Hoi ik heb een vraag. Ik ben bezig met een om te onderzoeken of er redelijk snel een redundante verbinding naar 2 ISP kan worden gerealiseerd met een switched/router infrastructuur. De bedoeling is dat als één ISP down gaat de router automatisch verder gaat op de 2e. Of wat nog beter is, dat er geloadbalanced kan worden tussen de twee ISP's. Als ik hier over nadenk, denk ik meteen aan HSRP of GLBP. Echter zover als ik weet kun je daarmee alleen zien of een bepaalde interface down is. Je kunt volgens mij niet inzien als er een probleem aanwezig is bij de ISP.
Dus mijn vraag is nu, is er een redelijk eenvoudige manier om dit te realiseren voor zowel inkomend en uitgaan verkeer naar de twee ISP's? Zo ja, in welke richting moet ik dan zoeken? Het moet overigens een Cisco oplossing worden. Het is niet de bedoeling dat er BGP wordt gebruikt.
Alvast bedankt!
Dus mijn vraag is nu, is er een redelijk eenvoudige manier om dit te realiseren voor zowel inkomend en uitgaan verkeer naar de twee ISP's? Zo ja, in welke richting moet ik dan zoeken? Het moet overigens een Cisco oplossing worden. Het is niet de bedoeling dat er BGP wordt gebruikt.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 08:22 ]