High-End PC (~2000€)

Pagina: 1
Acties:

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 16:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Wil verder gaan in het programmeren, website's ontwikkelen, overclocken, ... (programma's als dreamweaver, photoshop, ...)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000€, mag iets hoger omwille van de Z906 die ik toch wel ga kopen. Met iets bedoel ik dan 150-200€ max!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen, alles moet ik nog kopen, maar toestenbord en muis ga ik halen in de MediaMarkt in de buurt

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eyefinity, omdat ik ook racegames ga spelen en programmeren gemakkelijker gaat op 3 schermen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen, alleen Intel, maar dat is vrij logisch zeker. Alleen de case, Corsair Obsidian 800D blijft ook voor 200% omdat ik later in de vakantie ga investeren in waterkoeling.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Neen. Sommige keuzes, zoals het mobo zijn ook gekozen verder kijkend naar het thema van mijn waterkoeling (rood-zwart).

Lijst die ik al had samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,90€ 99,90
3Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 166,54€ 499,62
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,37€ 14,37
1Corsair Obsidian 800D€ 236,-€ 236,-
1Logitech Z906€ 251,61€ 251,61
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Club3D Radeon HD 7970 (Dirt 3)€ 389,60€ 389,60
1Corsair Enthusiast TX750M€ 97,-€ 97,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 101,99€ 101,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 102,90€ 102,90
1Asrock Fatal1ty Z77 Professional€ 198,60€ 198,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.197,59

Alvast bedankt voor de hulp!

Greetz,
MaximumOfSound

[ Voor 8% gewijzigd door UnderAVoidSky op 05-07-2012 23:29 ]

Verwijderd

ik zou een psu van 600 watt halen daar zou je het makkelijk mee moeten kunnen halen en wat ram geheugen is altijd handig :P en als je photoshop ,dreamweaver gaat gebruiken zou ik een grotere ssd halen van 256 GB dan heb je genoeg ruimte om al je projectjes te bewaren

-----------------------------------------------------edit-------------------------------------------------------

en een moederbord van €200 is ook niet echt nodig als je er een van +- 120 kan vinden heb je gelijk
het geld voor de iets grotere ssd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 23:21 ]

• UnderAVoidSky
Ik zou de SSD enkel gebruiken voor windows, Adobe en 1 à 2 games, dus voor mij gaat die 128GB volstaan waarschijnlijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
Met zo'n groot budget zou ik echt niet aanraden om je SSD te gaan beperken. 128GB heb je voor €100, 256GB heb je voor €165. Voor 65% meer geld heb je dus 100% meer ruimte, lijkt me een prima deal.

Verder vind ik €200 voor een moederbord wat aan de hoge kant, maar vooral de kast van €236 vind ik overdreven. Wat kan zo'n ding meer dan eentje van €100 (of minder)?

The devil is in the details.

• UnderAVoidSky
Zoals ik eerder al zei is de kast puur een persoonlijke keus, ik weet ook dat €236 veel is voor een 'stomme' kast, hetzelfde eigenlijk voor het moederbord, de ssd ga'k zeker meenemen, maar ik ga de lijst nu niet meer updaten, morgen nog eens nakijken en dan toevoegen misschien.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

Achilles

Koning van de Myrmidonen

MaximumOfSound schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:26:
Ik zou de SSD enkel gebruiken voor windows, Adobe en 1 à 2 games, dus voor mij gaat die 128GB volstaan waarschijnlijk.
:Y Klopt, 128gb is wel voldoende, maar games heb ik ook op de harddisk
Hahn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:29:
Verder vind ik €200 voor een moederbord wat aan de hoge kant, maar vooral de kast van €236 vind ik overdreven. Wat kan zo'n ding meer dan eentje van €100 (of minder)?
Voor dat budget moet je mobo toch wel (minimaal) zoveel kosten.
Met de kast ben ik het eens, maar de Ts heeft het aangegeven en de behuizing is je eigen smaak & keus

Over eyefinity en surround

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
:? Omdat je een groot budget hebt, moet je ook maar extra veel uitgeven aan een moederbord? Wat is daar de logica in? Wat kan zo'n €200 kostend moederbord meer/beter dan eentje van €120, dat 'ie die €80 (wat gewoon 75% van €120 is) meer waard is?

