zelf webserver met ADSL runnen....

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 12:47

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik heb de stap gezet om van kabel naar ADSL te gaan omdat ik dan een vast ipadres krijg.Ik heb een domeinnaam geregeld en wil die dan ook zelf gaan hosten. Ik heb op dit moment al een opgevoerde 486 staan met 128 mb en een floppylinuxdistro die als servertje dient voor mijn lokale netwerkje. Nu weet ik niks van linux maar kan ik op die opgevoerde 486 een website draaien? of is het beter om gewoon met windows2000 server aan de slag te gaan en een zwaardere machine?
*het zal btw een flashsite zijn , dus geen asp, php, SQL of iets *

aAarGhh

Verwijderd

floppylinuxdistro? wtf?

scheelt ook nogal wat je zegt.. of linux (gratis) of win2k server (duur).

enne, als het alleen maar flash is dan betekend dat dus dat een bezoeker eenmalig een bestand download (swf) en dan voor de rest alles local draait ;) dus een hoge serverload krijg je zowiezo niet op deze manier.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:29
Windows 2000 op een 486 |:( Forget it! Je mag blij zijn als je daar windows 95 op kunt zetten! En een server onder windows kun je dan al helemaal vergeten!

Linux kan zeker, maar als je een webserver erop wilt zou ik beginnen om linux op een harde schijf te zetten in plaats van een diskette. Linux kan op een 486 goed als server dienen. En als je RedHat neemt kun je vanuit de setup Apache (de webserver) al standaard mee laten installeren. Je hebt dan dus geen kennis van Linux nodig.

Overigens is linux niet zo moeilijk... ik vind het zelf eigelijk makkelijker dan DOS en Windows... De reden dat ik nog windows draai op m'n workstation is omdat ik 't grafische gebeuren van Windows beter vind dan dat van Linux :)

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Ik ben in het bezit van w2k server dus qua geld is het geen probleem, en nee |:( ik was niet van plan w2k op een 486 te draaien!!
Maar ik denk toch dat ik voor linux ga, ik heb nog ergens SUSE liggen,kan ik daar mee uit de voeten denk je? of heb ik aparte webserversoftware nodig?

aAarGhh

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik ben geen Linux man maar je hebt Apache nodig. Dat is een webserver en zit standaard bij de meeste distro's

Verwijderd

heey, jelly.. long time no see ;)

maar op zich zou het goed mogelijk zijn om zo'n floppy-distro te draaien. ik denk dat het updaten van apache hiermee een beetje irritant wordt, en ik weet ook niet of het wel zo'n goed idee is om met een ingewikkeldere linux-distributie te beginnen. misschien moet je maar een oude HD gebruiken en daarop debian ofzo installeren; dan ben je ook klaar voor de toekomst (PHP & MySQL & perl enzo:))

succes en voor vragen kun je me altijd mailen :)

Verwijderd

met Suse kan je ook een web server installeren
en met X windows aardig goed te beheren.

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
:D hey McHyde! long time no see indeed, het moet er toch maar eens van komen dat Jelly linux gaat leren :) ik zal je dan ook zeker mailen als ik ergens niet uitkom...
offtopic:
alles ok verder?

ben op dit moment op jouw aanraden debian aan het downen ( lekker op het werk met 200Kb/s :9~)
bedankt voor de hulp!

aAarGhh

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
alles leuk en aardig wat je erop gaat installeren maar met A(let op A)dsl is er geen beginnen aan:
uploadsnelheid 5-12k/sec....
als het nou dsl was , oke maar helaas

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:59

admiral866

The King Personality Disorder

misschien heeft ie geen mxstream.
en anders misschien een duur mxstream abbo.
een niet drukke site met 32kb/sec is nog wel redelijk denk ik/

Verwijderd

Hey :9~ ik heb ook nog een oud computertje staan maar ik kan er geen linuxserver van maken :(

Weet iemand waar kan ik zo'n floppyserver kan downloaden ?

Verwijderd

een vriend van mij die echt nog nooit linux gebruikt heeft heeft in 2 avonden met suse een webserver opgezet....dus zo moeilijk zal het niet zijn:) en suse draait, naar mijn weten, goed op een 486....:)

Verwijderd

O, is er geen kant en klare floppyserver te downloaden ;( ?
Lijkt me veel makkelijker dan linux installeren enzenzenz :(

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Ben nu Debian aan het installen.... en ik vin het leuk! :? had ik niet verwacht. Maar om even op topic terug te komen, ja ik ga MXstream nemen en ik verwacht inderdaad dat de upload niet snel is... maar daar heb ik denk ik wel een truukje voor.

aAarGhh

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 19:53 schreef Sneeuwpop het volgende:
Weet iemand waar kan ik zo'n floppyserver kan downloaden ?
www.freesco.com

Verwijderd

Ik weet niet of het bij Debian ook het geval is, maar bij RedHat kun je Apache direct installeren, net zoals een ftp server (wu-ftpd). Het is wel belangrijk om de kernel te upgraden (vet simpel, lees linux-nl.cx). Doe je dat niet, dan heb je grote kans dat je binnen niet al te lange tijd niet meer de enige bent die root heeft op je server :)

Verder zou ik als je dat gedaan hebt nog wat security howto's lezen om er zeker van te zijn dat je server veilig is.

En dat is zeker wel belangrijk als de server aan internet hangt :)

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Ja bij Debian kan alles ook mee geinstalleerd worden, te veel om wijs uit te worden eigenlijk ( ik ben ook verwend door de windows gui:)) Voorlopig zet ik hem nog ff niet op het net... pas als ik alles een beetje doorheb zal ik voorzichtig gaan proben

aAarGhh

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 12:16 schreef jellyshock het volgende:
Ja bij Debian kan alles ook mee geinstalleerd worden, te veel om wijs uit te worden eigenlijk ( ik ben ook verwend door de windows gui:)) Voorlopig zet ik hem nog ff niet op het net... pas als ik alles een beetje doorheb zal ik voorzichtig gaan proben
Boeije internet! Gewoon online hangen en als ie ger00t wordt: hij staat toch onder je bureau.
Pagina: 1