videokaarten in crossfire

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-man58
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2019
Hallo allemaal
heb t n computer met daarin n hd 7770ghz nu zit ik erover te denken een 2e kaart te plaatsen aangezien ik er weinig van weet heb ik de vlg vragen
. Wat is het voordeel van n 2e kaart en wat voor verschillen zie/merk je tov 1 kaart
Moet je dan ook 2 dezelfde kaarten hebben of kan je ook bvb 1x 7770 en 1x 79 serie of wat dan ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Volgens mij krijg je nooit meer dan de helft boost, laat staan 100% extra. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ATI kaarten in crossfire meer houterig renderen dan nVidia in SLI. Zelf geen ervaring met crossfire...
Als je meer wil weten welke kaarten je kan gebruiken kan je denk ik het best even op de site van ATI/AMD kijken :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

In het kort? Een tweede kaart zal een aardige prestatiewinst opleveren. Je zult dan moeten denken aan ongeveer 30% tot 60% met uitschieters die varieren van geen winst tot een dikke 90% afhankelijk van het spel.

Je zult sowieso een kaart uit dezelfde serie moeten nemen. Sterker nog, je zult voor optimale winst eenzelfde kaart moeten plaatsen. Crossfire telt niet op maar draait op de snelheid van tweemaal de langzaamste kaart om het zo maar te zeggen. Een 7750 en 7770 zal dus draaien als tweemaal 7750 in Crossfire. Als je toch al aan een 79xx kaart zit te denken dan zou ik voor een enkele 7950 of 7970 gaan en je huidige kaart verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-man58
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2019
Ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
.

[ Voor 98% gewijzigd door Mosin op 23-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Ook niet geheel onbelangrijk, wat voor moederbord heb je? Het is niet altijd mogelijk om Crossfire te draaien namelijk.
Pagina: 1