Als je zo gaat redeneren dan klopt die DVD-brander van €15 natuurlijk ook niet, dat zou minimaal €30 moeten kosten met zo'n budget! :+

Dat je veel geld uit kan geven, wil niet zeggen dat je maar niet meer naar prijs/prestatie- of prijs/kwaliteits-verhouding hoeft te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 05-07-2012 23:39 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Achilles schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:35:
[...]

[...]

Voor dat budget moet je mobo toch wel (minimaal) zoveel kosten.
Met de kast ben ik het eens, maar de Ts heeft het aangegeven en de behuizing is je eigen smaak & keus
en hoezo is dat nodig dan 8)7 je kan dezelfde features krijgen op een moederbord voor waarschijnlijk €100 goedkoper en dan heb je nagenoeg de zelfde kwaliteit ik zou me geld dan investeren in een high-res scherm van 2560x1600 of 1440 daar heb je veel meer aan of een grote ssd

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Hahn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:37: wil niet zeggen dat je maar niet meer naar prijs/prestatie- of prijs/kwaliteits-verhouding hoeft te kijken.
Dat klopt
Hahn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:37:
:? Omdat je een groot budget hebt, moet je ook maar extra veel uitgeven aan een moederbord? Wat is daar de logica in? Wat kan zo'n €200 kostend moederbord meer/beter dan eentje van €120, dat 'ie die €80 (wat gewoon 75% van €120 is) meer waard is?
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:39:
[...]

en hoezo is dat nodig dan 8)7 je kan dezelfde features krijgen op een moederbord voor waarschijnlijk €100 goedkoper en dan heb je nagenoeg de zelfde kwaliteit ik zou me geld dan investeren in een high-res scherm van 2560x1660 of 1440 daar heb je veel meer aan of een grote ssd
....Gaan we:

-Dat met de hoge res schermen moet je x 3 doen dus dat gaat sowieso niet lukken,
-De ssd hoeft echt niet groter als je alleen os + programma's (excl. games) eropzet, dan zou ik de Hd nog eerder in raid 0 nemen
-Je mobo is het "enige" dat je niet snel vervangt, (terwijl je de SSD zo vervangt). Een degelijke keus met goed overklok potentieel is een must(bij dit budget) bij waterkoeling.
Ik zou denk ik eerder voor de ASUS Sabertooth zou gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 05-07-2012 23:52 ]

Verwijderd

Dat je het mobo niet snel vervangt en dat het daarom duur moet zijn vind ik niet logisch. Ik vervang mijn mobo net zo vaak als dat ik mijn CPU vervang en dat geldt denk ik voor veel tweakers. Daarnaast garandeert een duur mobo ook niet dat een nieuwe generatie CPU's geplaatst kan worden. Als je dan nu een 3770K zou nemen, waarom zou je dan nog een CPU willen updaten op dat mobo?

Dat je geen budget mobo moet kopen klopt. Er zijn echter ook voldoende mobo's van 80-110 euro beschikbaar die over goede elco's beschikken en alle gewenste features bieden.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:52:
Dat je het mobo niet snel vervangt en dat het daarom duur moet zijn vind ik niet logisch. Ik vervang mijn mobo net zo vaak als dat ik mijn CPU vervang en dat geldt denk ik voor veel tweakers. Daarnaast garandeert een duur mobo ook niet dat een nieuwe generatie CPU's geplaatst kan worden. Als je dan nu een 3770K zou nemen, waarom zou je dan nog een CPU willen updaten op dat mobo?

Dat je geen budget mobo moet kopen klopt. Er zijn echter ook voldoende mobo's van 80-110 euro beschikbaar die over goede elco's beschikken en alle gewenste features bieden.
Maar vangt elke nieuwe CPU serie meer snelheid, ik heb thuis een i7 930 en een i5 2500k brommen, en de i7 930 is nog sneller(nou is dat niet zó vreemd maar toch). Die i7 930 is al meer dan 2 jaar oud (920 was slecht leverbaar)

Maar het vervangen van de asrock voor een Sabertooth is wel urgent, om mijn verdediging niet te breken ;) (ja dan doel ik idd op het OC-potentieel)
(en speciaal voor hij die €236 aan een case met window uitgeeft: het staat ook een stuk mooier)

[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 06-07-2012 00:00 ]

