Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zit met een probleem. Bij elke rom die ik sinds gister installeer heb ik last van een probleem. Namelijk dat ik continu heel weinig ram overheb, ongeveer tussen de 190 en 150 mb.

Dit gebeurd bij:
ARHD
Revolution
LeeDroid

Als ik een nieuwe rom installeer ga ik als volgt te werk:

Flash de bijpassende Boot.img met Fastboot
Factory reset in Clockworkmod
Installeer nieuwe rom
Factory reset
Reboot

Hoe kan dit probleem er blijven? Want ik heb er voorheen nooit last van gehad. Ook heb ik de cache gewiped.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Waar kun je gebruikte ram eigenlijk terug vinden?

Heb je ook al super wipe script gedaan?

• tweakG5
  • Nu online
SAWYER schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:06:
Waar kun je gebruikte ram eigenlijk terug vinden?

Heb je ook al super wipe script gedaan?
In het taakbeheer.

En nee is dat een handige optie?

• SAWYER
tweakG5 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:08:
[...]

In het taakbeheer.

En nee is dat een handige optie?
SuperWipe is gewoon verplicht bij ARHD oa.

How to flash:

Download ROM and place it on your virtual SD card
Download "Super Wipe" script & place it on your SD card
Flash boot.img from the downloads section
Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
In main menu, select "install zip from sdcard"
Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of "Super Wipe" script
Once again select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
After flashing process is complete, reboot the device

• SAWYER
Heb btw met laatste ARHD op dit moment zelf 400MB ram vrij. Allen whatsapp geopend.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Loop je ook echt tegen problemen aan of is het meer het idee dat je niet veel geheugen vrij hebt? Ik gok het tweede. Ik heb een HTC Desire S en daar heb ik meestal rond de 100MB vrij en dat kan me eerlijk gezegd bijzonder weinig schelen.

Geheugen moet je gebruiken, niet vrij houden. Pas als je constant de melding krijgt dat je geheugen vol zit en je telefoon daardoor niet goed werkt, dán wordt het pas tijd om er wat aan te doen, als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sterker nog, Android zelf heeft in het design een goed geheugenbeheer. Aangeven dat je geheugen vol zit is dus uit het Windows mobile tijdperk. Als het geheugen in Android vol zit kan hoogstens het wisselen van applicaties lager duren (het scherm blijft dan even zwart).

Waarom zou je het geheugen niet gebruiken als het er toch in zit?

• tweakG5
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:20:
Loop je ook echt tegen problemen aan of is het meer het idee dat je niet veel geheugen vrij hebt? Ik gok het tweede. Ik heb een HTC Desire S en daar heb ik meestal rond de 100MB vrij en dat kan me eerlijk gezegd bijzonder weinig schelen.

Geheugen moet je gebruiken, niet vrij houden. Pas als je constant de melding krijgt dat je geheugen vol zit en je telefoon daardoor niet goed werkt, dán wordt het pas tijd om er wat aan te doen, als je het mij vraagt.
Nee het eerste is het geval helaas. Continu apps die niet draaien en de sense ui die afsluit. Ik heb net de superwipe gedaan dus even kijken of het heeft geholpen.

• SAWYER
Welke apps gebruik je allemaal? Er zijn een aantal die last hebben van memory leak bugs.

• tweakG5
  • Nu online
SAWYER schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:31:
Welke apps gebruik je allemaal? Er zijn een aantal die last hebben van memory leak bugs.
Ik heb zojuist weer de ARHD geinstalleerd compleet zoals het volgens de manual moet, maar toch maar weer 180mb vrij. En dan heb ik nog niets geopend.

Dat klopt toch niet?

• SAWYER
Heb je al wel je Google account ingesteld? Misschien dat hij op de achtergrond bezig is met download van apps etc. Overigens moet super wipe worden gedaan voordat je een rom installeert.

Super wipe na rom heeft weinig nut.

[ Voor 32% gewijzigd door SAWYER op 05-07-2012 23:40 ]

Verwijderd

180MB is inderdaad zeer weinig. Mijn Nexus gebruikt ongeveer heeft ongeveer 300mb vrij geheugen en dat is met allerlei apps open. Zie je welke apps veel RAM gebruiken? Het kan ook Android zelf zijn die een (groot) deel van het geheugen gebruikt voor bepaalde systeemtaken. Al is het bij jou wel heel veel.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweakG5 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:35:
[...]

Ik heb zojuist weer de ARHD geinstalleerd compleet zoals het volgens de manual moet, maar toch maar weer 180mb vrij. En dan heb ik nog niets geopend.

Dat klopt toch niet?
Als het allemaal gewoon vlot en vloeiend draait.. dan wel. Android is niet gebouwd om zoveel mogelijk ram ongebruikt te laten.

Edit: mijn toestel, ook op ARHD 7.1, heeft 236MB vrij. Dat scheelt dus niet zoveel.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 05-07-2012 23:53 ]

Verwijderd

Eens met je verhaal, maar zowel 180 als 230 mb vrij is toch wel heel weinig als je kijkt naar het aantal RAM dat je volgens XDA normaal vrij zou moeten hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2012/05/samsung-galaxy-s-iii-ram.png

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dus? Als alles goed draait is het toch geen probleem... Dat doet het dus niet bij tweakG5, das zuur...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:54:
Eens met je verhaal, maar zowel 180 als 230 mb vrij is toch wel heel weinig als je kijkt naar het aantal RAM dat je volgens XDA normaal vrij zou moeten hebben:

[afbeelding]
Dat lijkt me theoretisch. Je kan geen OS draaien waarbij van de 1GB maar liefst 976MB vrij is.

Verwijderd

Klopt alleen gebruikt datzelfde OS op mijn Nex maar 300mb. Bij TS dan al 800mb ongeveer
Dat is een enorm verschil.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:19:
Klopt alleen gebruikt datzelfde OS op mijn Nex maar 300mb. Bij TS dan al 800mb ongeveer
Dat is een enorm verschil.
Je Nexus draait een veel minder zware versie van Android, namelijk eentje zonder logge grafische schil :)

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, niet aan gedacht.

• tweakG5
  • Nu online
Ik heb nog even gekeken. Hij heeft nu 300MB vrij en loopt al een stuk soepeler dus waarschijnlijk lag het toch aan de superwipe. Allemaal bedankt voor het meewerken.

Het probleem was niet zozeer de hoeveelheid ram die vrijwas maar het probleem dat de SenseUI continu opnieuw starte als ik in een applicaties was geweest, en dat hij verschrikkelijk langzaam werd soms.
Pagina: 1