Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies receiver bij 5.1 setje speakers

Pagina: 1
Acties:

• vercee
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-11 09:58
Ik heb me ooit laten verleiden tot de aankoop van een 5.1 setje Canton movie 85 cx voor een toen toch goede prijs. Wij hadden aan onze tv een logitech computersetje aangesloten en het geluid was toch veel beter dan de luidsprekers van de tv zelf ( Panasonic TH-37PX81 - plasma). We hadden ook niet echt een budget voorzien om een homecinema te plaatsen, we hebben nooit gedacht dat we ooit een homecinema zouden plaatsen maar soms doen zich dingen voor waar je snel moet beslissen...met alle gevolgen van dien en dan probeer je er toch het beste van te maken.
Toen wist ik nog niet, de leek die ik ben/was dat je daarvoor ook nog een av-receiver nodig hebt.
Ondertussen staat het setje al zeker 2 maanden te blinken in de woonkamer.
Ik ben dan internet beginnen afspeuren naar prijzen, reviews enzovoorts. Eerst voor kabels (luidsprekerkabels) nadien voor av-receiver. Zo ook hier maar ook andere sites zoals (alatest, teastfreaks, kieskeurig,...)
Ondertussen heb ik begrepen dat mijn cantonsetje niet het van het is maar voor mij is dit niet erg omdat we niet echt op zoek zijn naar het ideale geluid maar naar een beter, verstaanbaar en toch wel belevingsvol geluid extra aan onze tv.
Ik heb ook begrepen dat gaan luisteren wel het beste is maar dit is nu wel moeilijk aangezien dit setje niet echt overal te koop is, laat staan gekend. Voor een receiver is een instapmodel dus blijkbaar goed genoeg en valt dus ook gelukkig binnen het bugdet dat ik extra voorzien had (200 euro).

Na veel zoeken en doen ben ik tot de volgende 2 receivers gekomen maar ik weet niet goed wat kiezen:
- denon av-1612 (momenteel te koop aan 215 euro)
- pioneer vsx-421 (momenteel te koop aan 199 euro)

Wat moet er op aangesloten worden:
- canton movie 85 cx
- Panasonic TH-37PX81
- digicorder Telenet (België)
- gewone dvd-videospeler

Te monteren en installeren door een complete leek ;-) dus graag pro's & contra's van de 2 of misschien nog andere in dezelfde prijsklasse.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Op die speakers maakt het volgens mij geen fluit uit. Zijn beide prima budget receivers. Denon heeft qua merk mijn voorkeur. Maar qua prijs/mogelijkheden ben je denk ik beter af met een Pioneer.

Ik denk dat de speakers meer de bottleneck zullen zijn dan de receiver.

Verwijderd

is 2de hans ook een optie

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Persoonlijk zou ik voor de Denon gaan. Ik vermoed dat die meer functie heeft dan de Pioneer en dat is altijd meegenomen. Wellicht zullen ze iets of wat verschillen in klankkleur (Denon is redelijk neutraal, Pioneer weet ik zo niet), maar that's it.

Wel weet ik dat Denon kwalitatief iets beter zal zijn als de Pioneer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
vercee schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:45:
Ik heb me ooit laten verleiden tot de aankoop van een 5.1 setje Canton movie 85 cx voor een toen toch goede prijs. Wij hadden aan onze tv een logitech computersetje aangesloten en het geluid was toch veel beter dan de luidsprekers van de tv zelf ( Panasonic TH-37PX81 - plasma). We hadden ook niet echt een budget voorzien om een homecinema te plaatsen, we hebben nooit gedacht dat we ooit een homecinema zouden plaatsen maar soms doen zich dingen voor waar je snel moet beslissen...met alle gevolgen van dien en dan probeer je er toch het beste van te maken.
Toen wist ik nog niet, de leek die ik ben/was dat je daarvoor ook nog een av-receiver nodig hebt.
Ondertussen staat het setje al zeker 2 maanden te blinken in de woonkamer.
Ik ben dan internet beginnen afspeuren naar prijzen, reviews enzovoorts. Eerst voor kabels (luidsprekerkabels) nadien voor av-receiver. Zo ook hier maar ook andere sites zoals (alatest, teastfreaks, kieskeurig,...)
Ondertussen heb ik begrepen dat mijn cantonsetje niet het van het is maar voor mij is dit niet erg omdat we niet echt op zoek zijn naar het ideale geluid maar naar een beter, verstaanbaar en toch wel belevingsvol geluid extra aan onze tv.
Ik heb ook begrepen dat gaan luisteren wel het beste is maar dit is nu wel moeilijk aangezien dit setje niet echt overal te koop is, laat staan gekend. Voor een receiver is een instapmodel dus blijkbaar goed genoeg en valt dus ook gelukkig binnen het bugdet dat ik extra voorzien had (200 euro).

Na veel zoeken en doen ben ik tot de volgende 2 receivers gekomen maar ik weet niet goed wat kiezen:
- denon av-1612 (momenteel te koop aan 215 euro)
- pioneer vsx-421 (momenteel te koop aan 199 euro)

Wat moet er op aangesloten worden:
- canton movie 85 cx
- Panasonic TH-37PX81
- digicorder Telenet (België)
- gewone dvd-videospeler

Te monteren en installeren door een complete leek ;-) dus graag pro's & contra's van de 2 of misschien nog andere in dezelfde prijsklasse.
Of je koopt mijn Denon AVR 1910 :P voor € 200,--.

Maar zonder dollen, de handleiding van een Denon is wel lastig te begrijpen. En ik denk dat het in die prijsklasse niet zo gek veel uitmaakt welke je kiest.

Waar je wel rekening mee dienst te houden dan als het virus aanslaat je snel klaar bent met een receiver uit die prijsklasse en je snel hoger wilt.

Is tweedehands geen optie? Voor 200,-- is er veel moois te krijgen. Heb zelf net nog een Denon AVR 2309 voor die prijs op de kop weten te tikken.
Pagina: 1