Verwijderd

als je een cpu upgrade wil gaan doen over 1 jaar of 2 jaar, heb je weer in nieuw moederbord nodig dus dat klopt ook niet helemaal en overclock potentieel heb je ook met een moederbord van €100-€120, want hij zal vast wel niet voor overclock records gaan, wat eigenlijk niet eens nodig is want je cpu is geen bottleneck, dus veel zal je er niet van merken.

en als je een groot budget hoezo zou je dan een ssd halen waar je alleen je os, adobe en 2 games kan opzetten en niet je projectjes wat eigenlijk bijna een must is of nog meer games of wat dan ook voor die €60 maar dat ga je wel merken en ik bedoelde niet zozeer dat hij dat moet dan maar dat zou ik doen

• Atrevir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik raad je aan om deze videokaart te nemen inplaats van de gene die je hebt gekozen
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Deze is het beste uit de bus gekomen van alle 7970's en kost maar ietsje meer dan de reference model die je nu hebt gekozen.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:00:
als je een cpu upgrade wil gaan doen over 1 jaar of 2 jaar, heb je weer in nieuw moederbord nodig dus dat klopt ook niet helemaal en overclock potentieel heb je ook met een moederbord van €100-€120, want hij zal vast wel niet voor overclock records gaan, wat eigenlijk niet eens nodig is want je cpu is geen bottleneck, dus veel zal je er niet van merken.

en als je een groot budget hoezo zou je dan een ssd halen waar je alleen je os, adobe en 2 games kan opzetten en niet je projectjes wat eigenlijk bijna een must is of nog meer games of wat dan ook voor die €60 maar dat ga je wel merken en ik bedoelde niet zozeer dat hij dat moet dan maar dat zou ik doen
Sorry nou begin je me wel op de zenuwen te werken, werk jij wel met CS6, lightworks en dat soort programma's? Opslaan van projectjes doe ik nog staads op een 2 jaar oude harde schijf, dat duurt 1/4 seconde...
Atrevir schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:03:
Ik raad je aan om deze videokaart te nemen inplaats van de gene die je hebt gekozen
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Deze is het beste uit de bus gekomen van alle 7970's en kost maar ietsje meer dan de reference model die je nu hebt gekozen.
Haha eerst had hij een GTx, ik zei iets over surround vs eyefinity en nu heeft hij in een keer een 7970 8)7 . Het voordeel (bepaalde) GTX'en is dat zij de CUDA-ondersteuning hebben waar Adobe vrij veel mee werkt. Nvidia vs AMD is een moeilijkere keus..

[ Voor 26% gewijzigd door Achilles op 06-07-2012 00:07 ]

• Atrevir
  • Laatst online: 29-09-2025
OpenCL ondersteuning is er ook onderhand zowaar ik het weet. Maar anders kan hij inderdaad beter gewoon voor een 670 gaan. Het is vooral dat ik opeens een reference 7970 zag en dacht van: "nee dat moet je echt niet doen"

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Atrevir schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:07:
OpenCL ondersteuning is er ook onderhand zowaar ik het weet. Maar anders kan hij inderdaad beter gewoon voor een 670 gaan. Het is vooral dat ik opeens een reference 7970 zag en dacht van: "nee dat moet je echt niet doen"
:Y Klopt ja, ik heb CS6 en n AMD, bij de nieuwe versie is hij idd veel beter ondersteund.
Precies 'n reference moet je ook niet doen, maar ik las wel dat hij met waterkoeling bezig is dus het moet ook geen asus direct-cu ofzo worden. Trwns, mischien is een reference-achtig modeltje dan zo gek nog niet.. Nauwelijks duurder, dus neem de Royalking

[ Voor 44% gewijzigd door Achilles op 06-07-2012 00:20 ]

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Weet je trwns zeker dat je voor de z906 gaat met zo'n naam (maximumofsound)??? Dat geluid is echt consumenten troep, voor €100 meer heb je al iets veel beters (nml mijn beste aankoop van 2011)

[ Voor 19% gewijzigd door Achilles op 06-07-2012 00:21 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,90€ 99,90
3Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 166,54€ 499,62
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,37€ 14,37
1Corsair Obsidian 650D€ 144,95€ 144,95
1Logitech Z906€ 251,61€ 251,61
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,70€ 33,70
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 291,90€ 291,90
1MSI R7970 Lightning€ 479,14€ 479,14
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 101,99€ 101,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 102,90€ 102,90
1Asrock Z77 Extreme4€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.194,98

