hallo beste mensen,
ik zal de situatie bij ons even uitleggen:
wij hebben upc internet,telefoon en tv in een met 50mb internet.(5/6mb/s)
dit komt binnen in een modem: als ik daar mijn laptop met kabel aanleg is het gewoon de volle snelheid.
daarna wordt dit doorgestuurd naar twee routers in het huis 1 boven en 1 beneden (anders werkt het niet goed)
alles werkte goed maar sinds kort is dit het probleem:
boven met kabel : 50mb
boven draadloos : net boven de 20
beneden met kabel : 12mb (....)
beneden draadloos : 7mb
beide routers zijn netgear wndr3700
de hele handel heeft een tijd goed gewerkt maar zoals je ziet is het enige wat goed werkt het bedrade netwerk boven alhoewel dat soms ook opeens naar de 12mb gaat ofzo.
weet iemand hier wat ik hier aan kan doen om alles weer normaal te krijgen want het is echt bagger.
voorbeeld: het draadloos beneden is te langzaam waardoor we niet eens een film via de apple tv kunnen kijken zonder dat die per 10seconden moet laden
alvast bedankt!!
ik zal de situatie bij ons even uitleggen:
wij hebben upc internet,telefoon en tv in een met 50mb internet.(5/6mb/s)
dit komt binnen in een modem: als ik daar mijn laptop met kabel aanleg is het gewoon de volle snelheid.
daarna wordt dit doorgestuurd naar twee routers in het huis 1 boven en 1 beneden (anders werkt het niet goed)
alles werkte goed maar sinds kort is dit het probleem:
boven met kabel : 50mb
boven draadloos : net boven de 20
beneden met kabel : 12mb (....)
beneden draadloos : 7mb
beide routers zijn netgear wndr3700
de hele handel heeft een tijd goed gewerkt maar zoals je ziet is het enige wat goed werkt het bedrade netwerk boven alhoewel dat soms ook opeens naar de 12mb gaat ofzo.
weet iemand hier wat ik hier aan kan doen om alles weer normaal te krijgen want het is echt bagger.
voorbeeld: het draadloos beneden is te langzaam waardoor we niet eens een film via de apple tv kunnen kijken zonder dat die per 10seconden moet laden
alvast bedankt!!