Beste Tweakers,
Ik ben van plan een nieuwe thuisserver te bouwen.
Graag zou ik van jullie willen weten of ik iets mis of dat het beter kan. Ik heb uiteraard alle fora doorgenomen. Daarnaast de andere hardware sites. Vandaar de behuizing (silent pc review)
.
Onderstaand de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel is streamen video, data opslag, backups van max 4 systemen, testomgeving, webserver, mailserver, mediaserver, downloadserver. Draait WHS 2011. Ik wil hem vooral in een kleine behuizing. Er moeten 6 schijven in kunnen. Ik verwacht deels met tee a drie virtuele machines te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro buiten de schijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijven al in bezit (WD Velocity Raptors van 500 GB en twee maal 150 GB).
Voeding die vermeld is heb ik ook al, maar vorige versie. Dat is waarschijnlijk tijdelijk. Andere suggesties zijn:
Onderstaande onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij moet klein zijn en 6 schijven kwijt kunnen. Daarnaast wil ik software RaiD 5 draaien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil en zuinig. Liefst alles remote.
Graag jullie advies: zijn de gekozen onderdelen goed met elkaar in balans? Of kan het beter / slimmer?
Jullie input is de laatste stap voordat ik ga bestellen....
Alvast heel erg bedankt.
Ik ben van plan een nieuwe thuisserver te bouwen.
Graag zou ik van jullie willen weten of ik iets mis of dat het beter kan. Ik heb uiteraard alle fora doorgenomen. Daarnaast de andere hardware sites. Vandaar de behuizing (silent pc review)
Onderstaand de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel is streamen video, data opslag, backups van max 4 systemen, testomgeving, webserver, mailserver, mediaserver, downloadserver. Draait WHS 2011. Ik wil hem vooral in een kleine behuizing. Er moeten 6 schijven in kunnen. Ik verwacht deels met tee a drie virtuele machines te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro buiten de schijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijven al in bezit (WD Velocity Raptors van 500 GB en twee maal 150 GB).
Voeding die vermeld is heb ik ook al, maar vorige versie. Dat is waarschijnlijk tijdelijk. Andere suggesties zijn:
- Super Flower Golden Green TypeSF-400P14XE
- be quiet! Efficient F1 350W
- Huntkey Jumper 300G
Onderstaande onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij moet klein zijn en 6 schijven kwijt kunnen. Daarnaast wil ik software RaiD 5 draaien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil en zuinig. Liefst alles remote.
Graag jullie advies: zijn de gekozen onderdelen goed met elkaar in balans? Of kan het beter / slimmer?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Lian Li PC-Q08R | € 110,40 | € 110,40 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Intel Core i3 2125 Boxed | € 121,45 | € 121,45 |
1 | Cooler Master Silent Pro M2 520W | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/8G | € 57,20 | € 57,20 |
1 | Asus P8H77-I | € 92,- | € 92,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 490,90 |
Jullie input is de laatste stap voordat ik ga bestellen....
Alvast heel erg bedankt.
[ Voor 21% gewijzigd door VFRRider op 15-01-2013 12:28 . Reden: Structuur naar de standaard gebracht ]