| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
controlleer eens je temperaturen, en als deze laag zijn, pas dan met msi afterburner je fanprofiel aan.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Na een tijdje BF3 zijn ze 66 graden. Draait hij zohard om de kaart koel te houden?Fordox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:06:
de twin frozr heeft nog wel eens de neiging om niet perfect op je grafische kaart te zitten.
controlleer eens je temperaturen, en als deze laag zijn, pas dan met msi afterburner je fanprofiel aan.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat is eigenlijk de vraag die hij steltBaddo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:13:
ik heb dezelfde kaart en ik hoor hem nauwelijks. is deze kaart wel helemaal o.k.?
Verwijderd
Heb er 2 hier namelijk en die zijn na 5 uurtjes in sli met BF3 niet te horen, fanspeed 48% bij 65 graden en de onderste 51% met 64 graden.
Tip, draai furmark eens en dan de temps en fanspeed in de gaten houden, lijkt mij dat je kaart niet echt lekker is.
Draai hier in Furmak met de fanspeed max. op automatisch 69% met een temp van 76 graden van de kaart.
Zet ik ze bv op 85% hoor ik ze wel maar niet storend boven de rest uit.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 15:20 ]
Dan denk ik inderdaad dat ik een probleem heb, bij mij is 60% al behoorlijk luid.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:09:
Het lijkt erop dat je kaart niet goed is, nieuw of 2de hands gekocht.
Heb er 2 hier namelijk en die zijn na 5 uurtjes in sli met BF3 niet te horen, fanspeed 48% bij 65 graden en de onderste 51% met 64 graden.
Tip, draai furmark eens en dan de temps en fanspeed in de gaten houden, lijkt mij dat je kaart niet echt lekker is.
Draai hier in Furmak met de fanspeed max. op automatisch 69% met een temp van 76 graden van de kaart.
Zet ik ze bv op 85% hoor ik ze wel maar niet storend boven de rest uit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de rest van het systeem bijna stil is en ik dus geen 1600RPM casefans heb, maar 800RPM exemplaren.
jup.Jeroenneman schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:26:
[...]
Na een tijdje BF3 zijn ze 66 graden. Draait hij zohard om de kaart koel te houden?
maar 66 graden is zeer acceptabel, ingame mag hij wel oplopen tot een graadje of 75. scheelt wat herrie als je je fanspeeds daarop aanpast.
makkelijk te doen met msi afterburner.
Echter heb ik de GTX560ti van mn broer nog niet zo luidt gehoord tijdens FEAR e.d.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Verwijderd
Ga ik gamen dan ga ik ze wel horen maar echt niet storend en ik heb in mijn case 6 fans van Corsair op 1100rpm draaien.
Al zou ik de fanspeed omhoog gooien dan is het nog niet storend zelfs op 100%, ze zijn dan wel hoorbaar maar wat verwacht je op 100% maar dan nog niet storend.
Denk echt dat als je je fanspeed verhoogt en je hebt dan een stofzuiger ofzo in je case zou ik hem eens echt testen op Furmark en kijken wat ie doet kwa temps enzo.
Op 60% vind ik het geluid al onnacceptabel.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:55:
GTX560 ti/oc van MSI heb ik 2 en die hoor ik niet.
Ga ik gamen dan ga ik ze wel horen maar echt niet storend en ik heb in mijn case 6 fans van Corsair op 1100rpm draaien.
Al zou ik de fanspeed omhoog gooien dan is het nog niet storend zelfs op 100%, ze zijn dan wel hoorbaar maar wat verwacht je op 100% maar dan nog niet storend.
Denk echt dat als je je fanspeed verhoogt en je hebt dan een stofzuiger ofzo in je case zou ik hem eens echt testen op Furmark en kijken wat ie doet kwa temps enzo.
Maar goed, 6 casefans van 1100 rpm overstemmen natuurlijk ook wel wat.
