HDD Dock voor ATA schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gi4nt
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een HDD dock voor (volgens mij) ATA schijven. Ik heb namelijk drie schijven liggen die ik regelmatig wil gebruiken voor verschillende soorten bestanden ter opslag, zoals muziek, film etc. Nu had ik laatst een HDD dock besteld, maar daar bleken de schijven niet op te passen, de pinnen zijn geheel anders (de schijven zijn al wat ouder). Ik kan echter een dock waar ik naar op zoek ben niet vinden, dus bij deze mijn vraag aan jullie of jullie misschien een geschikt dock weten.

NB: ik heb het dus echt over een dock die je per USB aan he computer hangt en daar de schijven in zet (zoals je vroeger bij de Nintendo had, zeg maar...).

Alvast ontzettend bedankt!!

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is wel heel erg makkelijk te vinden....

Als je Google de typenummers van de HDD's geeft kun je in de specificaties de aansluiting vinden en in de pricewatch kun je dan zoeken naar een dock daarvoor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Je hebt 2 algemene "consumenten" aansluitingen voor HDD's

PATA, de oude variant (vaak onterecht IDE genoemd)
Afbeeldingslocatie: http://www.gocomputertraining.com/images/PATA-HDD-connector.gif

SATA, de nieuwere variant.
Afbeeldingslocatie: http://www.gocomputertraining.com/images/SATA-HDD-connector.gif

Ga nu nog maar eens zoeken met deze kennis op zak.
Zelf wat moeite ervoor doen is wel zo netjes...

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 05-07-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een PATAdock ga je waarschijnlijk ook niet zomaar vinden. SATA is hotpluggable, PATA is dat niet, daarbij zijn die pinnetjes vrij fragiel om zo in te pluggen, dus die dingen zijn nooit echt verkrijgbaar geweest.

Het makkelijkste is een externe USBbehuizing pakken (die je evt openmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:55

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
TERW_DAN schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:16:
Een PATAdock ga je waarschijnlijk ook niet zomaar vinden. SATA is hotpluggable, PATA is dat niet, daarbij zijn die pinnetjes vrij fragiel om zo in te pluggen, dus die dingen zijn nooit echt verkrijgbaar geweest.

Het makkelijkste is een externe USBbehuizing pakken (die je evt openmaakt).
PATA is inderdaad niet hotplugable. Een PATADock echter wel. Ik zou je echter ook een behuizing aanbevelen in plaats van een docking. Voor het geld hoef je het niet te laten.

http://tweakers.net/price...6UqextCMVVritrqY56gTyl9AQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Sjoerd,

Welkom op GoT! :)

Op GoT zijn we gewend dat we eerst goed vooronderzoek verrichten, voordat we een topic aanmaken. Uit jouw startpost vallen genoeg aanwijzingen te ontlenen dat jij dit niet voldoende hebt gedaan. Daarom moet ik je topic helaas sluiten.

Kijk even welke aansluiting je nodig hebt en kies een hardeschijfbehuizing met de juiste connector. Dit horen zaken te zijn die je zelf prima af kan. Mocht je toch nog - na goed vooronderzoek - vragen hebben, dan mag je een nieuw topic aanmaken.

Groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.