Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met een recent door mij aangeschafte HTPC. Ik heb namelijk last van haperend beeld bij het afspelen van blu-rays. Het hapert niet continu, maar eens in de zoveel tijd. Hoe vaak het hapert lijkt per film te verschillen. Soms om de paar seconden, soms om de paar minuten.
Ik zal eerst mijn systeem posten:
APU: AMD A4 3400
Mobo: Asrock A75M
Geheugen: 4 GB Kingston HyperX 1600 CL9
SSD: Crucial M4 64 GB
BD: Samsung SH-B123L
TV: Samsung PS51D550
Receiver: Denon AVR-1612

Software:
Windows 7 Ultimate 64
Cyberlink PowerDVD 12

Ik heb de GPU in de APU 512 MB RAM gegeven, wat het maximum is dat ik kan instellen in het BIOS.
De pc staat aangesloten op de receiver, die weer staat aangesloten op de tv.

Op het moment van haperen hapert alleen het beeld, het geluid gaat vrolijk verder. De hapering duurt een 1 tot 5 seconden. Voor en na de hapering is het beeld gewoon vloeiend.
Eerst dacht ik dat het aan 3D lag, maar dezelfde film met 3D uitgeschakeld hapert nog steeds, zij het een stuk minder.
Videodriver is de laatste, 12.6. Ik heb het ook met de 12.7 geprobeerd maar toen wilde PowerDVD 12 niet afspelen ("driver niet herkend" o.i.d.).
Een lichte overclock van de GPU naar ~650MHz heeft geen voordeel opgeleverd.
Alle relevante kabels zijn HDMI 1.4a.

Het lijkt er sterk op dat de APU gewoon niet krachtig genoeg is, maar dit zou mijns inziens wel zo moeten zijn. Het internet lijkt het daarmee eens te zijn.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spelen de file wel goed af met een ander programma?

Nieuwste drivers,voor chipset,geluidskaart?

Verder kan het zoveel zijn helaas en zal het uitproberen worden.
Afstrepen,wat het in ieder geval niet is

staat de computer wel ingesteld op hoge prestatie,bij energiebeheer?
SSD's willen ook wel eens vaker haperen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Ik heb als ander programma even TMT5 geprobeerd, maar daar syncte de audio en video niet.
Voor alles van AMD (chipset, video, etc) heb ik de laatste drivers.
Ik weet niet of dat voor de geluidskaart geldt.
Energiebeheer staat inderdaad op high performance.

Willen SSD weleens haperen? Dat is nieuw voor mij.

Ik zal vanavond voor de zekerheid nog even de geluidsdriver nakijken, maar aangezien ik mijn geluid over HDMI laat lopen, zouden de AMD drivers genoeg moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Even spelen met force smooth playback in CCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al andere players gebruikt? Ik weet niet of de volgende twee bluray kunnen afspelen maar ik zou ze even proberen:

Media Player Classic Home Cinema, dit is voor het afspelen van HD content een van de beste players.
VLC media player kan je ook proberen, deze is iets minder efficient dan MPC-HC maar heeft als voordeel dat het echt alles afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hardware acceleratie aanzetten in XBMC (DXVA), VideoLan (codec menu) of WMPHC (automatisch).

[ Voor 47% gewijzigd door Aghanim op 06-07-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
MPC speelt naar mijn weten geen bluray af. VLC wel als je een bepaalde codec installeert, AACS of iets dergelijk, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ook weet ik niet of VLC 3D ondersteunt.
Ik heb geen ervaring met XMBC, maar voor zover ik kan zien speelt die ook geen blu-rays af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij hebben zowel XBMC als Videolan sinds de laatste release BR support. Zelf niet geprobeerd, ik neem alleen MKV. Wellicht kun je met PowerDVD ook hardware gpu acceleratie toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Ik ga thuis nog wel wat proberen. XMBC ziet er leuk uit, en als dat ook 3DBR ondersteunt gebruik ik dat gewoon.
Toch vind ik het vreemd dat PDVD niet goed werkt. Volgens het internet zou dat wel gewoon moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb met veel oudere configs BR gestreamed dus het komt vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Ik heb weer hoop, thanks :)

EDIT: Geen succes... XMBC ondersteunt geen 3D (alleen half SBS, maar dat hoef ik niet). Installeren van de geluidsdrivers heeft ook niet geholpen. Smooth playback in CCC stond al aan, dit heb ik uitgezet maar geen verbetering.
Ik heb TMT5 nog een kans gegeven maar bij die player loopt het beeld en het geluid heel asynchroon. Ook hapert het beeld constant. Ik heb ook gelezen dat PDVD beter is voor AMD.
Ik moet alleen nog VLC proberen, maar ik denk niet dat dat 3D ondersteunt...

[ Voor 90% gewijzigd door hoipimniet op 07-07-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Ok. Ik heb tot nu toe (ja ik geef het toe) een gecrackte versie van PowerDVD 12 gebruikt. Deze deed het prina en ik kon 'm ook updaten. Ik deed dit puur om te testen. Nee ik wist niet van een trialversie.
Nu wel.
Ik heb de trial geprobeerd en ik krijg opeen een foutmelding bij het afspelen van een bepaalde BR, welke zowel 2D als 3D is. De foutmelding staat in de bijlage. Er staat dat PDVD alleen werkt met hardware acceleration.
Als ik zou weten hoe dat geforced wordt ben ik gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je zou de instellingen van de trial en de 'niet-gekochte' versie kunnen vergelijken. Als ik zoek op PowerDVD blu-ray stuttering vind ik veel info, wellicht dat je daar nog wat aan hebt (al ga ik er van uit dat je dit al gevonden had). Gebeurt het met iedere disc of test je steeds met dezelfde? Speelt een gedownloade blu-ray van bijvoorbeeld 50GB wel vloeiend of heb je dan hetzelfde probleem? Is het ook bij non-3d het geval?

Enneh, gefeliciteerd! Zou een mooi cadeau zijn, een werkende PC :)
Pagina: 1