Heb nu een curve gemaakt in Afterburner, wordt nu 76 graden met 50% ventilator, dit is al beter. Hoe warm mag de kaart eigenlijk worden? (Ervanuitgaande dat dit echt worst case is, het is nu ambient 32 graden in de kamer
Grafische chips kunnen wel wat hebben: voor de 560Ti is dat 97-99 graden (maar er wordt meestal geadviseerd niet boven de 85-90 uit te komen).
Meer info: http://www.geforce.co.uk/...-gtx-560ti/specifications
[ Voor 17% gewijzigd door 3dfx op 06-07-2012 19:12 ]
worst case waar je aan mag komen, is een keer tegen de 90 graden aan. maar het liefst er NOOIT over.Jeroenneman schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:06:
[...]
Op 60% vind ik het geluid al onnacceptabel.
Maar goed, 6 casefans van 1100 rpm overstemmen natuurlijk ook wel wat.
Heb nu een curve gemaakt in Afterburner, wordt nu 76 graden met 50% ventilator, dit is al beter. Hoe warm mag de kaart eigenlijk worden? (Ervanuitgaande dat dit echt worst case is, het is nu ambient 32 graden in de kamer)
wat al slecht ebgint te worden is 85+ graden, dus blijf daar maar onder en zie dat aan als je grens.
de 90 graden klinkt wat overdreven, maar ik heb het nu over ingame temps. als je furmark dan gaat draaien, gaat je kaart richting de 100 of misschien erboven en dat is wel worst case.
Hoelang moet je Furmark ongeveer draaien? Is 10 minuten genoeg?Fordox schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:18:
[...]
worst case waar je aan mag komen, is een keer tegen de 90 graden aan. maar het liefst er NOOIT over.
wat al slecht ebgint te worden is 85+ graden, dus blijf daar maar onder en zie dat aan als je grens.
de 90 graden klinkt wat overdreven, maar ik heb het nu over ingame temps. als je furmark dan gaat draaien, gaat je kaart richting de 100 of misschien erboven en dat is wel worst case.
als het goed is zie je onderin een lijn, als deze ongeveer is recht getrokken tot 1 stabiele temp, is dat je max.
veel langer dan dat hoef je hem dus niet te draaien. ik schat dat het ong. een kwartiertje duurt.
Verwijderd
Dit blijft zo voor een dik 2 uur met Furmark en de fanspeed zakt zelfs naar 64% met 75 graden zo af en toe.
Ik zou hem op automatisch zetten en gewoon je temps in de gaten houden, ok.
Automatisch werkt dus echt bagger. Dan houd ie hem constant op de 66, met al gevolg een straaljager naast je.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:57:
Met een enkele kaart bij mij en de fans op automatisch, komt Furmark met de fans op max. 67% niet hoger dan 76 graden.
Dit blijft zo voor een dik 2 uur met Furmark en de fanspeed zakt zelfs naar 64% met 75 graden zo af en toe.
Ik zou hem op automatisch zetten en gewoon je temps in de gaten houden, ok.
Liever 82 graden max en dan minder geluid. Hij doet het nu wel redelijk, maar ik had toch meer verwacht van MSI. Kan me niet eens voorstellen wat voor geluid er dan uit een reference komt...
Verwijderd
Zover ik het kan beoordelen is toch echt iets niet goed, dit ivm die 2 van mij idle gewoon stil zijn en iets meer de fan hoor als ie boven de 60% gaan komen, fanspeed dan wel.
Ik heb ook een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC en ik kan niet anders concluderen dat deze kaart bij mij ook duidelijk hoorbaar is bij belasting. Altijd geweest, vanaf de aankoop.
Vanaf zo'n 60% boven mijn overige fan's hoorbaar en vanaf zo'n 70% duidelijk aanwezig in het systeem. In Idle draait de kaart op 40% en is dan nauwelijks waar te nemen. Nu is de overige hardware behoorlijk stil en daarbij gebruik ik ook nog eens een geluidsarme PC behuizing met demping, toch is de MSI overduidelijk aanwezig als ie aan het werk wordt gezet, temperaturen blijven daarbij redelijk en worden niet buitensporig hoog.
