AMD FX8120 word volgens mijn tewarm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten Lezer van deze topic,

Ik heb 2 weken geleden een asrock 970 extreme3 besteld en daar bij de FX8120. In het begin had ik al het probleem dat hij bij niks doen al bijna 60 graden werd. Naar alles te hebben over geplaatst naar een ander kast (geen nieuwe) is het wel wat minder geworden. Alleen als ik nu bijvoorbeeld een spel open als league of legends of APB (Niet de zwaarste games) of als ik wat anders ga doen zo als Adobe after effect of Cinema 4d loop hij toch al gauw weer op naar de 58/64 graden. En ik heb als CPU cooler de Antec H20 620 er opgezet.

Maar nu was mijn vraag is dit normaal dat hij warm word of zit er toch ergens een probleem. En als er nog een probleem is wat is dan de mogelijke oplossing ?

Alvast bedankt voor u reactie.

Met vriendelijke groet,
Blaaskarwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk een kwestie van koelpasta op de juiste manier aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:53:
Waarschijnlijk een kwestie van koelpasta op de juiste manier aanbrengen.
Er zat al koelpasta op de antec zelf ik heb er zelf niks op gedaan.

Met vriendelijke groet,
Blaaskarwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
Het is op dit moment ook wel echt heel warm, wat is de temperatuur van je pjoeterkamer? Ik heb hier een i7 960 onder een H80 zitten en met een beetje gebruik gaat de tem,peratuur hier ook richting de 50 graden. Ik zit op zolder onder een plat dak en ik denk dat mijn hokje ongeveer 35 graden meet op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
udybees schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:55:
Het is op dit moment ook wel echt heel warm, wat is de temperatuur van je pjoeterkamer? Ik heb hier een i7 960 onder een H80 zitten en met een beetje gebruik gaat de tem,peratuur hier ook richting de 50 graden. Ik zit op zolder onder een plat dak en ik denk dat mijn hokje ongeveer 35 graden meet op dit moment
Ik zal ik kijken ik zit inderdaad ook op zolder en het is al best warm hier ik zal dat is in de gaten gaan houden.
Bedankt voor u hulp

Met vriendelijke groet,
Blaaskarwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
Wat zijn de temps in idle dan? Als die 30-35 graden zijn lijkt het me prima. Dan een cpu onder load 50 graden wordt lijkt me niet zorgelijk, die dingen mogen 90+ worden. Je kan er altijd voor kiezen om de koelpasta te verwijderen en zelf nieuwe aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

°
Stefan1987 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:47:
die dingen mogen 90+ worden. Je kan er altijd voor kiezen om de koelpasta te verwijderen en zelf nieuwe aan te brengen.
Dat zou ik niet doen, gpu's ja die kunnen/mogen wel 90+°C worden, maar cpu's nee, niet echt, dan gaan ze throttlen of worden zelfs uitgeschakeld als ze te lang zo draaien.
Ik kon zo 1, 2, 3, niets vinden van AMD zelf, maar iedereen op oc-sites zegt dat de max temp voor die cpu wel zo rond de 61°C ligt:
http://www.overclock.net/t/1134229/amd-cpus-max-temps

Dus 90°C laten worden is geen goed idee.

[ Voor 3% gewijzigd door DaLoona op 05-07-2012 18:07 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
Zit de koeler er wel goed op? Misschien zit deze ergens niet helemaal correct vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

DaLoona schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:05:
°
[...]

Dat zou ik niet doen, gpu's ja die kunnen/mogen wel 90+°C worden, maar cpu's nee, niet echt, dan gaan ze throttlen of worden zelfs uitgeschakeld als ze te lang zo draaien.
Ik kon zo 1, 2, 3, niets vinden van AMD zelf, maar iedereen op oc-sites zegt dat de max temp voor die cpu wel zo rond de 61°C ligt:
http://www.overclock.net/t/1134229/amd-cpus-max-temps

Dus 90°C laten worden is geen goed idee.
Mwhah ga van zo'n 65 a 70c uit bij de stock koeler. De TS zit hier 5 - 10 graden onder. Zeker als hij op een behoorlijk warme zolderkamer zit vind ik deze temperaturen niet uitzonderlijk hoog.

Pas als je boven de 65c komt met deze koeler zou ik me zorgen gaan maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb zelf de 8150 en is met een kamertemperatuur van 30 graden een keer uitgevallen: 80+ graden was de CPU. Koeler is een Enermax ETS-T40. Deze heeft een grote heatsink en door m'n geheugen past de koeler er niet op blaasstand op. Aangezien een 'zuig' methode weinig zin heeft met de case fans op 1 en 3 cm van de heatsink, heb ik de fan er dan ook niet op zitten.
Toen 't systeem door oververhitting uitviel, stonden m'n fans op low (en was ik een spel aan het spelen, dus redelijk wat load). Nu met 30 graden staat er 1 op medium, de ander op low en blijft 't prima draaien met een temp van zo'n 40 graden. Dit is semi-idle, het systeem doet niet veel intensief werk (browsertje, chatje, muziekje, videotje).

Als ik Diablo 3 zou gaan spelen, kan het makkelijk naar de 60-70 graden gaan. Dat is niet zo erg. Mocht het uit de hand lopen, kan ik altijd meer airflow door de heatsink pompen door de case fans op high te zetten.

Dus dat je 65 graden hebt als je met Lightroom bezig bent, geen reden tot zorgen. Ga je CPU eens volledig stressen en kijk of je CPU fan op max rpm draait, als 't dan nog 70-75+ wordt, ja, dan moet je je zorgen gaan maken.

Disclaimer:
mijn CPU heeft een TDP van 125W, die van jou 95W. Uiteindelijke resultaten met temperatuur kan afwijken. Daarbij is mijn meting niet optimaal omdat m'n OS de sensoren niet goed definieert en ik moet 'gokken' welke meting de CPU is. Als ik uitga van de sensor die ik regelmatig met m'n CPU zie variëren, dan zou m'n CPU 20 graden zijn. Wat ik niet geloof met een omgevingstemperatuur van 30. Ik heb daarom de hoogste meting genomen, terwijl dit van de chipset kan zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1