Boston Acoustics VPS210 - 500 euro - muzikale sub?

Pagina: 1
Acties:

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2025
Heeft iemand ervaringen met deze subwoofer? Betreft een iets ouder model dat makkelijk aan een leuke prijs te vinden is. (€500) Ik ben vooral geinstresseerd in zijn muziek prestaties. Lijkt een concurrent van de BK XXL400?

http://www.bostonacoustics.ca/-VPS-210-P240.aspx

Boston Acoustics VPS210
10-inch, 500-watt actieve subwoofer
Frequentiebereik: 22 Hz – 150 Hz, +/-3dB
Versterker: Klasse D, 500 watt RMS (1.800 watt piekvermogen)
Bass Driver: 10" (254mm) Long throw OCCM woofer met 3" voice coil
Passieve Radiator: 10" (254mm) OCCM passieve radiator
Afmetingen: (H x B x D) 381 x 353 x 540 mm
Gewicht: 28,2 kg

Alvast bedankt voor de meningen! Ik vind verdacht weinig review terug, enkel op Tech-Radar.
P.

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 14:42
Gezien en gehoord. Ben zelf in het bezit van een XXLS400 en heb beide subs met elkaar vergeleken.
De Boston is een heel ander type sub, gaat veel harder en geeft veel en veel meer druk. Bij films een echte topper die zich kan meten met echte krachtpatsers als Velodyne.
Voor muziek vond ik hem wat minder geschikt en ben je beter af met een XXLS400. Die is een stuk "sneller".

• Benga
Bedank Pino! Dit is zeer nuttige info voor mij! Ik heb helemaal geen cinemasub nodig, maar eentje die elektronische muziek wat 'lager' kan tillen :) ik had eerder gedacht dat een 12" doorgaans meer bonkerig overkomt dan een 10" ... De bk is van afmetingen iets groter dacht ik. Heb je de front fire-ing versie?

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 14:42
Hoeveelheid kracht is niet puur afhankelijk van de grootte woofer.
Ik heb de frontfire versie, fijne sub die lastig te verslaan is in zijn prijsklasse. Kun je tevens high level aansluiten zodat hij meespeelt bij Pure Direct modus.

• Benga
Pino_Helmond schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:52:
Kun je tevens high level aansluiten zodat hij meespeelt bij Pure Direct modus.
Ok, dus er is geen manier om die Boston speaker in Pure Direct te laten werken als ik het goed begrijp. Ik zit nu met een Marantz SR5005. (met pre outs) Is het dan logischer voor mij om richting BK te denken? Ik vind nu toevallig mijn receiver duidelijk beter klinken in pure direct ... dus wil ik dat zeker blijven gebruiken in een 2.1 omgeving. Ter info de fronts zijn b&w 684's, dus het echte laag hoor ik nu net niet.

ps klopt deze stelling? "high level is vooral bedoeld voor mensen die in stereo draaien en dus niet over een dedicated (en afgefilterde) subuitgang beschikken"

[ Voor 11% gewijzigd door Benga op 06-07-2012 18:45 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Elke subwoofer heeft wel een High Level ingang, dus om die reden is de BK niet meteen de juiste keuze. Voordeel van de BK is wel dat deze een aparte crossover heeft voor High Level en Low Level. Zeer handig als je inderdaad beide aan wilt sluiten. Overigens is het ook niet gezegd dat je subwoofer niet mee zal spelen in Pure Direct. Er zijn receivers waar je in kan stellen dat de subwoofer in "Pure Direct" gewoon mee kan spelen. Zo kan ik twee crossovers instellen in mijn Denon: eentje voor gebruik met Pure Direct en de andere crossover voor de rest.

De stelling klopt, dus deels. Hangt vooral van de receiver af wat deze doet. High Level wordt vooral gebruikt bij stereoversterkers die geen Pre-Outs hebben en bij receivers die in Pure Direct de SW Pre-Out niet aansturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Benga
[b][message=38543856,noline]
De stelling klopt, dus deels. Hangt vooral van de receiver af wat deze doet. High Level wordt vooral gebruikt bij stereoversterkers die geen Pre-Outs hebben en bij receivers die in Pure Direct de SW Pre-Out niet aansturen.
Bedankt allen voor de informatie, => pagina 74 in mijn manual http://www.manualowl.com/...005/Manual/222916?page=74 volgens mij moet ik LFE+Main kiezen + Fronts op small zetten ... dan een crossover kiezen en hij zou het moeten meespelen in Pure Direct ...

• Benga
Door dit topic & forum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99543.825 heb ik mijn wild plan van die Boston Acoustics laten varen O-) Die BK's krijgen echt alleen maar lof ... de uitgebreide userbase stelt mij ook gerust naar de toekomst toe, onderdelen & gebruikservaringen liggen voor het grijpen op internet. Ik moet nu de vrouw nog overtuigen om een kastvormige speaker toe te voegen aan het dagelijkse beeld. (ipv het afgeronde Boston model) Ik neig toch richting een Frontfire versie, geeft mij het gevoel dat alles iets meer gecontroleerd zal klinken doch meer opvalt in het interieur. :F

Bedankt allen voor de begeleiding!
Pagina: 1