Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon heeft sinds een maandje de Galaxy Nexus waar hij zeer tevreden over is/was, een paar dagen geleden had hij plotseling geen GSM-signaal meer en kon dus niet meer bellen e.d.
Terug zetten naar fabrieks-instellingen hielp helaas niet, het sim-kaartje werkt in een andere telefoon wel, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
De Nexus heeft firmware versie 4.0.2, is dit een hardware probleem of zou het flashen van een nieuwere firmware het probleem kunnen oplossen?
Ik heb wel ervaring met het flashen van de S2 wat heel simpel gaat, maar met de Nexus heb ik geen ervaring en hoop dat dit net zo eenvoudig is.
Alvast bedankt voor een reactie.

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 09:35
Probeer een update?
Ga naar Instellingen > Over de telefoon > Systeemupdate
Want 4.0.4 is de nieuwste versie.

Verwijderd

Topicstarter
Marc1510 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:16:
Probeer een update?
Ga naar Instellingen > Over de telefoon > Systeemupdate
Want 4.0.4 is de nieuwste versie.
Bedoel je OTA via wifi, ik heb de foon niet bij de hand en weet dus ook niet of wifi wel werkt.
Zoniet, is er dan ook een prog om dit via een PC te doen zoals bijv kies of odin?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hij heeft zijn telefoon niet toevallig in flight-mode gezet (vliegtuigje zichtbaar in de bovenbalk)?
4.0.2 kan de laatste versie zijn als je geen yakju versie hebt.. (doe bij voorkeur OTA updates, is makkelijker..)

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:14:
Hij heeft zijn telefoon niet toevallig in flight-mode gezet (vliegtuigje zichtbaar in de bovenbalk)?
4.0.2 kan de laatste versie zijn als je geen yakju versie hebt.. (doe bij voorkeur OTA updates, is makkelijker..)
Geen idee over die flight-mode, maar zal dat aan hem vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die flight-mode was dus niet het geval, hij heeft inmiddels de foon geflasht met 4.0.4 maar ook dat veranderde niets.
In het pulldown-statusscherm ziet hij wel Vodafone staan, of met mijn sim "NL KPN NL TELFORT" maar dat zal ws info zijn die op de sim zelf staat.
Het moet dus wel een hardware probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week het toestel naar het Samsung service center in Barendrecht gebracht en is inmiddels onder garantie gerepareerd, het was een hardware probleem.
Pagina: 1