Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP ProCurve Wireless Network probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik loop momenteel stage bij Gameship in Leeuwarden, en nu is mij gevraagd 1 van onze Wireless netwerken zo in te stellen dat er 400 man op kunnen ivm presentaties etc.

Nou heb ik wat rond gebeld en zou het met de DNS scope te maken hebben?

Ik heb de hele GUI doorgespit maar ik kan niks vinden betreft dit probleem..

De interface heet: HP ProCurve Wireless Edge Services.

Hebben jullie meer informatie nodig, dan kan dat. Ik weet het momenteel even niet meer!

Alvast bedankt.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Je wil kijken naar iets wat DHCP scope heet. tevens, geen idee hoeveel AP's daar hangen maar een edge module met 1 ap gaat dat niet trekken...meer info is needed.

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Het totale bedrijf heeft 5 AP's.

2e verdieping
1e verdieping
Begane grond
Kelder (studio etc)

Mijn probleem is dan ik helemaal geen instellingen kan verbinden wat betreft DHCP scope's etc..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Je AP (of de controller) is niet vaak tevens de DHCP-server, en dat is waar je moet zijn voor de DHCP-scope.

Ik zou zeggen, kijk in de documentatie wat de DHCP-server is?

Als de documentatie niet voorhanden is (of niet bestaat :P) hang dan een laptop aan het draadloze netwerk, laat hem een IP krijgen van de DHCP-server en zoek op van welk IP-adres je de lease verkregen hebt?

Aangezien je in je eerste post over een DNS-scope begint; Welke opleiding, hoeveelste jaar en welk niveau? Want eerlijk gezegd klinkt het alsof je niet op hebt zitten letten bij de netwerk-vakken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Paul op 05-07-2012 11:15 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee dat van die dns scope was wat een ander mij vertelde. waarbij ik zelf ook dacht, hmmm..?

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Het probleem heb ik al opgelost, Het max aantal gebruikers op dat netwerkje is al bereikt.

Ter informatie,

Ict-beheer
1e jaars
Niveau 4
stage bijna afgerond( kan deze opleiding in 2 ipv 4 jaar doen omdat de opleiding opzich echt veel te simpel is)

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

de opleiding is te simpel, maar dit soort simpele dingen zie je niet en heb je PNS voor nodig :|

niveau van opleidingen daalt wel heeel erg. was bij mij al erg....

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is het HBO dan beter! wanneer ik doorstroom naar Bachelor informatica.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Ik denk dat je juist door het verkortte traject een heleboel mist... Maar, 1e jaar en al stage, dus ze hebben een half jaar gehad om je iets te leren 8)7 Dan kan ik me indenken dat ze nog niet aan netwerken zijn toegekomen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En dicht voordat die een flamewar word.
Volgende keer graag eerst zelf iets onderzoeken en het juiste forum gebruiken

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1