Upgraden 5870CF naar 6970?

Pagina: 1
Acties:

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Hallo Tweakers,

Ik heb in mijn PC 2 5870's draaien. Nu wil ik overwegen om terug te gaan naar een single card setup.
Is het een goede overweging om terug te gaan naar een single 6970?
Ik kan hier amper iets over vinden.
De reden hiervoor is omdat mijn moederboord simpelweg niet zo blij is met een crossfire opstelling(microstutter vanwege x8 etc.)
Heeft iemand ook een chart waarin benchmarks staan met de 5870 CF en de 6970?
Ik hoor graag van jullie

MVG, Paul

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
5870 draait wel wat beter dan een 6970 hoor, maar wat voor gamaes wil je gaan spelen dan??

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Kijk eens op deze site: http://www.videocardbenchmark.net/
Hier staat het één en ander aan info betreffende de performance van alle kaarten die beschikbaar zijn.

Seriously? Nope, not a bit...

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Ik speel games zoals GTA IV, Saints Row The Third, Dirt 3, Metro2033, Crysis 2, etc.
De best zware games dus. Mijn huidige kaarten doen deze games allemaal maxed.
maar ik krijg erge stuttering. met 1 kaart verdwijnt dit.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

paulbenard schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:38:
Ik speel games zoals GTA IV, Saints Row The Third, Dirt 3, Metro2033, Crysis 2, etc.
De best zware games dus. Mijn huidige kaarten doen deze games allemaal maxed.
maar ik krijg erge stuttering. met 1 kaart verdwijnt dit.
Een HD6970 is maar 20% sneller dan een HD5870. Als je wisselt kan je je spellen waarschijnlijk niet meer op de hoogste settings spelen.
Microstutter kan je grotendeels voorkomen door er voor te zorgen dat je fps boven de 50 zit. Als je vsync uitzet als je dat aanhebt staan dan is het makkelijker om aan die eis te voldoen.

De stuttering kan ook betekenen dat je te weinig videogeheugen hebt, zeker als je alles maxed dan krijg je dat probleem. Dat je het met een kaart niet merkt kan zijn omdat het verschil in fps kleiner is als hij te weinig geheugen heeft.
Situatie schets, 1 kaart haalt 30fps zodra hij te weinig geheugen heeft dipt hij naar 25fps (dit merk je dus nauwelijks). 2 kaarten halen 60fps zodra de te weinig geheugen hebben moet er data worden opgehaald uit het systeem geheugen je dipt heel even naar 25fps. Dit merk je veel meer en het levert microstuttering op.

Wat je dus kan proberen is settings verlagen, bijvoorbeeld minder AA, lagere kwaliteit textures of lagere kwaliteit van de geometry.
De x8 PCI-E snelheid maakt niet heel veel uit zolang je maar PCI-E 2.0 of 3.0 hebt.

@Xessive dat is z'n beetje de slechtste videokaart benchmark site die er op de wereld bestaat :P. Als je echt wil weten hoe een kaart presteerd dan kan je beter benchmarks opzoeken.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:39:
[...]
De stuttering kan ook betekenen dat je te weinig videogeheugen hebt, zeker als je alles maxed dan krijg je
Hier sluit ik me helemaal bij aan, uit ervaring kan ik je vertellen dat het met CF-X zeer belangrijk is om binnen de VRAM limieten te blijven.
HD5870 heeft slechts 1GB (ik neem aan dat je niet de 2GB variant bezit) en dit is bij moderne titels aan de lage kant.

Gebruik bv FXAA ipv MSAA/FSAA of gewoon niet, Textures naar Medium ipv High
Houd er ook rekening mee dat je in een Spel als Metro2033 de Physics/Tesselation uitzet, doe je dit dan kan je rustig op High settings spelen.

Wil je terug naar 1 GPU met behoud van dezelfde prestaties of beter dan moet je minimaal aan een HD7950/GTX670 denken.
Pagina: 1