Beste medetweakers,
Zoals de titel al zegt zoek ik en gemiddelde laptop voor mijn studie die over een maandje van start gaat.
Het is maar gewoon een studie voertuigen, dus er worden geen bovengemiddelde eisen gesteld aan het schootcomputertje, wat natuurlijk altijd goed is voor de prijs.
Maar goed to the point, ik heb geen ene mieter verstand van laptops, computers gaat wel goed, maar al die nummers en series bij laptops beginnen laten me duizelen. Dus kom ik op de forums uit, waar ik hoop hulp te vinden in mijn zoektocht naar een fatsoenlijke laptop.
Opleiding was zelf al zo aardig om een lijstje met eisen op te stellen, wat ik even overneem:
Zelf kwam ik uiteindelijk bij de volgende modellen uit:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4100ed
pricewatch: Asus U32U-RX014
pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489RMH)
De HP leek mij de beste keus, alleen vaart hij onder de naam van een netbook. Is er veel verschil tussen een netbook en een notebook? En is deze HP groot genoeg voor een studie, of is een wat groter model zoals de Asus toch beter?
Dit is alle informatie die ik op dit moment even kan bedenken, als er vragen zijn hoor ik het wel!
PS: Dit is mijn eerste topic, dus als je tips of op/aanmerkingen hebt, laat het me weten!
Zoals de titel al zegt zoek ik en gemiddelde laptop voor mijn studie die over een maandje van start gaat.
Het is maar gewoon een studie voertuigen, dus er worden geen bovengemiddelde eisen gesteld aan het schootcomputertje, wat natuurlijk altijd goed is voor de prijs.
Maar goed to the point, ik heb geen ene mieter verstand van laptops, computers gaat wel goed, maar al die nummers en series bij laptops beginnen laten me duizelen. Dus kom ik op de forums uit, waar ik hoop hulp te vinden in mijn zoektocht naar een fatsoenlijke laptop.
Opleiding was zelf al zo aardig om een lijstje met eisen op te stellen, wat ik even overneem:
- De netwerk kaart moet geschikt zijn voor wireless 802.11g/n. Voor de optimale werking is de N-standaard aan te bevelen. De B standaard kunnen we niet ondersteunen.
- Een accu die lang mee gaat (4 tot 6 uur is voor mij genoeg)
- Een resolutie van 1024x768 of hoger
- Een goed werkend Windows pakker; 32-bits (hoe verzinnen ze het
), Windows XP SP3 of hoger
- Applicaties als Java, Silverlight, Acrobat Reader zijn benodigd
- Budget van ~400 euro, minder is natuurlijk altijd goed, liever niet meer, tenzij je dan echt beter specs krijgt.
- Laptop is voor studie, dus elke dag mee in de rugzak, een goede bouwkwaliteit is daarom wenselijk.
- Een schermdiagonaal van 13-15" aangezien ik hem dus elke dag mee moet sjouwen.
- HDD van rond de 200 Gb.
- Minimaal 2 USB poorten, voorkeur gaat uit naar USB3.
- 720p bestanden af kunnen spelen.
- Dualcore is tegenwoordig toch geen luxe meer.
- Eventuele optionele aansluitingen zoals Esata, VGA, DVI, etc is ook mooi mee genomen
Zelf kwam ik uiteindelijk bij de volgende modellen uit:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4100ed
pricewatch: Asus U32U-RX014
pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489RMH)
De HP leek mij de beste keus, alleen vaart hij onder de naam van een netbook. Is er veel verschil tussen een netbook en een notebook? En is deze HP groot genoeg voor een studie, of is een wat groter model zoals de Asus toch beter?
Dit is alle informatie die ik op dit moment even kan bedenken, als er vragen zijn hoor ik het wel!
PS: Dit is mijn eerste topic, dus als je tips of op/aanmerkingen hebt, laat het me weten!
Ryzen 9 5900x - Asrock B550 Extreme4 - 32GB Ballistix 3600MHz - 1TB Samsung 980 SSD - MSI GTX 980