Enige tijd geleden heb ik mijn systeem geüpgrade, en daarbij voor de volgende componenten gekozen: (er is ook nog 8gb ram aanwezig, een oude HDD en het systeem draait op W7 64bit, het scherm is een wat oudere acer AL1916W)
Destijds heb ik geen videokaart aangeschaft, omdat ik door drukte toch nauwelijks tijd en zin had om een keer te gamen. Wel had ik in mijn achterhoofd dat ik met deze setup altijd nog voor een HD7770 kon gaan, mocht ik weer wat willen gaan gamen. Welnu, die tijd is gekomen.
Nu kwam ik echter de volgende kaart tegen:
Ik weet dat de HD7770 moderner, zuiniger en goedkoper is en dat de HD6870 sneller is, maar als ik ga kijken of mijn voeding de 6870 trekt dan lees ik tegenstrijdige verhalen: verscheidene PSU calculators laten zien dat het kan, maar volgens de specs zijn 500W voedingen nodig. Moet dat lukken met mijn huidige voeding, of wordt dat krap aan en instabiel? En mocht het passen qua voeding, moet ik dan nog een afweging maken tussen de prijs en zuinigheid van de HD7770 en de prestatie van de 6870, of is dat eigenlijk een no-brainer gezien de aanbieding bij pixmania?
Alvast dank voor jullie inzicht!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB | € 60,37 | € 60,37 |
| 1 | Asrock H77M | € 68,04 | € 68,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 333,36 | |
Destijds heb ik geen videokaart aangeschaft, omdat ik door drukte toch nauwelijks tijd en zin had om een keer te gamen. Wel had ik in mijn achterhoofd dat ik met deze setup altijd nog voor een HD7770 kon gaan, mocht ik weer wat willen gaan gamen. Welnu, die tijd is gekomen.
Nu kwam ik echter de volgende kaart tegen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | VTX3D Radeon HD 6870 | € 123,90 | € 123,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 123,90 | |
Ik weet dat de HD7770 moderner, zuiniger en goedkoper is en dat de HD6870 sneller is, maar als ik ga kijken of mijn voeding de 6870 trekt dan lees ik tegenstrijdige verhalen: verscheidene PSU calculators laten zien dat het kan, maar volgens de specs zijn 500W voedingen nodig. Moet dat lukken met mijn huidige voeding, of wordt dat krap aan en instabiel? En mocht het passen qua voeding, moet ik dan nog een afweging maken tussen de prijs en zuinigheid van de HD7770 en de prestatie van de 6870, of is dat eigenlijk een no-brainer gezien de aanbieding bij pixmania?
Alvast dank voor jullie inzicht!