Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd om iemand te gaan helpen met het filmen van zijn eindwerk,
ik ben van plan om mijn Nikon D5000 te gebruiken, maar kan iemand me helpen met wat
de beste instellingen zijn om te filmen? Ik heb niet zo veel verstand van de filmfunctie op mijn camera (aangezien in die bijna nooit gebruik) en het zijn erg leuk zijn moest iemand me de goede instellingen kon geven zodat ik niet te erg faal op de set.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:59
Zet m op 25fps, 1080p, shutter speed op 1/50e (of dichtstbijzijnde).Vervolgens terwijl je je iso zo laag mogelijk houdt met je diafragma spelen om een correct belicht beeld te krijgen, check hiervoor ook het histogram dat je vaak kunt zien bij het nemen van video (heb zelf een canon). Vervolgens manueel focussen en zoomen. Let wel op hoe groot je scherptediepte moet zijn, hiervoor kan je ook een dof calculator op je smartphone gebruiken. Dat zijn zon beetje de dingen waar ik technisch op let bij het maken van film op mn DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Succes, je hebt geen controle over je belichting op een D5000, manual focus en dergelijke... Het is makkelijker om of een goede (Canon) DSLR te pakken of een camcorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een statief en als geluid belangrijk is een externe mic.