De corsair obsidian 650D is even goed, hij is alleen net wat kleiner dus 100 euro meer voor een kast die wat groter is, is beetje onnodig. Een i7 is wel handig als je gaat bewerken in verband met hyperthreading.
Deze 7970 is 1 van hoogste oc op markt. Lekker snel dus en kun je goed triple screen spelen, nog beter dan de reference kaart. Kleinere voeding, want 500W is gewoon genoeg. Trouwens je wil overklokken, moet je toch wel wat meer hebben ja.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 14:10
ionn schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:55:

De corsair obsidian 650D is even goed, hij is alleen net wat kleiner dus 100 euro meer voor een kast die wat groter is, is beetje onnodig. Een i7 is wel handig als je gaat bewerken in verband met hyperthreading.
Deze 7970 is 1 van hoogste oc op markt. Lekker snel dus en kun je goed triple screen spelen, nog beter dan de reference kaart. Kleinere voeding, want 500W is gewoon genoeg. Trouwens je wil overklokken, moet je toch wel wat meer hebben ja.
Als hij later eventueel wil upgraden naar een eATX formaat kan hij beter de 800D nemen. Misschien kan je beter je case er niet tussenzetten Max, comments erop krijg je altijd ;)

Verder zou ik die 750 watter toch houden, wie weet wat voor plannen je hebt binnen een bepaalde tijd.

[ Voor 70% gewijzigd door Spaiker op 06-07-2012 14:29 ]

• Rushleader
  • Laatst online: 19-07-2025
Zou zelf niet graag op 3 schermen werken. Heb zelf nu 2 x 24" Iiyama ProLite en dat is al groot. Kan je flink op besparen en daarmee dus een iets grotere ssd pakken voor opslag van veel gebruikte programma's en misschien een enkele game die best zwaar is (denk daarbij aan de Anno of SimCity series) .

Kleine footnote: Gebruik alsjeblieft geen WYSIWYG editor om te programmeren. Het wordt dan heel snel rommeling en onleesbare code.(Gebruik zelf voor grote projecten Netbeans voor namespace support en voor enkele bestanden heb ik Notepad++ aangezien die lekker licht is)

[ Voor 0% gewijzigd door Rushleader op 06-07-2012 14:45 . Reden: tikfoutje ]

• UnderAVoidSky
Sorry voor de lange afwezigheid:

--> op vlak van het moederbord, ik weet dat je ook voor een moederbord van 120€ kan gaan. Maar persoonlijk vind ik het een goed en mooi moederbord (zie trouwens ook niet de meerwaarde van een Sabertooth tov deze, misschien iemand die kan verduidelijken?)

--> de videokaart heb ik veranderd omdat dit nog mijn eerste keus was toen ik nog niet voor eyefinity wou gaan en dit is iets, wat zover ik weet, enkel wordt ondersteund door AMD/ATI. Het is inderdaad een reference model omwille van de komende waterkoeling op dit systeem.

--> het geluid, heb de set al bij vrienden gehoord en vond deze zeker niet slecht van kwaliteit, vandaar deze keuze.

--> De case hou ik, ik vind dit gewoon een prachtige case en dit is inderdaad persoonlijke keuze.

(-> reactie op de kleine footnote: ik gebruik geen WYSIWYG editor, ik gebruik dreamweaver enkel in de code modus maar vind dit gemakkelijk werken, ik gebruik ook vaak Notepad++)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 07:32
Achilles schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:03:
[...]

Sorry nou begin je me wel op de zenuwen te werken, werk jij wel met CS6, lightworks en dat soort programma's? Opslaan van projectjes doe ik nog staads op een 2 jaar oude harde schijf, dat duurt 1/4 seconde...

[...]
Opslaan wellicht wel, maar of je daar nu tijd mee wilt winnen?
Hoe is het met het aanspreken/oproepen van grotere bestanden?
Ik weet dat ik me toch wel erger* als ik snel door mijn foto's (10+mb elk) moet bladeren, want zo snel** doet mijn 7200 rpm - 32mb - SATA-300 HDD dat niet.

