Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een moederbord waarvan ik betwijfel of hij bestaat..

Er moet een AM3 socket in zitten en een agp 8x aansluiting in zitten.

Hopelijk kan iemand mij een geschikt moederbord voorstellen.

mvg Sjoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:52:
Ik ben op zoek naar een moederbord waarvan ik betwijfel of hij bestaat..

Er moet een AM3 socket in zitten en een agp 8x aansluiting in zitten.

Hopelijk kan iemand mij een geschikt moederbord voorstellen.

mvg Sjoerd.
Dat bestaat niet. AGP is al een tijdje over (lees 5 jaar). Hoezo wil je dat dan? Voor 50 euro heb je een nieuwe videokaart die minimaal net zo snel is.

Of wellicht een board met onboard video dat al volstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Shuriken op 04-07-2012 21:56 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik zou inderdaad niet weten waarom je AGP zou willen, maar volgens mij zijn er nog wel AM2-mobo's met AGP. Daar kun je volgens mij wel een AM3-cpu op kwijt. (Athlon/Phenom II dan, Bulldozer wordt hem niet). Wat voor cpu en videokaart heb je?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Heel soms heeft Asrock nog wel eens wat liggen..., maar ik kon zo snel niet iets vinden op hun site. Heel misschien heb je nog geluk bij een AM2/AM2+ moederbord...

Maar de beste optie is wat Shuriken zegt, gewoon een PCI-e videokaartje kopen... zo duur zijn niet meer.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Makkelijkste is dus om een moederbord met de jusite socket en dan nieuwe videokaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Dat zou ik wel adviseren... want als er al keuze is, zal het niet veel zijn... en op de langere termijn ben je toch beter uit met PCI-e. AGP heeft al jaren zijn beste tijd gehad.

Wat nou als je AGP kaart stuk gaat? Je kan nog wel nieuwe kopen, maar dat zijn meestal langzamer varianten van snellere PCI-e varianten. Anders zit je vast aan de tweede hands versie en dan zit je toch echt vast aan maximaal een Radeon 3850.

P.S. zelf draai ik ook nog AGP... maar mijn main PC draait toch al jaren op PCI-e

[ Voor 9% gewijzigd door Chiel340 op 04-07-2012 22:12 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.