Helaas is een fan aan het verslijten en begint een rammelend geluid te produceren bij het opstarten van het systeem en ik heb ook het idee dat deze niet meer op maximale toeren kan draaien. Ik moet nu toch iets met de koeler aan gaan vangen en wil deze daarom maar gaan vervangen door een aftermarket versie. Nu heb ik begrepen dat deze MSI geen standaard PCB heeft en dat er daarom ook geen standaard aftermarket koeler op zou passen. Iemand die daar een antwoord op heeft?
Ik zou ook graag van TS willen weten wat hij nu heeft gedaan sinds zijn laatste reactie van 6 juli j.l.?
Over het originele geluid geproduceerd door de Twin Frozr nog het volgende;
Luidruchtig?
En het tegenovergestelde bij het volgende filmpje (vanaf zo'n 9:40 min).
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2012 02:51 ]
Testing, one, two ...
Daarna ingesteld met Afterburner op fatsoenlijke fanspeeds, (niet hoger dan 55% tot de 70 graden) en dat lijkt te werken.
Al met al toch een beetje teleurgesteld. Blijkbaar was mijn reference GTX 260 zonder ermee te klooien beter afgesteld op geluid/hitte dan deze kaart, die MSI wanhopig probeert onder de 60 graden te houden.
Ik had ook een keer zon twinfrozr van een 500 serie mid range model.. maakte meer herrie dan 3way GTX 580´s bij elkaar op full fan speed.
mid range kaarten hebben echt vaak te kleine koelers.
[ Voor 87% gewijzigd door A87 op 12-08-2012 17:01 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
De Twin frozr II koeler die op betreffende 560Ti zit was blijkbaar zo goed in de smaak gevallen bij het publiek dat ie als losse aftermarket koeler op de markt is gebracht. Het lijkt alsof er verschillende versies bestaan, Ik lees ervaringen waarbij de koeler werkelijk als stil wordt ervaren en ervaringen waarbij de herrie van vliegbasis Volkel in het niet lijkt te vallen. Echt klein kun je de koeler en fans ook niet noemen.A87 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:59:
Vind je het gek, die 200 serie had een super koeler! Een gtx 260-280 met een airflow van nul in een crap kast hoor je nog niet..
Ik had ook een keer zon twinfrozr van een 500 serie mid range model.. maakte meer herrie dan 3way GTX 580´s bij elkaar op full fan speed.
mid range kaarten hebben echt vaak te kleine koelers.
De mijne gaat in de RMA wegens een falende fan, deze rammelt en draait op een veel te laag toerental. Ben benieuwd hoe dat aangepakt en opgelost gaat worden.
Losse aftermarket-koeler;
[YouTube: http://youtu.be/iAxyqbwZYpo]
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-08-2012 17:54 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 12-08-2012 18:01 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ben evenals TS behoorlijk teleurgesteld, en snapte niet waarom Twin Frozr II overal als geniaal stil bestempeld werd. Voel me genaaid en heb geen zin in WEER een RMA, en weer gedoe met webshops, en weer op vrije middagen pakjes moeten wegbrengen etc etc, maar volgende grafische kaart wordt zeker weten weer fanless.
Ik heb overigens Gforce 560 TI, MSI.
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe kaart in het bezit wegens een niet goed functionerende fan op de vorige kaart en ik kan niet anders concluderen dat deze nieuwe idd heel erg stil is vergeleken met de vorige.
Het lijkt er dus op dat er iets in het BIOS van de vorige kaart niet goed is geregeld v.w.b. de fan-snelheid of dat er een serie koelers op de markt is verschenen waarbij iets niet helemaal lekker zit.
Dus dezelfde kaart met (volgens opschrift) dezelfde koeler maar toch een wereld van verschil v.w.b. geluidproductie.
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2012 19:10 . Reden: Niet iedereen kan begrijpelijk Nederlands lezen blijkbaar ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
ik dacht ook dat een tf koeler stiller zou zijn eigenlijk