Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo,

Ik game nu al jaren op een 42 inch televisie scherm waar ik dan niet eens 10cm van vandaan zit.
Afgezien van het feit dat mijn ogen er langsaam aan kapot gaan ben ik me ook bewust van het feit dat een goede gaming monitor simpelweg beter is voor games!

Nu heb ik verschillende monitoren op het oog maar ik heb er ook een gezien die 3D is.
3D Gaming is nieuw voor mij en ik vraag mij af of er mensen zijn die zelf 3D Gamen en hoe zij dat ervaren.

Als ik voor 3D kies dacht ik aan de Samsung SyncMaster S23A700D. Die kost 250 euro,
als iemand misschien een betere suggestie heeft voor een 3D of 2D monitor hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat tv kijken of computeren slecht voor je ogen is!
http://www.meesterbrein.c...-slecht-voor-je-ogen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Eerder voor je nek, als je 10cm van een 42" TV af zit en alles probeert te zien.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor je iets anders koopt zou ik eerst even langs de opticieen gaan. Als jij daadwerkelijk op 10cm van je scherm zit omdat je het anders nietgoed ziet heb je simpelweg een goede bril nodig B)

Dat gezegd hebbend: TV of film kijken in 3D is al vermoeiend voor je ogen, omdat je veel meer moet accomoderen om de verschillende dieptes te kunnen zien. Kun je nagaan hoe vermoeid je ogen (kunne) worden als je een 3D game gaat spelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik zit al JAREN achter een scherm........... ogen nooit gezeur mee gehad, DNA moet je niet onderschatten.
:+

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 06-07-2012 00:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

A87 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:22:
Ik zit al JAREN achter een scherm........... ogen nooit gezeur mee gehad, DNA moet je niet onderschatten.
:+
Ik ook - sinds we in 1991 een eigen PC thuis kregen ;)
Maar toch merkte ik bikj het kijken naar een 3D film wel dat mijn ogen daar sneller vermoeid door raakten - juist omdat je veel meer moet accomoderen. Komt misschien ook doordat bij een 3D film de ondertiteling op de voorgrond staat, terwijl je ook in de diepte de film ziet. Continue switchen dus van kijken naar dichtbij naar kijken naar veraf en vv.
Aangezien een 3D game naar ik verwacht nog veel meer impact heeft (dat gaat namelijk allemaal een stuk sneller als het goed is), verwacht ik daar dus een stuk vermoeidere ogen van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Je ogen worden er niet slechter van maar vermoeid

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Oke dat mijn ogen niet per se achteruit gaan is duidelijk.
Toch wil ik overstappen naar een goede game monitor omdat mij dat beter gamen lijkt.

Duss.... 2D of 3D Monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

The Eagle schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:56:
Ik ook - sinds we in 1991 een eigen PC thuis kregen ;)
Maar toch merkte ik bikj het kijken naar een 3D film wel dat mijn ogen daar sneller vermoeid door raakten - juist omdat je veel meer moet accomoderen. Komt misschien ook doordat bij een 3D film de ondertiteling op de voorgrond staat, terwijl je ook in de diepte de film ziet. Continue switchen dus van kijken naar dichtbij naar kijken naar veraf en vv.
Aangezien een 3D game naar ik verwacht nog veel meer impact heeft (dat gaat namelijk allemaal een stuk sneller als het goed is), verwacht ik daar dus een stuk vermoeidere ogen van :)
De belangrijkste reden waarom "3D" zo vermoeiend is om naar te kijken is het feit dat het helemaal geen 3D is.... Je kunt helemaal niet op iets in de verte focussen omdat dat niet scherp gefilmd is. Je ogen proberen dat toch en daarmee raken ze enorm vermoeid.

Met games zal dat iets anders zijn omdat daar niet gefilmd is en dus een meer realistisch 3D beeld gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat bedoel ik dus ;)
En die 3D film was een animatie (Hoodwinked Too 3D), dus wel alles scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Croga schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:22:
[...]

De belangrijkste reden waarom "3D" zo vermoeiend is om naar te kijken is het feit dat het helemaal geen 3D is.... Je kunt helemaal niet op iets in de verte focussen omdat dat niet scherp gefilmd is. Je ogen proberen dat toch en daarmee raken ze enorm vermoeid.

Met games zal dat iets anders zijn omdat daar niet gefilmd is en dus een meer realistisch 3D beeld gemaakt kan worden.
onzin...! ik heb onderhand flink lang gegamed in 3d.. nergens last van. Zelfs op 70% diepte nergens last van gehad.

Ik heb deze titels gespeeld.