*nuance
**relatief

Verwijderd

Achilles schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:03:

ik heb het niet over opslaan :P maar inladen als je met een high-res pic gaat werken in photoshop
en het staat op een hardeschijfje dan duurt nog wel eff over opslaan heb ik alleen gezegd dat je ze er dan op kan zetten zodat het sneller laad natuurlijk

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Rushleader schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:45:
Zou zelf niet graag op 3 schermen werken. Heb zelf nu 2 x 24" Iiyama ProLite en dat is al groot. Kan je flink op besparen en daarmee dus een iets grotere ssd pakken voor opslag van veel gebruikte programma's en misschien een enkele game die best zwaar is (denk daarbij aan de Anno of SimCity series) .
Ik werk nu op 3x 22inch schermen, ik kom altijd ruimte te kort. Vierde scherm wordt nu al aangezet, binnenkort een extra graka voor meer ruimte. (als ik video's bewerk wil ik kunnen zien wat ik doe). Daarnaast is 2 schermen verschrikkelijk onhandig als je wilt gamen (je kan dan eigenlijk maar op een scherm spelen).
NeutraleTeun schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:20:
Opslaan wellicht wel, maar of je daar nu tijd mee wilt winnen?
Hoe is het met het aanspreken/oproepen van grotere bestanden?
Ik weet dat ik me toch wel erger* als ik snel door mijn foto's (10+mb elk) moet bladeren, want zo snel** doet mijn 7200 rpm - 32mb - SATA-300 HDD dat niet.
Daarom heb ik het over de upgrade naar RAID 0 opstelling van de HD's. Trouwens zou je ook gebruik kunnen maken van een index programma, die de thumbnails wel op de SSD opslaat (kost ook nauwelijks ruimte)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:27:
ik heb het niet over opslaan :P maar inladen als je met een high-res pic gaat werken in photoshop
en het staat op een hardeschijfje dan duurt nog wel eff over opslaan heb ik alleen gezegd dat je ze er dan op kan zetten zodat het sneller laad natuurlijk
Nouja het probleem is dat je dan van tevoren de foto die je wil bewerken naar de SSD moet verplaatsen, en daarna weer weg moet halen(tenminste, als ik begrijp wat je bedoeld). Die voorselectie is leuk in theorie, maar in praktijk laadt je toch nog van de 2TB harde schijf. En staan projectjes die je eigenlijk toch echt nog eens moet afmaken plaats te verspillen op je SSD (ja oke, je hebt er dan wel de ruimte voor)
MaximumOfSound schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:00:
--> op vlak van het moederbord, ik weet dat je ook voor een moederbord van 120€ kan gaan. Maar persoonlijk vind ik het een goed en mooi moederbord (zie trouwens ook niet de meerwaarde van een Sabertooth tov deze, misschien iemand die kan verduidelijken?)
Dat kan een simpele opgegooglede review je beter uitleggen dan ik
--> de videokaart heb ik veranderd omdat dit nog mijn eerste keus was toen ik nog niet voor eyefinity wou gaan en dit is iets, wat zover ik weet, enkel wordt ondersteund door AMD/ATI.
Nvidia heeft Surround als alternatief
Het is inderdaad een reference model omwille van de komende waterkoeling op dit systeem.
Goed gegokt.
--> het geluid, heb de set al bij vrienden gehoord en vond deze zeker niet slecht van kwaliteit, vandaar deze keuze.
Maar waarmee vergelijk je?
--> De case hou ik, ik vind dit gewoon een prachtige case en dit is inderdaad persoonlijke keuze.
2/2 gokken juist. :)

• UnderAVoidSky
De review legt inderdaad wel mooi het verschil uit, misschien dan toch veranderen!

& ik vergelijk niet met een set die ernaast staat, maar eerder op gevoel naar wat ik goed vind klinken. Ik kan weet dat de Edifier set veel beter is, maar de prijs die de logitech set heeft is echt de maximum prijs die ik aan een audio set wil geven. Vandaar deze keuze.

& ik gokte niet bij je 1/2 en 2/2 gokken, maar ik argumenteerde mijn keuze's. (geen aanval op jou mocht het zo overkomen!!!)

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

MaximumOfSound schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:23:
De review legt inderdaad wel mooi het verschil uit, misschien dan toch veranderen!

