• jaypluisje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:20
Ik heb bij onsbrabantnet gebruik gemaakt van de actie probeer 2 maanden gratis hd tv.
Dus de ontvanger gister ontvangen Alleen wij hebben een beeldbuis tv uit het jaar zoveeel en die heeft geen hdmi. En de hd ontvanger heeft hdmi,usb,stroom,twee aansluitingen (waarschijnlijk voor antenne),
Netwerk (daar komt de digitale tv van binnen) en een av out. Dus ik dacht dat los ik wel op maar nu zijn mijn opties: nieuwe tv (eigenlijk geen optie), een monitor met een dvi hdmi verloop stukje er op aansluiten of een dure converter (eigenlijk ook geen optie).

Maar ik vroeg me af dat beeldscherm sluit ik aan met een verloopje.
Alleen hdmi is beeld+geluid en dvi is alleen beeld.
Mijn vraag is hoe krijg ik geluid op die monitor deze monitor heeft een audio jack ingang? En is dit betaalbaar?

Ps: heb niet zoveel geld dus graag onder de 50 euro anders stuur ik hem gewoon retour :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Welke ontvanger is het?

Ik vraag me af of het gaat werken maar je zou deze kabel kunnen proberen:
http://www.kabeltje.com/h...ngen-2-meter-pf-2562.html

Gaat niet werken want je kastje heeft geen audio out. Tenminste, weet niet of die AV-out ook audio doet (lijkt me wel gezien de AV ;)). Daarom ff weten welk kastje het is dan kan ik even kijken naar welke uitgangen erop zitten.

[ Voor 117% gewijzigd door McVirusS op 05-07-2012 19:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij zou dit moeten werken: http://www.kabeltje.com/h...ngen-2-meter-pf-2562.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jaypluisje
het is de amino A140

• jaypluisje
ik dacht je hebt van die audio jack usb stickjes kan je die niet aansluiten

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 18:35
Het nadeel van hdmi is dat de audio er digitaal overheen gaat. Een simpele Jack zal daarbij niet helpen, je hebt dan een digitaal signaal op die jack aansluiting staan. Je dient dat dus om te zetten.

De beste oplossing is zoeken naar een simpele home cinema set met hdmi in en analoog (scart?) out, de economie stimuleren door een dure versterker en nieuwe tv te halen of alles terug te sturen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Op de site van de fabrikant: HDMI 1.3a. (excl. Deep colour and DTS audio) with HDCP. S/PDIF (optical). USB2.0. 10-way Mini-DIN for Composite video, Component (YPrPb), RGB, S-Video and analogue audio. RF Modulator and loop through.

Allicht te verkrijgen door een gepaste kabel aan te sluiten op die 10-pins plug. Zit er toevallig niet bij?

Yes, but no.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Je enige optie is om het digitale geluidssignaal om te zetten naar analoog.. Waarom zou je überhaupt TV willen kijken via je monitor? Ik neem aan dat die een stuk kleiner is dan je televisie?

[ Voor 18% gewijzigd door Dick op 05-07-2012 19:38 ]

• jaypluisje
ja de televisie is 31 inch en de monitor 19.
Maar hoe sluit je die ontvanger op een tv met alleen composiet en svideo en scart.

En MieJas Er zat alleen een hdmi en power kabel bij als kabels

groetjes jay

• jaypluisje
Ik heb wel nog een 10 pin naar tulp liggen alleen wat kan ik hiermee.

• jaypluisje
Net gekeken die is niet hetzelfde als de aansluiting.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Misschien kun je dit beter even vragen bij de provider? ;)
Er zijn scartkabels voor deze box verkrijgbaar via je provider, als ze je die ook leveren voor en HD-box.

edit; je kunt ook de SPDIF-aansluiting gebruiken voor audio of de coax-aansluiting voor a+v (matige kwaliteit - aansluiten via F-connector).

[ Voor 30% gewijzigd door schaduw op 05-07-2012 19:55 ]

• jaypluisje
Ik weet niet of ze die leveren want op de website staat niks

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

schaduw schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:52:
Misschien kun je dit beter even vragen bij de provider? ;)
:z

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je krijgt geen HD kwaliteit over scart.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jaypluisje
IK heb ze al eens gemailt alleen toen vroeg ik of dit op een beeldbuis tv kon en zij zijden nee.

• jaypluisje
Het beeldscherm en de speaker en de tv hebben geen spdif

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:30
De Amino A140
De decoder wordt geleverd met een hdmi kabel, de voeding en een afstandsbediening. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van een apart te bestellen Scartkabel. De kabel wordt aangesloten op het kleine ronde stekkertje met een plat vlak, links op de achterzijde van de Amino.
http://www.glasvezelbreed...140-is-binnen-eerste.html
moet dus wel kunnen, je moet ze nog maar eens bellen of mailen dat je de speciale scartkabel graag wilt hebben

• jaypluisje
E-mail gestuurd naar onsbrabantnet

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:57
Open deurtje: maar waarom wil je uberhaubt HDTV aansluiten op een oude SD tv?

Als ik in de handleiding kijk heb je maar 1 kans, en dat is die ronde AV poort gebruiken. Langs electronica boeren fietsen en vragen of ze zoiets hebben liggen. Weet echter niet of er ook geluid op die poort zit, anders moet je dat via S/PDIF doen, en dan heb je wel iets van een decoder/reciever ofzo nodig hebben ;)

Specs!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 10:23
Je hebt gebruik gemaakt van de actie om 2 maanden gratis HD tv te proberen, maar je zult dit nooit kunnen proberen met je huidige tv.

Waarom hou je niet gewoon alles bij het oude? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

unimatrix zero schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:32:
Je hebt gebruik gemaakt van de actie om 2 maanden gratis HD tv te proberen, maar je zult dit nooit kunnen proberen met je huidige tv.

Waarom hou je niet gewoon alles bij het oude? :)
Sterker nog: dat hoeft niet eens ;)
Hij heeft het geprobeerd, en het werkt niet (voor hem) :P

@Jaypluisje: ben bang voor je dat dit niet gaat werken zo. Dat wordt terugsturen. Enne: als je 2x iets te melden hebt, edit je laatste bericht dan ipv 2x een bericht te posten. Da's een beetje de algemene mores op GoT :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

jaypluisje,

Je topic oogt enigzins chaotisch. Dat komt onder andere, doordat je zelf meerdere malen dubbele posts maken en doordat de tekst niet altijd even lekker leest.

Daarnaast staat ook niet alle benodigde info in de topicstart.

Het topic gaat om die reden op slot. Zie ook eerdere feedback van collega`s in oudere topics.

Mocht ej het opneiuw willen proberen, gebruik dan de Quickstart in Het algemeen beleid . Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.