Far cry (extreem in game)
Sonic racing all stars (extreem in game)
Batman arkham (extreem in game)
Burnout Paradise City (extreem in game)
Metro 2033 (extreem in game)
BF3 (niet echt lekker speelbaar)
Hawx 2 (effect niet echt boeiend, oppervlakkig)

het is erg leuk maar ik vind het vervelend om een bril op te hebben tijdens het gamen............ en ik heb liever 120hz ipv 60. Wel jammer dat de fps in half gaat. Een gtx 580 is opeens net zoals een GTX280.

Met films is het trouwens zowieso ideaal stuk of 15 3d films gezien allemaal uber _/-\o_

Drive Angry 3d iseen van de betere........ aan te raden dus een 3d scherm want je bent nooit verplicht om 3d aan te hebben staan

[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 06-07-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
A87 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:27:
[...]

onzin...! ik heb onderhand flink lang gegamed in 3d.. nergens last van. Zelfs op 70% diepte nergens last van gehad.

Ik heb deze titels gespeeld.

Far cry (extreem in game)
Sonic racing all stars (extreem in game)
Batman arkham (extreem in game)
Burnout Paradise City (extreem in game)
Metro 2033 (extreem in game)
BF3 (niet echt lekker speelbaar)
Hawx 2 (effect niet echt boeiend, oppervlakkig)

het is erg leuk maar ik vind het vervelend om een bril op te hebben tijdens het gamen............ en ik heb liever 120hz ipv 60. Wel jammer dat de fps in half gaat. Een gtx 580 is opeens net zoals een GTX280.

Met films is het trouwens zowieso ideaal stuk of 15 3d films gezien allemaal uber _/-\o_

Drive Angry 3d iseen van de betere........ aan te raden dus een 3d scherm want je bent nooit verplicht om 3d aan te hebben staan
Oke 3D scherm it is!
Is de SAMSUNG SyncMaster S23A700D (120hz, full hd, 3d, 2m/s) een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dunno, ik weet iigt dat de Benq Xl 2410T is getest door PRO CS spelers, die hebben meegeholpen bij het testen.
´Spawn en Heaton´

Ik heb zelf 2410T en dat is dezelfde als de 2420T, alleen het menu is bijna onmogelijk om in te stellen door slechte knoppen. Dit is verbetert bij de 2420 en deze heeft ook de nieuwe generatie 3d vision 2 ondersteuning voor extra helderheid tijdens het 3d verhaal.

Ik zou gewoon voor de 2420 gaan
http://www.benqbrasil.com...res/lcdm/HeatoN_SpawN.jpg

pricewatch: BenQ XL2420T

Ik vind de 2410 Wel mooier :9, maarja persoonlijk

[ Voor 103% gewijzigd door A87 op 07-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Infinchible

Woef!

Je moet trouwens wel even kijken welke 'soort' 3D je wilt hebben. Wil je het via 3Dvision supported monitor spelen dan heb je een nVidia videokaart nodig. Maar je kan ook TriDef en iZ3D gebruiken. Ik weet niet precies wat er allemaal door hun ondersteund wordt en of het fijn werkt.
Ikzelf heb een setje van 3DVision voor nVidia. Met een LG W2363D monitor. Ik vind het in ieder geval erg goed werken. Je hebt nu trouwens ook 3DVision2 die een verbeterde helderheid heeft en wat minder crosstalk.
Als je 3DVision gebruikt kan je trouwens ook gebruik maken van 3DTV Play. Dit heb je nodig wil je via nVidia een losse 3D-tv wilt gebruiken. Dit gaat helaas wel maar op 720p en 60Hz of 1080p en 23Hz, voor films. Maar het werkt wel goed, bij mij in ieder geval.

Het gamen zelf is zeker een verbetering in 3D. Details zie je veel eerder en mooier vooral door die diepte. Mijn favoriete games in 3D zijn Skyrim, Diablo 3 en BF3. Welke het bij mij wel perfect doet in 3D, wel de settings iets lager dan max, maar de 3D maakt dat wel weer goed! Alleen online gebruik ik het niet, want dan moet alles toch wat sneller, FPS en reactiesnelheid is in 2D wel iets hoger bij mij.

Ik zou in ieder geval even kijken welke games jezelf vaak speelt en welke 3D-drivers daar de beste ondersteuning voor geven. En dan wens ik je in ieder geval veel plezier ermee! 8)

Oh, en als je echt eens een 3D-film wilt kijken waar het 3D werkelijk van je scherm spat, moet je de Blu-ray van Sammy's Adventures eens bekijken. Wel een kinderfilm, maar echt een hele belevenis! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Infinchible op 07-07-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Haha oke!

Ik heb zelf 2 Radeon HD 7850's in crossfire opstelling.

Ik dacht dat de Samsung Syncmaster het best gaat met ATI gpu's. Maar ik heb me er nog niet zo heel erg in verdiept.
Pagina: 1