Windows 7 starten vanuit Externe USB Harde Schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb een Dell Inspiron N5110 uit USA.
Is een i5 Processor met WIndows 7 HOme Premium.

Daarnaast heb ik de HDD van me HP Laptop eruit gehaald (hp laptop stuk) en in een USB Behuizing gezet.
Op die HDD staat WIndows 7 Ultimate.

ALs ik de Externe HDD aansluit aan de laptop, word hij gelijk herkend en kan ik bladeren door alle bestanden. Verder geen Hoofdpijn!

Maar ik wil zo graag, inloggen op mijn Windows 7 Ultimate (externe hdd)
Dus ik probeer nu, via de Dell Laptop, de HDD van de HP Laptop te benaderen door deze aan de USB te aansluiten en de Dell PC hiermee op te starten. ZOdat ik op de WIndows 7 Ultimate van de HP ben....

In de BIOS gekeken. First Boot ook gekozen voor USB Apparaten.
Alles van USB aangezet, dus verder geen probleem!

Maar als ik m door laat starten, dan start hij NIET door!
ALs ik F12 indruk bij het opstarten, dan kom ik in de BootMEnu...
Hier staat, DVD/CD Rom, HardDrive, Netwerk.... maar geen USB!!!
EN daarnaast me Externe USB Schijf lichtje brand ook niet...
Pas als de PC is doorgestart, hoor ik de Externe Schijf een soort van opstarten...
Maar als ik in BIos ben of herstart, dan gaat hij als ware uit ofzo!

wat doe ik fout?
Hoe kom ik nou op de Windows 7 Ultimate via deze Externe USB? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:18
niet vrees ik; volgens mij kan je niet booten vanop een externe usb in een windows. Zeker niet op een andere pc, met andere configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:16
Je kan natuurlijk proberen de HP schijf in je Dell te steken, intern.
Maar inderdaad, er staan HP drivers op dus de kans is enorm groot dat je een mooie BSOD te zien krijgt als je er probeert van op te starten.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
In Windows is de driver voor de harddisk controller geinstalleerd. Tijdens het booten wordt die als een van de eerste geladen om daarna gebruikt te worden voor verdere IO-operaties. Als die driver niet matched met de daadwerkelijke controller, bijvoorbeeld omdat je de schijf in een ander systeem hangt, loopt hij daar vast.

Als beide systemen dezelfde chipset hebben zou het moeten kunnen, maar anders moet je kunstgrepen gaat uithalen. Ik heb bijv. ergens package die de 3 meest gebruikte drivers installeert. Maar je zou ook windows eigen sysprep (alle hardware drivers worden verwijderd en bij eerst volgende boot opnieuw gescant en geinstalleerd) kunnen gebruiken.
In beide gevallen moet je de installatie wel kunnen booten, en heb je dus het oorspronkelijke systeem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat is bijna onmogelijk, dan had je de installatie al op je externe harddisk moeten doen, en dan loopt het in 9 van de 10 keer fout.
Waarom wil je inloggen in die Windows versie? Om bestanden te kopieëren? Dat kun je gewoon in je externe behuizing doen, moet je wel even adminrechten toekennen als hij erom vraagt, maar je kunt gewoon bij alle bestanden op die harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
Reden waarom ik wil inloggen is, dat alle wachtwoorden van al mijn accounts/websites die ik heb (zkr 40) zijn in die windows opgeslagen.....

K ken er maar 5-10 uit t hoofd....

Shit mang, dit lost me probleeem dus niet.... Pffffff

Dus ben verplicht op korte termijn de DC Jack Vervanging voor HP Pavilion DV7-1230ED te aanvragen...
€129 bij ReplaceDirect... Pfffff :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:01

itsalwaysme

Graast voor DB

Kan je niet iets met virtualisatie doen? Image van de externe HDD trekken en terug zetten in een vm?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:16
Heb je nooit gedacht wat er gebeurt als het mis gaat? Stel nu dat je hdd er gewoon mee ophoud, je laptop gaat zwemmen, kennis maakt met zwaartekracht op een hard oppervlak, ....

Alles kan zomaar kapot gaan, dus je moet van alles wat je niet zomaar kwijt wil een backup maken.
Conrad doet vandaag zelfs een actie voor een wachtwoorden backup stick. (En dit is niet nieuw)

Hoe staan je wachtwoorden opgeslagen? Heb je ze allemaal in een paswoord-keychain-programma zitten, of gewoon opgeslagen in Firefox/Chrome?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Dus als ik het goed begrijp is je laptop dood (DC jack dood?), en wil je je wachtwoorden van je hardeschijf terug halen?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

itsalwaysme schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:16:
Kan je niet iets met virtualisatie doen? Image van de externe HDD trekken en terug zetten in een vm?
^^
Mits je een andere PC hebt - dat dus. Disk2VHD bijvoorbeeld (sysinternals tool), en dan VirtualBox?

En in het vervolg een Password vault gebruiken, dan hoef je geen 40 logins meer te onthouden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 06-07-2012 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
Biersteker schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:21:
Dus als ik het goed begrijp is je laptop dood (DC jack dood?), en wil je je wachtwoorden van je hardeschijf terug halen?
Dat klopt.... Ze zijn opgeslagen in Firefox.... Al mijn wachtwoorden..... :'(

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
Malantur schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:17:
Heb je nooit gedacht wat er gebeurt als het mis gaat? Stel nu dat je hdd er gewoon mee ophoud, je laptop gaat zwemmen, kennis maakt met zwaartekracht op een hard oppervlak, ....

Alles kan zomaar kapot gaan, dus je moet van alles wat je niet zomaar kwijt wil een backup maken.
Conrad doet vandaag zelfs een actie voor een wachtwoorden backup stick. (En dit is niet nieuw)

Hoe staan je wachtwoorden opgeslagen? Heb je ze allemaal in een paswoord-keychain-programma zitten, of gewoon opgeslagen in Firefox/Chrome?
Ja nu weeet ik het.... Kan echt huilen!

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Firefox?
Pfff... kaassie. Kwestie van HDD eruit halen, in een enclosure stoppen en je firefox profile compleet overkopieren.

C:\Users\<jouwlogon>\AppData\Roaming\Mozilla

yaman!

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 06-07-2012 23:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
alt-92 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:16:
Firefox?
Pfff... kaassie. Kwestie van HDD eruit halen, in een enclosure stoppen en je firefox profile compleet overkopieren.

C:\Users\<jouwlogon>\AppData\Roaming\Mozilla

yaman!
ThnX man! Goed ideee...

Kan het Niet uitvoeren :'(
Laptop waarop ik nu bezig ben is van me lil bro, die ik tijdelijk af en toe gebruik....
Hij hoeft nie alles te weten :-D

Als aan mij lag, had ik allang al gedag gezegd tegen pc, maar de Tablet is net weer niet zo gebruikersvriendelijk op alle vlakken! Voooral niet mijn favo tablet: Apple iPad.....

Pffffffff... :F
Pagina: 1