& ik vergelijk niet met een set die ernaast staat, maar eerder op gevoel naar wat ik goed vind klinken. Ik kan weet dat de Edifier set veel beter is, maar de prijs die de logitech set heeft is echt de maximum prijs die ik aan een audio set wil geven. Vandaar deze keuze.
:Y
& ik gokte niet bij je 1/2 en 2/2 gokken, maar ik argumenteerde mijn keuze's. (geen aanval op jou mocht het zo overkomen!!!)
Huh? Nee hoor d:)b

En succes hé,
Veel plezier met je Upgrade!

• UnderAVoidSky
Nu had ik toch nog jullie hulp graag ingeroepen ivm 1 ding, draadloos netwerk. Zouden jullie een goede draadloze netwerk kaart kunnen aanraden? Heb er hier al verschillende gehad, maar toch ook vaak teleurgesteld in prestaties. Dus hierbij jullie raad gevraagd!

• ion
  • Niet online

ion

MaximumOfSound schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:39:
Nu had ik toch nog jullie hulp graag ingeroepen ivm 1 ding, draadloos netwerk. Zouden jullie een goede draadloze netwerk kaart kunnen aanraden? Heb er hier al verschillende gehad, maar toch ook vaak teleurgesteld in prestaties. Dus hierbij jullie raad gevraagd!
Beste is een 5Ghz router te hebben en 5Ghz netwerkkaart, want iedereen zit op 2.4ghz dus in drukke buurt word je snelheid omlagg geduwd. Wat je ook kan doen is een 802.11ac router kopen en een 802.11ac kaart en dan alle snelheid op 5ghz netwerk pakken. In januari ga ik die aanschaffen. Op hardware.info staan paar leuke reviews over de 802.11ac technologie.

• UnderAVoidSky
we hebben thuis een router van belgacomtv. Ik neem aan dat het gewoon 2.4Ghz is dan?
Heb je dan misschien voorstellen wat ik voor kaart kan nemen dan?

• ion
  • Niet online

ion

Waarschijnlijk een tp-link kaart zal het wel doen, maar kun je misschien de naam van de router geven niet alleen zeggen van welke isp, maar naam.

• UnderAVoidSky
BBox-2, vind niet direct verdere informatie op de site van belgacom..

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Moet het mobo een ATX zijn?

Anders zou ik de Z77 GENE aanraden. Z68 GENE-Z heb ik met veel plezier gebruikt en de gebruikerervaringen zijn nagenoeg allemaal erg goed.

Vgl: http://tweakers.net/pricewatch/compare/834/307375;305510

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• UnderAVoidSky
ik had liefst toch zeker een ATX gehad ja.. Ik ben echter een beetje aan het wachten op een release van het Asus Maximum V Formula bord, maar heb nog nergens iets gevonden van een release binnen de benelux.

Edit: Iemand trouwens een idee wanneer dit moederbord gaat uitkomen in de benelux? Heb niet bepaald veel zin om nog meer als 2-3 weken te wachten om eerlijk te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door UnderAVoidSky op 15-07-2012 18:35 . Reden: toevoeging ]

• UnderAVoidSky
Dit zal hem worden normaal gezien:http://azerty.nl/winkelma...d=1&product%5b531403%5d=1

Iemand die nog opmerk dat ik extra kabels mis/ teveel heb? of andere dingen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
ionn schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:11:
[...]

Beste is een 5Ghz router te hebben en 5Ghz netwerkkaart, want iedereen zit op 2.4ghz dus in drukke buurt word je snelheid omlagg geduwd. Wat je ook kan doen is een 802.11ac router kopen en een 802.11ac kaart en dan alle snelheid op 5ghz netwerk pakken. In januari ga ik die aanschaffen. Op hardware.info staan paar leuke reviews over de 802.11ac technologie.
5GHz heeft een veel korter bereik en komt slechter door muren etc heen, het is dus eigenlijk alleen geschikt binnen 10 meter zonder obstakels.
(tenzij je uiteraard ontzettend dure hardware gaat vergelijken met goedkope 2.4GHz apparatuur)

• UnderAVoidSky
toch nog rap een klein vraagje, nu ik eindelijk mijn pc kan bestellen na 10 dagen vakantie?!

