Beste medetweakers,
Ik heb een probleem met een recent door mij aangeschafte HTPC. Ik heb namelijk last van haperend beeld bij het afspelen van blu-rays. Het hapert niet continu, maar eens in de zoveel tijd. Hoe vaak het hapert lijkt per film te verschillen. Soms om de paar seconden, soms om de paar minuten.
Ik zal eerst mijn systeem posten:
APU: AMD A4 3400
Mobo: Asrock A75M
Geheugen: 4 GB Kingston HyperX 1600 CL9
SSD: Crucial M4 64 GB
BD: Samsung SH-B123L
TV: Samsung PS51D550
Receiver: Denon AVR-1612
Software:
Windows 7 Ultimate 64
Cyberlink PowerDVD 12
Ik heb de GPU in de APU 512 MB RAM gegeven, wat het maximum is dat ik kan instellen in het BIOS.
De pc staat aangesloten op de receiver, die weer staat aangesloten op de tv.
Op het moment van haperen hapert alleen het beeld, het geluid gaat vrolijk verder. De hapering duurt een 1 tot 5 seconden. Voor en na de hapering is het beeld gewoon vloeiend.
Eerst dacht ik dat het aan 3D lag, maar dezelfde film met 3D uitgeschakeld hapert nog steeds, zij het een stuk minder.
Videodriver is de laatste, 12.6. Ik heb het ook met de 12.7 geprobeerd maar toen wilde PowerDVD 12 niet afspelen ("driver niet herkend" o.i.d.).
Een lichte overclock van de GPU naar ~650MHz heeft geen voordeel opgeleverd.
Alle relevante kabels zijn HDMI 1.4a.
Het lijkt er sterk op dat de APU gewoon niet krachtig genoeg is, maar dit zou mijns inziens wel zo moeten zijn. Het internet lijkt het daarmee eens te zijn.
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
Ik heb een probleem met een recent door mij aangeschafte HTPC. Ik heb namelijk last van haperend beeld bij het afspelen van blu-rays. Het hapert niet continu, maar eens in de zoveel tijd. Hoe vaak het hapert lijkt per film te verschillen. Soms om de paar seconden, soms om de paar minuten.
Ik zal eerst mijn systeem posten:
APU: AMD A4 3400
Mobo: Asrock A75M
Geheugen: 4 GB Kingston HyperX 1600 CL9
SSD: Crucial M4 64 GB
BD: Samsung SH-B123L
TV: Samsung PS51D550
Receiver: Denon AVR-1612
Software:
Windows 7 Ultimate 64
Cyberlink PowerDVD 12
Ik heb de GPU in de APU 512 MB RAM gegeven, wat het maximum is dat ik kan instellen in het BIOS.
De pc staat aangesloten op de receiver, die weer staat aangesloten op de tv.
Op het moment van haperen hapert alleen het beeld, het geluid gaat vrolijk verder. De hapering duurt een 1 tot 5 seconden. Voor en na de hapering is het beeld gewoon vloeiend.
Eerst dacht ik dat het aan 3D lag, maar dezelfde film met 3D uitgeschakeld hapert nog steeds, zij het een stuk minder.
Videodriver is de laatste, 12.6. Ik heb het ook met de 12.7 geprobeerd maar toen wilde PowerDVD 12 niet afspelen ("driver niet herkend" o.i.d.).
Een lichte overclock van de GPU naar ~650MHz heeft geen voordeel opgeleverd.
Alle relevante kabels zijn HDMI 1.4a.
Het lijkt er sterk op dat de APU gewoon niet krachtig genoeg is, maar dit zou mijns inziens wel zo moeten zijn. Het internet lijkt het daarmee eens te zijn.
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.