Ik heb me ooit laten verleiden tot de aankoop van een 5.1 setje Canton movie 85 cx voor een toen toch goede prijs. Wij hadden aan onze tv een logitech computersetje aangesloten en het geluid was toch veel beter dan de luidsprekers van de tv zelf ( Panasonic TH-37PX81 - plasma). We hadden ook niet echt een budget voorzien om een homecinema te plaatsen, we hebben nooit gedacht dat we ooit een homecinema zouden plaatsen maar soms doen zich dingen voor waar je snel moet beslissen...met alle gevolgen van dien en dan probeer je er toch het beste van te maken.
Toen wist ik nog niet, de leek die ik ben/was dat je daarvoor ook nog een av-receiver nodig hebt.
Ondertussen staat het setje al zeker 2 maanden te blinken in de woonkamer.
Ik ben dan internet beginnen afspeuren naar prijzen, reviews enzovoorts. Eerst voor kabels (luidsprekerkabels) nadien voor av-receiver. Zo ook hier maar ook andere sites zoals (alatest, teastfreaks, kieskeurig,...)
Ondertussen heb ik begrepen dat mijn cantonsetje niet het van het is maar voor mij is dit niet erg omdat we niet echt op zoek zijn naar het ideale geluid maar naar een beter, verstaanbaar en toch wel belevingsvol geluid extra aan onze tv.
Ik heb ook begrepen dat gaan luisteren wel het beste is maar dit is nu wel moeilijk aangezien dit setje niet echt overal te koop is, laat staan gekend. Voor een receiver is een instapmodel dus blijkbaar goed genoeg en valt dus ook gelukkig binnen het bugdet dat ik extra voorzien had (200 euro).
Na veel zoeken en doen ben ik tot de volgende 2 receivers gekomen maar ik weet niet goed wat kiezen:
- denon av-1612 (momenteel te koop aan 215 euro)
- pioneer vsx-421 (momenteel te koop aan 199 euro)
Wat moet er op aangesloten worden:
- canton movie 85 cx
- Panasonic TH-37PX81
- digicorder Telenet (België)
- gewone dvd-videospeler
Te monteren en installeren door een complete leek ;-) dus graag pro's & contra's van de 2 of misschien nog andere in dezelfde prijsklasse.
Toen wist ik nog niet, de leek die ik ben/was dat je daarvoor ook nog een av-receiver nodig hebt.
Ondertussen staat het setje al zeker 2 maanden te blinken in de woonkamer.
Ik ben dan internet beginnen afspeuren naar prijzen, reviews enzovoorts. Eerst voor kabels (luidsprekerkabels) nadien voor av-receiver. Zo ook hier maar ook andere sites zoals (alatest, teastfreaks, kieskeurig,...)
Ondertussen heb ik begrepen dat mijn cantonsetje niet het van het is maar voor mij is dit niet erg omdat we niet echt op zoek zijn naar het ideale geluid maar naar een beter, verstaanbaar en toch wel belevingsvol geluid extra aan onze tv.
Ik heb ook begrepen dat gaan luisteren wel het beste is maar dit is nu wel moeilijk aangezien dit setje niet echt overal te koop is, laat staan gekend. Voor een receiver is een instapmodel dus blijkbaar goed genoeg en valt dus ook gelukkig binnen het bugdet dat ik extra voorzien had (200 euro).
Na veel zoeken en doen ben ik tot de volgende 2 receivers gekomen maar ik weet niet goed wat kiezen:
- denon av-1612 (momenteel te koop aan 215 euro)
- pioneer vsx-421 (momenteel te koop aan 199 euro)
Wat moet er op aangesloten worden:
- canton movie 85 cx
- Panasonic TH-37PX81
- digicorder Telenet (België)
- gewone dvd-videospeler
Te monteren en installeren door een complete leek ;-) dus graag pro's & contra's van de 2 of misschien nog andere in dezelfde prijsklasse.