Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Beste medetweakers,

Op het moment ben ik opzoek naar een geluidskaart die mijn computer over goede kwaliteit kan voorzien voor mijn Teufel Aureol Massive en mijn Aiwa NSX-R31. Ik zoek de geluidskaart voornamelijk voor het afspelen van films, series en muziek.

Daarnaast heb ik zelf nog de volgende informatie en eisen
  • Connector voor de headphone en mic ingang voor op mijn computer
  • Niet duurder dan de Asus (budget max.€150)
  • Aiwa NSX-R31 heeft rood wit plug (Links, Rechts)
  • PCI-E x1 Geluidskaart
Zelf heb ik de volgende kaarten gevonden:Daarnaast zoek ik iemand die mij enkele dingen kan uitleggen. Zoals hoeveel het uitmaakt of er On-Amps op een geluidskaart zitten en wat ik allemaal precies kan aansluiten op de geluidskaarten want het is mij alleen bij de Recon3D echt duidelijk.

Ik hoop op snel uitleg en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Hands down de STX Essence, ingebouwde headphone amp en prima dac. De soundblasters kun je allemaal links laten liggen tenzij je op zoek bent naar allerlei 3d surround effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 11:03

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Misschien is het handig om meer informatie te weergeven over het systeem waarin je de kaart wilt inpluggen (moederbord), bij een heleboel moederborden is het compleet nutteloos om naar soundblasters te gaan kijken.

Kijk eens naar de Asus RoG moederborden, tegenwoordig zit hier standaard een geluidskaart ingebouwd. (mooie upgrade voor je systeem + geluidskaart + alle andere features die je erbij krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Dat zijn nog steeds enkele chips en geen echte verbetering tov. on-board als je de analoge uitgang wilt gebruiken. Geen echte upgrade en het al helemaal niet waard om een heel nieuw mobo voor te kopen. En het geluid verbleekt tov. de essence stx laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-03 18:17
Heb altijd Creative gehad.
Heb sinds een paar weken de Asus ROG Xonar Phoebus (omdat ik game)
BEN ER ZOOOO TEVREDEN MEE, dat ik blind de STX kan aanraden. Denk dat de Phoebus geen toegevoegde waarde voor je heeft. De STX heeft betere specs dan de Phoebus, qua geluidskwaliteit en de gebruikte componenten zijn top kwaliteit. Enige (eventuele) nadeel van de STX is dat het een stereo only geluidskaart is.

Je teufel aureol mag je daarna gelijk ook upgraden, want je kan met de STX veel betere hoofdtelefoons aansluiten en daardoor nog meer genieten van het geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders besproken worden op GoT horen daar thuis.

Een geluidskaart is een component, en jij wilt blijkbaar advies over wat te kopen.

Als je de moeite neemt om welgeteld drie plaatsen naar beneden te kijken in de lijst met subfora zie je:
Componenten Aankoopadvies

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb zelf de Asus Xonar Essence STX, het is een goede geluids maar als je films wil afspelen via S/PDIF dan raad ik deze af want dat is echt een ramp ben er al bijna 3 maanden mee bezig en tot op heden krijg ik alleen de 2 thx test files afgespeeld de rest word gewoon als PCM 92KHZ Uncompressed verzonden, overigens zijn de mic en hoofdtelefoon perfect gebruik hem zelf i.c.m me Sennheiser PC360 en ik moet zeggen dat dat wel heel goed klinkt.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Bedankt voor alle adviezen en de terechte kritiek van dion_b over het verkeerde subfora zorgt dat ik weer een extra plek heb om te zoeken naar wat andere mensen wensen en geadviseerd krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:16
Na het bekijken van enkele foto's lijken de luidsprekers van die Aiwa nu ook geen high end te zijn (wat niet wil zeggen dat je ze niet goed klinken vindt!).

Om daar dan een dure geluidskaart aan te hangen lijkt me vrij nutteloos, enkel voor de hoofdtelefoon kan dit een verbetering zijn (al heb ik daar geen verstand van)

Zoals Pouletkuif reeds melde is het handig om eens je moederbord te vermelden, tegenwoordig zitten hier leuke én goede geluidschips op!

Maar zoals steeds: jij koopt die kaart, dus jij zult de knoop moeten doorhakken.

Maar ik zou het niet doen... :) Koop liever voor dat geld een stel degelijke (2dehands) speakers.
Pagina: 1