar hoe denken jullie erover?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Kwee nie :(
Jij wel zo te zien :)

• Andy
Wat is DPC?

• php
  • Niet online

php

DPC zijn de Dutch Power Cows. Dat zijn een stelletje mafketels die een code proberen te kraken, en onder de naam DPC meedoen aan die wedstrijd. Je kan meer info daarover vinden op de "Dutch Power Cows" afdeling van dit forum.

Niets voor jou, Andy?? :P

• Andy
lijkt me wel interessant....... }o

Maar goed, nog steeds geen mensen die kunnen vertellen of een Athlon met 1/2 cache de 900 overleeft?????

• Andy
Update:

> ook 860 mhz loopt stabiel :P

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Kijk hier eens effe (misschien heb je er wat aan): http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001534.html

Verwijderd

Andy dat moet veel hoger kunnen!
Mijn PIII550E loopt op 800MHz/145FSB, dus een Athlon 700 moet toch ook 950MHz kunnen lopen :)

Verwijderd

denk niet dat jouw cache 450MHz haalt.
mijn proccie 650@840 met 2/5 divider en 3.1ns cache haalt max 400MHz. Om te weten hoeveel ns cache de jouwe heeft moet je je kassie met die heatplaat eraf slopen en kijke op de sjips.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Ah dank je Dave, dat had ik ff nodig :)

Maar niemand die zich over mijn verhaal durft uit te spreken?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Andy
Ik kan er weinig over zeggen, Budi....

Mijn Athlons booten of booten niet. Als ze dorgestart zijn zijn ze over het algemeen 100% stabiel

Laatste tussenstand is 868, 900 wil ie niet booten helaas...

Pagina: 1