Toon posts:

Videokaart twijfelmoment: 6870 vs 7770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik mijn systeem geüpgrade, en daarbij voor de volgende componenten gekozen: (er is ook nog 8gb ram aanwezig, een oude HDD en het systeem draait op W7 64bit, het scherm is een wat oudere acer AL1916W)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,95€ 37,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 60,37€ 60,37
1Asrock H77M€ 68,04€ 68,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 333,36

Destijds heb ik geen videokaart aangeschaft, omdat ik door drukte toch nauwelijks tijd en zin had om een keer te gamen. Wel had ik in mijn achterhoofd dat ik met deze setup altijd nog voor een HD7770 kon gaan, mocht ik weer wat willen gaan gamen. Welnu, die tijd is gekomen.

Nu kwam ik echter de volgende kaart tegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1VTX3D Radeon HD 6870€ 123,90€ 123,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 123,90

Ik weet dat de HD7770 moderner, zuiniger en goedkoper is en dat de HD6870 sneller is, maar als ik ga kijken of mijn voeding de 6870 trekt dan lees ik tegenstrijdige verhalen: verscheidene PSU calculators laten zien dat het kan, maar volgens de specs zijn 500W voedingen nodig. Moet dat lukken met mijn huidige voeding, of wordt dat krap aan en instabiel? En mocht het passen qua voeding, moet ik dan nog een afweging maken tussen de prijs en zuinigheid van de HD7770 en de prestatie van de 6870, of is dat eigenlijk een no-brainer gezien de aanbieding bij pixmania?

Alvast dank voor jullie inzicht!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Mits je niet al teveel andere poespas hebt aangesloten moet die voeding het wel trekken, wat dat betreft kun je dus voor een 6870 gaan.
Echter die ene goedkope 6870 is alleen verkrijgbaar bij het franse pixmania, ik hoor her en der en weet uit ervaring dat de klantenservice van hun niet zo best is. Indien het product goed geleverd wordt en werkt geen probleem, maar als dat niet het geval is ben je de pineut.

Ik zou dan toch voor een beter verkrijgbare 6850 of 7770 gaan, en deze indien nodig overklokken (of een OC exemplaar kopen, zoals de 7770 van gigabyte).
http://tweakers.net/price...3905;310548;303919;275899
Je resolutie is echter niet zo hoog, dus echt veel grafische kracht zul je ook niet nodig hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 06-07-2012 16:03 ]

Verwijderd

koop niet bij pixmania. Zij hanteren een veel kortere garantie. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb daar een soundblaster tactic 3d sigma headset gekocht. Deze ging echter stuk en nadat ik RMA had aangevraagd kreeg ik te horen dat ik maar 1 maand garantie had (ik was gelukkig net op tijd), Ik raad je dus aan om niet bij pixmania te kopen

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Garantie is europees wettelijk vastgesteld: "In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU."

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
pixmania.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-03 14:22
Geld de Nederlandse garantie niet als volgt?

Ieder heeft recht op een deugdelijk product, als het binnen 2 jaar stuk gaat moet de verkoper aantonen dat jij fout bent geweest om geen garantie uit te hoeven keren.

En als het na 2 jaar stuk gaat moet jij als consument bewijzen dat het de schuld is van de component dat het stuk is gegaan (bij normaal gebruik natuurlijk)

Verwijderd

ManiakNL schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:05:
Geld de Nederlandse garantie niet als volgt?

Ieder heeft recht op een deugdelijk product, als het binnen 2 jaar stuk gaat moet de verkoper aantonen dat jij fout bent geweest om geen garantie uit te hoeven keren.

En als het na 2 jaar stuk gaat moet jij als consument bewijzen dat het de schuld is van de component dat het stuk is gegaan (bij normaal gebruik natuurlijk)
dat klopt. Maar pixmania is een frans bedrijf dat importeert vanuit het buitenland. Deze nederlandse garantie gaat dus helaas niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:08:
[...]

dat klopt. Maar pixmania is een frans bedrijf dat importeert vanuit het buitenland. Deze nederlandse garantie gaat dus helaas niet op.
Maar Frankrijk is nog steeds EU, natuurlijk.

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik vat ze even kort samen: ja, die 6870 zou moeten lukken, door deze aanbieding betere prijs/prestatie verhouding dan 6850 of 7770, maar bij problemen met de kaart kan het ondanks dat ik in mijn recht sta lang duren voordat pixmania een bevredigende oplossing biedt.

Ik ga voor een 7770, thanks voor jullie hulp!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:14

H.Boss

Hugo Boss

Club3d HD7770 via update.nl 103,40. Is de goedkoopste HD7770, heb hem ook via daar besteld en perfect.

De HD7770 is idle gewoon 30 graden, gewoon harstikke koel en is erg snel voor zijn prijs.

Heb toevallig ook dezelfde CPU(i5-3450) als jij. En werkt perfect.

[ Voor 46% gewijzigd door H.Boss op 07-07-2012 11:38 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1