Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computerprobleem (incl. beepcodes van het mobo)

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Hopelijk kan iemand me helpen.
Probleem: als ik de computer aanzet laadt hij tot Windows, halverwege dat proces (desktop wel in zicht) zit alles vast. Als ik reset krijg ik een lange en dan drie korte beepjes. Na een paar seconde nog een keer vier korte, verder geen beeld. Als ik een tijdje later m'n computer aanzet precies hetzelfde (eerst weer Windows, de boel bevriest en na een reset blijft het beeld zwart en alleen de beeps). Als ik ervoor kies de eerste keer geen Windows te laden maar naar de bios te gaan en dan een tijdje wacht bevriest de boel ook.

Uiteraard gekeken wat die beepjes betekenen maar de ene site zegt dat het om een geheugenprobleem gaat
http://www.computerhope.com/beep.htm
maar dat is het volgens mij niet (getest door om en om één van de twee reepjes eruit te halen).

De andere site zegt dat het met de videokaart te maken heeft.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Voor ik een nieuwe videokaart koop wil ik jullie even raadplegen. Ik betwijfel of dat het is want als ik Windows de eerste keer zie verschijnen lijkt er niks aan de hand met het beeld (ook bij de crash blijft alles netjes staan, hetzij bevroren).

Wat kan ik proberen?

Mobo: Asus a8n-sli
Windows: XP
Videokaart: ik meen Ati radeon xt1800.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 05-07-2012 19:02 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Zou je videokaart kunnen zijn, maar kan ook aan je moederboard zelf liggen, de voeding of aan de temperatuur (al krijg je bij dat laatste meestal geen piepjes en de voeding lijkt mij ook minder waarschijnlijk). Ik zou beginnen met onderdelen uit sluiten aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Desktop | Server | Laptop

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb mijn videokaart in een ander slot gegooid. Voor alsnog lijkt het te werken weer!