Als ik vlot met eyefinity zou willen werken, zou het dan aangeraden zijn om toch voor crossfire te gaan of ga ik het kunnen doen met 1 Radeon HD7970?

Sorry voor de laatste kleine vragen!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
Nou zit je al over de 3000, zelf weten hoor maar ik vind dat je het geld beter elders kunt steken.
300 euro voor een moederbord, kom op man word eens wakker.
SSD van 143 euro doe je ook netjes, terwijl je dezelfde kunt hebben voor 95.
Doe wat je niet laten kunt.

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 03-08-2012 17:18 ]

• UnderAVoidSky
Ik bestel liever alles in 1 shop omwille van mijn ouders, en op azerty vind ik diezelfde niet voor 95€?

& ik werk, en als ik dan mijn geld daaraan uitgeef? Ik neem aan dat dit dan toch mijn keuze is? Ieder diertje zijn pleziertje zeker?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

http://azerty.nl/8-1990-4...30-series-mz-7pc128b.html
De andere is met "gratis" Norton Ghost 15 (niet zo gratis dus 8) )

voor eyefinity kom je natuurlijk zwaar tekort met slechts 1 HD7950 :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
MaximumOfSound schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:25:
Ik bestel liever alles in 1 shop omwille van mijn ouders, en op azerty vind ik diezelfde niet voor 95€?

& ik werk, en als ik dan mijn geld daaraan uitgeef? Ik neem aan dat dit dan toch mijn keuze is? Ieder diertje zijn pleziertje zeker?
Zoals ik al zeg, zelf weten.
Maar denk er eens goed over na, je kunt zo 1000 euro besparen zonder dat je performance verliest.
Met 1000 euro kun je een hoop doen.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 03-08-2012 18:27 ]

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 14:10
MaximumOfSound schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:00:
toch nog rap een klein vraagje, nu ik eindelijk mijn pc kan bestellen na 10 dagen vakantie?!

Als ik vlot met eyefinity zou willen werken, zou het dan aangeraden zijn om toch voor crossfire te gaan of ga ik het kunnen doen met 1 Radeon HD7970?

Sorry voor de laatste kleine vragen!
Bedoel je 2x 7970 of 2x een andere, goedkopere kaart. Dan zou ik hoe dan ook voor 2x 7970 gaan. Vooral met eyefinity krijg je dan in games véél betere performance.

• NeutraleTeun
unfor schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:26:
[...]

Zoals ik al zeg, zelf weten.
Maar denk er eens goed over na, je kunt zo 1000 euro besparen zonder dat je performance verliest.
Met 1000 euro kun je een hoop doen.
Een leuke racestoel/lay-out bijvoorbeeld.

Of spenderen aan quality-time, ahum ...

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-08-2012 20:17 ]

• UnderAVoidSky
ik heb hem besteld en het totaal bedrag kwam uit op ongeveer 2200€, die 200€ gaan het voor mij niet maken

@ qmaster312: waarschijnlijk komt er een tweede bij als ik ga gaan voor waterkoeling, wou graag jullie mening weten. :)

@ ToyotaMR2: als ik hier de plaats voor een racestoel/lay-out had, dan stond die hier al veeeeeeel langer, maar geen toestemming van de ouders. :(
(& ik heb niemand om quality-time mee te doen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :) )

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
MaximumOfSound schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:49:
ik heb hem besteld en het totaal bedrag kwam uit op ongeveer 2200€, die 200€ gaan het voor mij niet maken

@ qmaster312: waarschijnlijk komt er een tweede bij als ik ga gaan voor waterkoeling, wou graag jullie mening weten. :)

@ ToyotaMR2: als ik hier de plaats voor een racestoel/lay-out had, dan stond die hier al veeeeeeel langer, maar geen toestemming van de ouders. :(
(& ik heb niemand om quality-time mee te doen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :) )
Als je iemand hebt voor quality-time, hoef je er ook geen €1000 voor te gebruiken 8)

• NeutraleTeun
Oohhhh au contraire mon frere.
De quality word zoveel beter als je veel te spenderen hebt :*)

blabla kwaliteit maak je zelf , blabla liefde telt , blabla ONZIN!

• UnderAVoidSky
ik ben er na 1jaar en 10 maanden nog geen 2 dagen terug alleen, dus ik ken het hele quality-time gebeuren met 2 ook hoor :D
Pagina: 1