Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Licenties 'afbreken'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb het helemaal gehad met Windows! :-P
Nadat ik Ubuntu op macbook heb, wil ik dit nu ook op de desktop.
Nu heb ik verschillende software gekocht ( Microsoft Office en Eset ), en ik vraag me af of ALS ik een clean install van Ubuntu doe of ik dan ook tegen een licentie in ga of iets dergelijks. Het is natuurlijik wel zonde van mijn geld, maar dat is mijn probleem :-). Maar het lijkt me sterk dat ik niet software mag verwijderen die ik heb betaald, maar misschien weet ik niet genoeg!

Bedankt alvast!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Wat is de vraag?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
Je mag uiteraard je schijf formatteren en iets anders installeren.

Licenties gaan over gebruik :).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Een licentie betekent dat je het product mag gebruiken, niet dat het moet. Je kan dus lekker ubuntu draaien :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
noes schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:00:
Een licentie betekent dat je het product mag gebruiken, niet dat het moet. Je kan dus lekker ubuntu draaien :)
Oke, leek mij ook al stug.
Ik dacht misschien is een licentie ook een middel waarmee je de gebruiker hebt laten tekenen dat je het moet blijven gebruiken :O
Ik moet de overeenkomsten misschien eens beter lezen.. :-)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:22
Wie leest die enorme teksten nou? Gewoon lekker Ubuntu installeren.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:01:
Ik dacht misschien is een licentie ook een middel waarmee je de gebruiker hebt laten tekenen dat je het moet blijven gebruiken :O
Dat klinkt als een fantastisch idee eigenlijk...
Iemand iets verkopen onder voorwaarde dat ie het ook daadwerkelijk gebruikt.

Is het een cadeautje, meneer? Ja? Sorry, maar dat mag niet.
Wat, je gebruikt WP5.1 niet meer? Dat gaat je geld kosten!
Ik neem voor het gemak dan even aan dat je er ook vanuit gaat dat iedereen die ooit een 286 had nog steeds DOS draait?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:10:
[...]

Ik neem voor het gemak dan even aan dat je er ook vanuit gaat dat iedereen die ooit een 286 had nog steeds DOS draait?
Haha, ja klinkt eigenlijk ook wel stom..
Maar ik wil graag zekerheid! :-)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

ach, domme vragen bestaan niet :)

En ik weet zeker dat als iemand een mogelijkheid had gezien om consumenten tot gebruik (en upgrades!) te verplichten, hij dat zeker geimplementeerd zou hebben. Instant goudmijntje :)

Ik vermoed echter dat het een klein beetje indruist tegen een hele hoop wetgeving :)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dus lekker Ubuntu installeren! :-D Clean install ftw!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dido schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:10:
[...]

Marketingtechnisch zou dat idd briljant zijn. Overigens zijn dat soort constructies niet eens zo heel vreemd, alleen praat je dan meer over supportcontracten. Kun je wel vanaf maar dan moet je ze afkopen enzo.
Then again: wel typisch dat zoiets bij een sofwtare licentie eigenklijk niet kan, terwijl het bij een dienst de normaalste zaak van de wereld is.
Dido schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:31:
ach, domme vragen bestaan niet :)

En ik weet zeker dat als iemand een mogelijkheid had gezien om consumenten tot gebruik (en upgrades!) te verplichten, hij dat zeker geimplementeerd zou hebben. Instant goudmijntje :)

Ik vermoed echter dat het een klein beetje indruist tegen een hele hoop wetgeving :)
En toch gebeurt het ;) Kijk maar naar Mac's en de appstore. D'r draait alleen datgene wat apple wil en voor fatsoenlijke software betaal je. Wil je een upgrade niet installeren - dan werkt ineens de oude versie niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2012 22:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1