Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
Beste Mede Tweakers.

Ik ga aan een HTPC projectje beginnen en sinds dit mijn eerste niet game pc is heb ik enkele vragen over het inrichten van een HTPC.

De case word waarschijnlijk de
pricewatch: Silverstone Grandia GD04 (Zwart)
of de
pricewatch: Silverstone Grandia GD05B

De HPTC moet Blu-Ray op Full HD af kunnen spelen en moet future proof zijn.
Nu zijn er veel keuzes zoals APU zoals de FM1 processoren of gewoon een CPU + losse GPU
AMD of Intel. het totaal moet wel redelijk zuinig zijn, En natuurlijk in de kast passen.

de Voeding word waarschijnlijk een
pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W
om de hoge efficiency.

iemand met suggesties?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Als Gpu zou ik de GT620 nemen dat is de beste htpc kaart van dit moment. als cpu kan je een Celeron Sandy Bridge nemen of als je wat meer te besteden hebt een core i3 Ivy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Ik zou eerst eens een lijstje maken met wat je er precies op wilt gaan doen, en welke taken op de HTPC moeten worden afgehandeld. Op basis daarvan daarna de hardware erbij zoeken.
Wil je bijvoorbeeld een TV-tuner erin plaatsen? Moet data op de HTPC komen te staan, of kan het op het netwerk (NAS)?, zijn er nog eisen aan de behuizing mbt afmetingen? Wat voor outputs / inputs heb je nodig? (kan alles via HDMI, of heb je andere outputs erbij nodig voor beeld / geluid?) is geluids-niveau een issue? Wat voor afstandsbediening wil je? En mag dat nog wat kosten?
Op basis van al dat soort punten ga je vervolgens de hardware die je nodig hebt erbij zoeken ,en daarna de case zoeken waar die hardware in moet gaan komen.
Persoonlijk bevallen de kasten van Silverstone mij prima. Ook de remote van iMon bevalt goed, maar je kan die ook los verkrijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
Ondertussen al een HTPC Gemaakt met de pricewatch: Silverstone Grandia GD04B een pricewatch: AMD Athlon II X3 450 Boxed en een simpel asus MB en 4GB ddr3 ram. eerst mijn ATI HD 4850 GPU gebruiken en kijken als ik nog over ga op een goedkope stille GPU wel een 64GB SSD geplaatst dus is supper snel.
wel veel lawaai van de stockcooler van amd dus moet daar nog wel even naar kijken. maar performence is erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
arnoutzw schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:28:...of als je wat meer te besteden hebt een core i3 Ivy bridge...
Die zijn er nog niet ;) er zijn alleen i5 en i7 Ivy Bridge modellen verkrijgbaar. Ik wacht met smart op de Ivy Bridge i3's, want daarbij is de 23,976 eindelijk echt 23,976 en niet 24...