iframe-vervanging in firefox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik werk in een heel beperkt CMS-systeem dat verschillende HTML-codes automatisch stript. Bijv. <script> en <iframe> wordt niet getolereerd en automatisch gefilterd. Irritant, want ik heb daardoor zeer beperkte mogelijkheden om te embedden. Nu heb ik een trucje gevonden om dmv <object>-tag te embedden. Als volgt:

<object width="675" height="500" data="URL" type="application/x-shockwave-flash">
<param name="data" value="URL" />
<param name="src" value="URL" />
</object>

Werkt uitstekend in Internet Explorer. Maar helaas niet in Firefox. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik in Firefox iets kan embedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als die mogelijkheid is uitgeschakeld is dat waarschijnlijk niet voor niets ;) Dus ga of praten met de beheerder en als je dat zelf bent: zet 't ergens aan. Als 't een custom CMS is dan ga je praten met de bouwer(s) ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Volgens mij zou normaal gesproken type="text/html" de truc moeten doen. Maar gek genoeg wordt dit ook door het CMS automatisch vervangen in type="application/x-shockwave-flash"

Geen idee waarom dit gebeurt, maar ben benieuwd naar input om binnen de beperkte mogelijkheden toch eea voor elkaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat je nu aan 't doen bent is een vierkant blokje in een rond gaatje aan 't rammen ;) Ik weet niet hoe 't met jou zit, maar ik heb laaaang geleden geleerd dat dat niet de manier is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 06-07-2012 10:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

De enige echte oplossing is zorgen dat het CMS de <iframe> er niet uit haalt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
.

[ Voor 116% gewijzigd door martin149 op 06-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je me uitleggen hoe dit een oplossing is voor 't probleem van TS :?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
De het gaat om het stukje html, waardoor bij browsers die de object tag niet ondersteunen hun toevlucht zoeken naar de embed tag. Of begrijp ik het probleem nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
martin149 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:18:
De het gaat om het stukje html, waardoor bij browsers die de object tag niet ondersteunen hun toevlucht zoeken naar de embed tag. Of begrijp ik het probleem nu verkeerd?
* RobIII wijst naar topictitel: iframe-vervanging in firefox :Y)
TS wil een iFrame gebruiken maar omdat z'n CMS geen <iframe> tag toestaat (wordt eruit gestript) probeert 'ie 't "creatief" op te lossen met een <object> tag.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 06-07-2012 13:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Ja, het werkt niet in FF. Zoals ik het lees, werkt de object code wel in de andere browsers, maar niet in firefox. Daarom kom ik met een oplossing waarmee je de methode met de object tag ook kunt gebruiken in firefox. Maar laten we eerst maar eens zien wat de TS te zeggen heeft oOo
* martin149 Deed denken aan embedding dmv frames.

[ Voor 10% gewijzigd door martin149 op 06-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
assass schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:47:
Ik werk in een heel beperkt CMS-systeem dat verschillende HTML-codes automatisch stript. Bijv. <script> en <iframe> wordt niet getolereerd en automatisch gefilterd. Irritant, want ik heb daardoor zeer beperkte mogelijkheden om te embedden. Nu heb ik een trucje gevonden om dmv <object>-tag te embedden. Als volgt:

<object width="675" height="500" data="URL" type="application/x-shockwave-flash">
<param name="data" value="URL" />
<param name="src" value="URL" />
</object>

Werkt uitstekend in Internet Explorer.
Dat komt omdat Internet Explorer initieel lak heeft aan de type declaratie op object tags. In plaats daarvan stuurt IE eerst een HTTP HEAD request naar de server en kijkt welk MIME type er in de Content-Type header mee terug gestuurd wordt. Is dat text/html, dan is het resultaat inderdaad een embedded pagina, ongeveer zoals een <iframe> werkt.

Pas wanneer deze HEAD request faalt (bijvoorbeeld bij server configuraties die HEAD requests 'veiligheidshalve' niet toestaan) zal IE de type declaratie op de tag gebruiken. (Dat kan echter wel even duren, want IE lijkt altijd een timeout te hanteren van 10 seconden, zelfs wanneer de connectie al expliciet gesloten is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
OkkE schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:23:
De enige echte oplossing is zorgen dat het CMS de <iframe> er niet uit haalt.
Dit :Y

Ideaal is 't niet: maar als je dit niet lukt dan is een workaround misschien het gebruik van jQuery.load() of een vergelijkbare functionaliteit. 't Werkt enkel als je wel javascript kunt gebruiken en de te laden content van je iframes zich op hetzelfde domein bevind.

Wat voor dingen wil je zoal embedden? (Want waarom kan dat bijvoorbeeld niet on pageload?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Zoals hierboven aangegeven, is er eigenlijk geen goede work-around voor het embedden als je geen iframe en geen scripting kunt gebruiken in je CMS. Ik kan nog wel een vieze work-around bedenken zoals er al een paar genoemd zijn in dit topic, maar die zou ik niet aanraden. Zorg er dus voor dat je CMS wordt aangepast, pas hem zelf aan, of vergeet het embedden in zijn geheel. De gereedschappen (in dit geval het cms) horen namelijk te worden aangepast naar het doel (het tonen van de gewenste content op de gewenste manier).

Een enkel gevalletje kun je nog wel eens omzeilen, maar op de langere termijn wil je de instrumenten hebben om het jezelf gemakkelijk te maken, en effectief te kunnen werken. Dat gaat nooit gebeuren als je denkt in termen van work-arounds en het omzeilen van de functionaliteit in je eigen cms. Succes met het vinden van de juiste, echte, oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door geert1 op 08-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Thanks voor alle info over deze situatie. Met name de post van R4gnax was interessant om te lezen waarom het in IE wel werkt en in andere browsers niet. En excuses voor mijn koppige volhardendheid. :-) Ben bang dat ik idd de lange weg moet kiezen.. men overtuigen de filters op te heffen en embedding wat meer af toe te staan. Maar binnen grote bureaucratische organisaties is dat een kwestie van zeer lange adem... zal iig wat van jullie waardevolle argumenten uit dit topic kunnen hergebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door assass op 08-07-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als het om video's van Youtube of Vimeo gaat (of een vergelijkbare website met standaard code/API), zou je kunnen voorstellen dat er een extra optie in het CMS komt, waarbij de gebruiker alleen de video-URL invult en het CMS zelf alle overige embed-code toevoegt. Dat is in veel gevallen een mooie tussenoplossing; voldoende veiligheid en toch genoeg mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 09-07-2012 08:32 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:50
Magento toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Umbraco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
In Umbraco wordt dit inderdaad standaard geblokkeerd.

Heb je toegang tot de umbracoSettings.config file? Zo ja pas dan het volgende aan:

<TidyEditorContent>False</TidyEditorContent>

Let wel op dat dit een potentieel beveiligingsrisico is. (Je staat nu alles toe in je editor veld)

Een andere oplossing zou zijn om een tekstveldje aan te maken waar je de url in kunt zetten, deze kun je vervolgens met XSLT ophalen en er een iframe omheen gooien. Dit is de oplossing die wij vaak toepassen.
Pagina: 1